رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

روش پیدا کردن موقعیت‌های پرسود در بازار رمزارزها / نمودار قیمت تتر به تومان را زیر ذره‌بین بگیرید

نمودار قیمت تتر به تومان، یکی از پرکاربردترین ابزارهایی است که معامله‌گران باید روزانه آن را زیر ذره‌بین قرار دهند. بررسی چارت تتر به تومان و تحلیل نمودار لحظه‌ای استیبل‌کوین تتر به معامله‌گران این امکان را می‌دهد تا موقعیت‌های معاملاتی پرسود را پیدا کنند. از آنجا که تتر در معاملات بازار ارزهای دیجیتال نقش مهم و کاربردی ایفا می‌کند، بیشتر سرمایه‌گذاران به صورت روزانه مشغول خریدوفروش و معاملات با استفاده از این استیبل‌کوین هستند.

البته بررسی چارت قیمت هر ارز دیجیتال با تحلیل تکنیکال آن همراه است، اما این مسئله در مورد چارت تتر به تومان کمی متفاوت است. دلیل این تفاوت به این موضوع برمی‌گردد که قیمت تتر معمولاً ثابت است و نوسانات زیادی را تجربه نمی‌کند و تحلیل تکنیکال آن با هدف پیش‌بینی قیمت آینده آن انجام نمی‌شود.

در مقاله امروز قصد داریم پس از معرفی مختصر تتر، مروری بر نمودارها، تحلیل تکنیکال و کاربردهای چارت تتر به تومان و نمودار قیمت تتر در صرافی او‌ام‌پی فینکس داشته باشیم.


مهار تورم با تتر


از لندن تا لس‌آنجلس و از برلین تا تهران، مردم در سرتاسر جهان زیر بار افزایش چشمگیر قیمت اقلام روزمره مشغول به کار هستند. بدترین جهش تورم در دهه‌های اخیر به لطف مجموعه‌ای از رویدادهای طولانی و برخی سیاست‌های اقتصادی که با همه‌گیری کرونا در سال 2020 آغاز و با حمله روسیه به اوکراین تشدید شد، همچنان ادامه دارد.

چالش تورم و کنترل آن برای سیاست‌گذاران و بانک‌های مرکزی در سراسر جهان یکسان باقی مانده است. برای مهار تورم رویکرد کلی سیاست‌گذاران، افزایش سریع و کافی نرخ بهره برای کاهش سرعت اقتصاد و مهار افزایش قیمت‌ها بوده است. اما راه‌های دیگری نیز برای مهار تورم شکل گرفته‌اند.

طی چند سال گذشته، استیبل‌کوین‌ها سیستم‌های مالی را در کشورهای مختلف کاملاً متحول کرده‌اند. در این میان تتر به‌عنوان یک قایق نجات برای جوامع درگیر با تورم، نقش ایفا کرده و به آنها یک گزینه مالی ثانویه داده است.

یکی از دلایلی که کریپتو به‌خصوص تتر به چنین موفقیت بزرگی دست یافته، ارزشی است که برای جمعیت کم‌درآمد جامعه دارد. علاوه بر این، امکان تجارت و مبادله دارایی‌های مالی بدون استفاده از حساب بانکی، کمک بزرگی برای افرادی است که به حساب‌های بانکی دسترسی ندارند. افراد نه‌تنها به این استیبل‌کوین دسترسی دارند، بلکه اکنون ابزاری دارند که در برابر ارزش دلار آمریکا افزایش می‌یابد. همه این قابلیت‌ها بدون پشتوانه یا نیاز به بانک‌های مرکزی در دسترس هستند.


تتر چیست و چه کاربردهایی دارد؟


تتر یک استیبل‌کوین است که با ارزش دلار برابری می‌کند. توکن‌های تتر در حال حاضر از فضای پرداخت دیجیتال گرفته تا خریدهای تجارت الکترونیک و تسهیل تراکنش‌ها در امور مالی غیرمتمرکز استفاده می‌شوند. این در حالی است که با قرار دادن دلار روی یک بلاکچین، اقتصاد کریپتو بسیار کارآمدتر شده است.

