رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

تجربه کاربری صرافی بیت‌پین در نسخه جدید چگونه است؟

صرافی بیت‌پین به تازگی از پلتفرم جدید خود با محصولات و خدمات بیشتر، رونمایی کرده است. این پلتفرم معامله رمزارزی به تازگی از رونمایی نسخه‌ جدید بیت‌پین با امکانات بیشتر همچون ابزار بررسی سود و ضرر حرفه‌ای به‌نام کارنامه و چند ویژگی کاربردی دیگر خبر داد. این پلتفرم که یکی از صرافی‌های رمزارزی مهم سرمایه‌گذاری توسط معامله‌گران ایرانی ارزهای دیجیتال با دانش مبتدی تا حرفه‌ای است در ادامه‌ی روند توسعه و بهبود خود برای کسب سهم بیشتر از بازار معاملات رمزارزی در ایران، هویت بصری خود را نیز تغییر داد.

به همین بهانه در رسانه رمزارز، به بررسی عملی مراحل ثبت‌نام، خرید و فروش و استفاده از سایر خدمات بیت‌پین پرداختیم تا نگاهی دقیق به تجربه کاربری و روندها در این صرافی داشته باشیم.


درباره صرافی بیت‌پین


شرکت دانش‌بنیان بیت‌پین، به‌صورت خاص و تخصصی در زمینه فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال فعالیت دارد. بیت‌پین بازاری بدون واسطه برای کاربران به وجود می‌آورد که در آن می‌توانند به‌راحتی از یکدیگر ارز دیجیتال خریداری کرده و یا بفروشند.

این مجموعه تلاش کرده با توجه به استانداردهای جهانی، پلتفرمی با هدف رقابت با پلتفرم‌های بین‌المللی طراحی کرده و در عین حال، سادگی و قابلیت استفاده برای کاربران ایرانی را فراهم آورد. بیت‌پین خریداران و فروشندگان را بدون واسطه به هم متصل می‌کند و این باعث می‌شود تا خریداران بتوانند ارز دیجیتال را با قیمتی مناسب خریداری کرده و فروشندگان بتوانند با قیمت مورد نظر خود رمزارزهای خود را بفروشند.

این پلتفرم دارای بازارهای متفاوت با جفت‌ارزهای متنوع بوده و در نسخه اپلیکیشن اندروید، iOS و نسخه وب برای کاربران در دسترس است.

در حال حاضر تعداد رمز ارزهای موجود در بیت‌پین از مرز ۲۰۰ رمزارز عبود کرده است و کاربران می‌توانند بیش از ۲۰۰ ارز را در ۴۰ شبکه بلاکچینی، در بخش خرید آسان یا پلتفرم معاملاتی خرید و فروش و در شبکه‌های متنوع واریز یا برداشت کنند.


نحوه ثبت‌نام در بیت‌پین


ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در بیت‌پین، آسان و سریع است. برای این کار کاربران تنها به شماره تلفن و یا ایمیل نیاز دارند. پس از اقدام برای ثبت‌نام، کد تایید به شماره تلفن و یا ایمیل ارسال خواهد شد؛ بنابراین کاربران باید از شماره یا ایمیلی استفاده کنند که متعلق به خودشان بوده و همیشه در دسترسشان باشد.

کاربر، پس از ثبت‌نام باید یک رمز عبور هشت رقمی شامل حروف و عدد انتخاب کند. این رمز برای ورود به پنل کاربری در سایت و اپلیکیشن بیت‌پین است و ارتباطی با کلید خصوصی کیف پول دیجیتال ندارد.


سطوح کاربری و احراز هویت در صرافی بیت‌پین


یکی از مواردی که حین ثبت‌نام ممکن است کاربر را سردرگم کند، شفاف نبودن نقشه راه برای استفاده از خدمات این صرافی رمزارزی با توجه به سطوح کاربری و احراز هویت است.

احراز هویت در صرافی بیت‌پین در چند سطح مختلف تعریف شده است. اولین سطح از احراز هویت با ثبت ‌نام در بیت‌پین و ثبت شماره تلفن آغاز می‌شود. افراد می‌توانند در این سطح، واریز رمزارزی داشته باشند، اما کاربران برای برداشت وجه، معامله ارزهای دیجیتال و سایر فعالیت‌های باید فرایند احراز هویت را طی کنند. این نکته‌ای است که کاربر حین ثبت‌نام متوجه آن نمی‌شوند و تنها در صورتی از محدودیت‌ها و سطح دسترسی‌های مرتبط با احراز هویت آگاه می‌شوند که پیش از اقدام به ثبت‌نام، در مرکز راهنما، تمامی مطالب مرتبط با احراز هویت را مطالعه کرده باشد.

