رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

آیا با پیروزی ریپل در دادگاه، SEC موضعش را در مورد رمزارزها تغییر می‌دهد؟

دادگاه ریپل لبز (Ripple Labs) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) بالاخره بعد از دو سال کشمکش هفته گذشته به پایان رسید و ریپل برنده این دادگاه بود. اکنون با پیروزی ریپل و با اتفاقات پیش آمده، قانون‌گذاری ایالات متحده آمریکا از رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار می‌خواهد تا موضع خود نسبت به رمزارزها را تغییر دهد.


درخواست تجدید نظر از SEC پس از پیروزی ریپل


ریچی تورس (Ritchie Torres)، نماینده نیویورک و از قانون‌گذاران بزرگ ایالات متحده، از جمله افرادی است که سعی دارد موضع کمیسیون بورس و اوراق بهادار نسبت به رمزارزها را تغییر دهد. وی از گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا خواست تا پس از آن‌چه که به قول خودش در «روز وحشتناک دادگاه» تجربه کردند کمی در مورد موضع و رویکردش نسبت به رمزارزها تجدیدنظر کند.

تورس طی نامه‌ای در ۱۸ جولای خطاب به گری گنسلر، از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا خواست تا موارد اجرایی خود را به آن دسته از «بازیگران بد» حوزه رمزارزها محدود کند و از عمل کردن بدون فکر و تبعیض در مورد همه دست بردارد. به عقیده تورس، اگرچه ممکن است برخی از بازیگران عرصه رمزارزها به هر دلیلی – خواه یا ناخواه – عملکرد بدی داشته باشند که مستلزم نظارت، رگولاتوری و برخورد است، اما نباید این رویکرد و موضع خصمانه در مورد همه ادامه پیدا کند.

تورس مدعی شد «طی دوران ریاست گنسلر در کمیسیون بورس و اوراق بهادار، این کمیسیون هیچ قانون واحد و مدونی در خصوص دارایی‌های رمزنگاری صادر نکرده و هیچ رهنمود روشنی ارائه نداده است. تمام کاری که این کمیسیون – طی دوره ریاست گنسلر – انجام داده مخابره پیام‌های پیچیده، یکی پس از دیگری بوده است… چیزی که نه تنها با کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) که با خودِ این کمیسیون نیز در تضاد است». توئیتی که تورس منتشر کرده به شرح زیر است:

رگولاتوری رمزارزها روز وحشتناکی را در دادگاه سپری کرد…
با توجه به تصمیم دادگاه ناحیه‌ای ایالات متحده آمریکا برای ناحیه جنوبی نیویورک (SDNY) در خصوص پرونده ریپل، کمیسیون بورس و اوراق بهادار باید تهاجم رگولاتوری بی‌پروای خود نسبت به صنعت رمزنگاری را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد…
۱۸ جولای ۲۰۲۳

وی در این توییت لینک نامه خود به کمیسیون بورس و اوراق بهادار که خطاب به شخص گری گنسلر نوشته شده است را نیز منتشر کرده و خواهان توقف موضع خصمانه این کمیسیون نسبت به صنعت ارز دیجیتال شد.


تاثیر پیروزی ریپل بر روی سایر شکایت‌های SEC از رمزارزی‌ها


تورس نیز همانند بسیاری از کارشناسان دیگر معتقد است که درخواست تجدیدنظر آنی برای دادگاه بعید به نظر می‌رسد و با اتفاقات پیش آمده پس از پیروزی ریپل، این امکان وجود دارد که پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار علیه کوین‌بیس (Coinbase) نیز در خطر باشد. این کمیسیون، در ماه ژوئن بود که به اتهام ارائه اوراق بهادار ثبت نشده شکایتی را علیه کوین‌بیس تنظیم کرده و به دادگاه ارائه کرد.

این در حالی است که تورس معتقد است بر اساس استنادات موجود و مبانی قانونی جدید، احتمال دارد این پرونده نیز با شکست مواجه شده و کمیسیون بورس و اوراق بهادار و همین‌طور سیستم رگولاتوری ایالات متحده را بی‌اعتبار کند. وی تاکید دارد: «کمیسیون بورس و اوراق بهادار باید حملات نظارتی بی‌مورد خود به صنعت رمزارزها را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد».

پیروزی ریپل
ریچی تورس

نکته جالبی که در مورد پرونده و پیروزی ریپل و خواسته تورس وجود دارد، تشابه اسمی بین ریچی تورس، نماینده نیویورک و قاضی پرونده ریپل آنالیسا تورس (Analisa Torres) است! بر همین اساس، وی از حکم دادگاه ریپل تحت عنوان «دکترین تورس (Torres Doctrine)» یاد می‌کند.

در حال حاضر واکنش کمیسیون بورس و اوراق بهادار نسبت به حکم پیروزی ریپل و رویکردی که در پیش خواهد گرفت مشخص نیست. گنسلر در ۱۷ام جولای اذعان کرده بود که نگران تاثیر حکم نهایی دادگاه بر سرمایه‌گذاران خرد است و کمیسیون همچنان در حال بررسی اقداماتی است که می‌تواند انجام دهد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/9frh
منبع کوین‌تلگراف
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.