تتر همچنین برای تسهیل تجارت فرامرزی و ارسال حواله به بازارهای نوظهور مورد استفاده قرار می‌گیرد. تتر یک روش پایدار و کارآمد برای انتقال دلار ارائه می‌دهد. تتر در حال حاضر روزانه به طور گسترده توسط ده‌ها هزار معامله‌گر در سراسر آسیا، آمریکای لاتین و اروپا استفاده می‌شود، زیرا تجارت و آربیتراژ را کارآمدتر می‌کند. آربیتراژ در علم اقتصاد به معنی کسب سود از تفاوت قیمت یک دارایی بین دو یا چند بازار در زمان مشخص است. در واقع این روش فرصتی برای به دست آوردن سود با ریسک کم است. آربیتراژ در تمام بازارهای مالی قابل استفاده است و بازار ارز دیجیتال هم به دلیل نوسان‌هایی که دارد بستر مناسبی برای پیاده‌سازی استراتژی آربیتراژ و درآمدزایی است.

تتر با هدف ایجاد انقلاب در چشم‌انداز مالی جهانی پا به عرصه بازارها گذاشت. امروزه تتر امکان مشارکت مالی بیشتر را فراهم می‌کند. همچنین انعطاف‌پذیری ارتباطات را ممکن می‌سازد، رشد اقتصادی را تقویت و افراد و مشاغل را به طور یکسان توانمند می‌کند.


تحلیل تکنیکال چیست؟


در امور مالی، تحلیل تکنیکال یک روش برای تحلیل و پیش‌بینی قیمت‌ها از طریق مطالعه تاریخچه داده‌های بازار است. در این تکنیک، در درجه اول قیمت و سپس حجم بازار از اهمیت بالایی برخوردار است.

تحلیل تکنیکال ابزاری است که برای ارزیابی جهت قیمت‌ها در بورس و ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد و تلاش می‌کند با دادن قدرت تجزیه و تحلیل به کاربرانش با استفاده از جمع‌آوری آمارها و داده‌ها، پیش‌بینی از حرکت آتی بازارها به آنها ارائه دهد. تئوری این روش این‌گونه است که شخص می‌تواند به حرکت‌های تاریخی قیمت نگاه کند و شرایط فعلی معاملات و حرکت بالقوه را تعیین کند. به فردی که از نمودار تحلیل تکنیکال استفاده می‌کند، تحلیلگر تکنیکال می‌گویند. شواهد اصلی برای استفاده از تحلیل تکنیکال این است که تمام اطلاعات فعلی بازار در قیمت منعکس می‌شود.

معامله‌گران فنی به طور کلی بر این باور هستند که همه‌چیز در نمودارها پدیدار می‌شود و این ضرب‌المثل را یادآور می‌شوند که «تاریخ تمایل به تکرار دارد». تحلیلگران فنی به دنبال الگوهای مشابهی هستند که در گذشته شکل گرفته‌اند و ایده‌های معاملاتی را شکل می‌دهند و معتقدند که قیمت احتمالاً می‌تواند به همان شیوه قبلی عمل کند.


نمودار تکنیکال تتر به تومان


در دنیای تجارت، وقتی کسی می‌گوید «تحلیل فنی»، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد یک نمودار است. تحلیلگران فنی از نمودارها استفاده می‌کنند زیرا آنها ساده‌ترین راه برای تجسم داده‌های تاریخی هستند. تحلیلگران فنی نمودارها را زندگی می‌کنند و نفس می‌کشند، به همین دلیل اغلب به آنها «چارتیست» می‌گویند.

نمودارها بر این باورند که روند قیمت‌ها، قابل اعتمادترین شاخص برای عملکرد قیمت در آینده است. می‌توانید به داده‌های گذشته نگاه کنید تا به شما کمک کند روندها و الگوهایی را پیدا کنید که می‌تواند به شما در یافتن فرصت‌های معاملاتی عالی کمک کند.

از آنجا که معامله‌گران فارکس و کریپتو بیشتر به دنبال سطوح قیمتی خاص و الگوهای نموداری هستند، احتمال اینکه این الگوها خود را در بازار نشان دهند بیشتر است. باید بدانید که تحلیل تکنیکال بسیار ذهنی است.