سطوح کاربری و احراز هویت در صرافی بیت‌پین

برای احراز هویت سطح دوم، کاربران باید ایمیل خود را ثبت و تایید کرده و پس از آن اطلاعات هویتی شامل نام، تاریخ تولد، کد ملی و تصویر کارت ملی و اطلاعات کارت بانکی خود را ثبت کرده و پس از مطالعه تعهدنامه بیت‌پین، آن را تایید کنند. کاربران در این سطح کاربری می‌توانند معامله کرده و به صورت نامحدود، واریز رمزارزی و ریالی داشته باشند اما سقف برداشت در این سطح، روزانه یک میلیون تومان است.

سطوح کاربری و احراز هویت در صرافی بیت‌پین

در سومین سطح از کاربری، افراد می‌توانند به صورت نامحدود، واریز رمزارز و ریال داشته باشند و سقف برداشت آن، در شبانه روز، ۲۰۰ میلیون تومان است. مدارک این سطح از احراز هویت مانند سطح دوم است به علاوه اینکه کاربران باید تعهدنامه را به صورت سلفی انجام دهند.

سطوح کاربری و احراز هویت در صرافی بیت‌پین

سطح چهارم کاربری در صرافی بیت‌پین، سطح ویژه و سقف برداشت آن ۵۰۰ میلیون تومان در شبانه‌روز و بدون محدودیت واریز است. در این سطح کاربران باید حساب خود را از طریق شماره تلفن ثابت احراز کنند.

سطح شرکتی نیز مختص به شرکت‌ها و کسب‌وکارهای علاقمند به سرمایه‌گذاری رمزارزی است و نوع حساب این کاربران حقوقی بوده و باید نماینده رسمی خود را اعلام کنند.

در صرافی بیت‌پین سطح کاربری ۵ و ۶ نیز تعریف شده است که بر اساس آن کاربرانی که از نظر حجم معامله، واریز و برداشت نیاز به سقف بالاتر دارند، می‌توانند با عقد قرارداد با بیت‌پین آن را فعال کنند.


پشتیبانی صرافی بیت‌پین


یکی از ویژگی‌های مهم که استفاده از صرافی بیت‌پین را به تجربه خوبی بدل می‌کند، بخش پشتیبانی آنلاین آن است. کاربران با انتخاب آیکون پشتیبانی آنلاین در هر صفحه، می‌توانند گفتگوی خود با کارشناسان این صرافی را آغاز کنند.

همچنین در صفحه‌ای که باز می‌شود، کاربران می‌توانند کلیدواژه مربوط به مشکل یا سوال خود را جستجو کنند تا بلافاصله به صفحه توضیحات آن عبارت در مرکز راهنما هدایت شوند و در زمانی کمتر، چالش خود را رفع کنند.

پشتیبانی صرافی بیت‌پین

منوی اصلی و پنل کاربری


خدمات و بخش‌های مختلف صرافی بیت‌پین از طریق منوبار اصلی و پنل کاربری در دسترس کاربران است؛ خرید آسان، معامله، قیمت رمزارزها، راهنما، آکادمی و خدمت وام آنی، گزینه‌هایی هستند که در منوی اصلی در دسترس قرار گرفته‌اند.

همچنین کاربران پس از ورود به حساب کاربری خود می‌توانند از طریق همین منوی اصلی به تاریخچه تراکنش‌ها، کیف پول، مود دارک نایت، اعلانات و پنل کاربری دسترسی داشته باشند.

سایر گزینه‌های کاربری از جمله خدمات مالی، تنظیمات، وام آنی، بیت‌لند و .. نیز از طریق داشبورد کاربری در دسترس است.


خرید آسان در سکوی تبادل رمزارز بیت‌پین


صفحه ثبت سفارش برای خرید و فروش رمزارز، طراحی ساده‌ای دارد و استفاده از آن آسان است.

کاربران در این بخش می‌توانند ارز مورد نظر خود و واحد پرداخت را از میان گزینه‌های مختلف انتخاب کرده و قیمت لحظه‌ای آن را مشاهده و سفارش را ثبت کنند.

در این قسمت، برخی از ارزهای دیجیتال با برچسب زردارز مشخص شده‌اند. معیار بیت‌پین برای لیست کردن رمزارزها، میزان ارزشمندی رمزارز از نظر بنیادین، محبوبیت و تعداد خریداران و فروشندگان آن در تمام دنیا و ارزش بازار رمزارز است. با این حال میم‌کوین‌ها علی‌رغم نداشتن تحلیل بنیادین مشخص و شک در ارزشمندی آن‌ها، به دلیل محبوبیت و مقبولیت میان مردم، توسط این صرافی لیست می‌شود.