اما جهت بررسی جوانب مختلف از عملکرد یک ارز دیجیتال، چندین نوع نمودار در دسترس معامله‌گران قرار دارد. در این بین، نمودار کندل استیک (Candlestick Chart) به‌ دلیل ماهیت آن، اطلاعات متنوعی را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

نمودار کندل استیک ارزهای دیجیتال در محور افقی زمان را نشان می‌دهد و در محور عمودی اطلاعات گوناگون مرتبط با دارایی را ارائه می‌کند. اصلی‌ترین کاربرد این نمودارها، تحرکات مثبت و منفی قیمت ارز دیجیتال در یک بازه زمانی مشخص (Timeframe) و میزان این تغییرات است.

نمودار کندل استیک یا چارت تتر به تومان را می‌توان در تایم فریم‌های مختلف بررسی کرد و هر کندل در نمودار، نشان‌دهنده آن بازه زمانی است. برای مثال، هر کندل در نمودار چهارساعته قیمت تتر به تومان، نشان‌دهنده چهار ساعت از فعالیت معامله‌گران است. هر فرد با توجه به مدل و استراتژی معامله‌گری خاص خود، تایم‌فریمی دلخواه را برای انجام معاملات انتخاب می‌کند.

در یک چارت تتر به تومان و به‌ طور کل هر نمودار کندل استیک، هر کندل متشکل از یک بدنه و شَدو (Wick / Shadow) است. بدنه هر کندل در چارت تتر به تومان شامل سطوح مختلف قیمت تتر به تومان / ریال از لحظه باز شدن هر کندل (Opening Price) تا زمان بسته شدن آن (Closing Price) می‌شود و شدوی بالای کندل نشان‌دهنده بیشترین قیمت معامله‌شده تتر به تومان است و شدوی پایینی کمترین میزان آن را نشان می‌دهند.

کندل‌ها در دو رنگ سبز و قرمز وجود دارند که رنگ سبز نشانگر صعود قیمت تتر در تایم‌فریم مربوطه است و کندل قرمزرنگ، کاهش قیمت تتر به تومان را نشان می‌دهد. لازم به ذکر است نمودارهای کندل استیک الگوهایی دارند که تحلیلگران از آنها جهت شناسایی تغییر احتمالی روندهای قیمتی استفاده می‌کنند.


نمودار تتر به تومان او‌ام‌پی فینکس


احتمالاً در ذهن شما این سوال ایجاد شده است که کاربرد نمودار قیمت لحظه‌ای تتر چیست؟ نمودار تتر نشان‌دهنده حجم معاملات آن است که از این طریق می‌توان نسبت به تمایلات در بازار یک دیدگاه کلی به‌ دست آورد. اما کاربران ایرانی علاوه بر نمودار اصلی تتر به دلار، یک چارت قیمت تتر به تومان نیز در اختیار دارند.

برای مثال، نمودار قیمت لحظه‌ای تتر در صرافی او‌ام‌پی فینکس علاوه‌ بر ارائه تاریخچه قیمت تتر به تومان در تایم‌فریم‌های مختلف، امکان بررسی نمودار قیمت تتر با استفاده از ابزارهای معاملاتی مختلف را ایجاد کرده است.

چارت تتر/تومان او‌ام‌پی فینکس به‌صورت پیش‌فرض با اندیکاتورهای میانگین متحرک ساده (SMA) در بازه‌های ۵، ۱۰ و ۳۰روزه نمایش داده می‌شود. میانگین متحرک‌ها یک دیدگاه کلی از جهت حرکت قیمت تتر به تومان نشان داده که می‌توان در کنار آنها، از دیگر اندیکاتورها مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز استفاده کرد.

همچنین نمودار قیمت لحظه‌ای تتر در او‌ام‌پی فینکس را می‌توان با استفاده از ابزارهای معاملاتی مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار داد. از بین این ابزارها می‌توان به ترسیم خطوط فیبوناچی، خط روندها، کانال‌های قیمتی و… اشاره کرد. به‌علاوه، نمودار تتر به تومان را می‌توان به‌صورت همزمان با سه نمودار دیگر مقایسه یا در یک نمودار، قیمت چند دارایی را مشاهده کرد.

لازم به ذکر است در صفحه نمودار قیمت تتر به تومان، حجم معاملات این جفت‌ارز را در ستون‌های سبز و قرمز پایین نمودار می‌توان بررسی کرد و دفتر سفارشات پلتفرم نیز همراه با نمودار عمق بازار (Market Depth) و امکان ثبت انواع سفارشات (سفارش بازار، سفارش محدود و…) در این صفحه در دسترس کاربران خواهد بود.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/ey99
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.