بیت‌پین برای اینکه تفاوت این نوع ارزها با سایر مشخص باشد، این ارزها را با تگ «زرد ارز» جداسازی کرده است. رنگ زرد نشانه شادی و شوخ‌طبعی و همچنین حاشیه‌سازی است. از آنجایی که منشأ اکثر این ارزها، بر پایه شوخی‌های ساختگی فضای مجازی ساخته‌شده‌اند و همچنین حاشیه‌ساز هستند، این ارزها برچسب «زرد ارز» گرفته‌اند.

خرید آسان در سکوی تبادل رمزارز بیت‌پین

معامله ارز دیجیتال در صرافی بیت‌پین


صفحه معامله در صرافی بیت‌پین، با توجه به ماهیتش طراحی و پیچیدگی بیشتری نسبت به سایر صفحات دارد.

معامله در صرافی ارز دیجیتال بیت‌پین

در اولین قدم کاربر باید نوع خرید و معامله خود را از میان گزینه‌های «محدود»، «فوری» و «oco» انتخاب کند. پس از آن می‌تواند نمودارها، قیمت و کارمزدها را مشاهده کرده و بر اساس پایین‌ترین و بالاترین قیمت ارز مورد نظر در این بازار، اقدام به معامله کند.

در پایین این بخش در صرافی بیت‌پین، سفارش‌های باز و معاملات پیشین کاربر نیز نمایش داده شده است. همچنین گزینه پشتیبانی آنلاین برای رفع چالش‌های کاربر در این بخش نیز به آسانی در دسترس است.


قیمت ارز دیجیتال در بیت‌پین


این بخش از بیت‌پین که از طریق منوی اصلی در دسترس است، تفاوت چندانی با دیگر صرافی‌ها ندارد. با این‌حال به شکلی ساده و دلنشین طراحی شده‌است.

کاربران در این بخش می‌توانند نمای کلی بازار را به صورت جداول رنگی و یا فهرست‌وار مشاهده کنند.

قیمت ارز دیجیتال در بیت‌پین

همچنین حجم بازار و حجم معاملات در این بخش به صورت تومانی و تتری در دسترس است.

قیمت ارز دیجیتال در بیت‌پین

راهنمای استفاده از صرافی ارز دیجیتال بیت‌پین


مرکز راهنمای بیت‌پین را می‌توان شمشیر دولبه در تجربه کاربری از این صرافی دانست.

مرکز راهنما به لحاظ محتوایی، یکی از نقاط قوت برای استفاده از این پلتفرم است؛ دسته‌بندی‌های درست برای راهنمایی گام‌به‌گام، زیرمجموعه‌های دقیق و جامع و همچنین محتوای شفاف و کارآمد ذیل هر سوال، می‌تواند بخش اعظم سوالات و چالش‌های کاربر را رفع کند.

 با این‌حال طراحی نامناسب در اولیت نمایش سرفصل‌ها و همچنین عدم دسترسی سریع به رایج‌ترین پرسش‌ها را می‌توان ضعف مرکز راهنمای بیت‌پین دانست.

کاربر در ابتدای ورود به این صفحه، با بخشی تحت عنوان «مقالات بیشتر خوانده‌شده» روبه‌رو می‌شود. به نظر می‌رسد این بخش تنها بر اساس میزان بازدید هر کدام نمایش داده می‌شود؛ بنابراین لزوما شامل رایج‌ترین پرسش‌ها نیست. همچنین اولویت لیست شدن این سوالات بدون تریتیب خاص است و ممکن است کاربران را سردرگم کند و شاید بهتر باشد دسته‌بندی اصلی در ابتدا نمایش داده شود.

نقطه ضعف دیگر در مرکز راهنمای بیت‌پین، می‌تواند یک کاربر کم‌حوصله باشد. علی‌رغم اینکه محتوای این بخش دربرگیرنده و جامع است، اما به دلیل طولانی بودن نیازمند زمان مطالعه بیشتری است و همین ممکن است کاربران را کلافه کرده و آن‌ها را به واحد پشتیبانی تلفنی یا آنلاین سوق دهد.

راهنمای استفاده از صرافی ارز دیجیتال بیت‌پین

آکادمی بیت‌پین


آکادمی که در منوی اصلی قرار دارد نیز یکی دیگر از نقاط قوت این صرافی است. بیت‌پین در این بخش تلاش کرده تا با دسته‌بندی مناسب، اخبار جهان، اخبار داخلی صرافی، اخبار رمزارزهای پرطرفدار و نکات آموزشی را پوشش دهد.

دسته‌بندی اصولی و نمایش استاندارد بخش‌های مختلف، می‌تواند آکادمی بیت‌پین را به یک صفحه پربازدید و یا بوک‌مارک‌شده در نسخه وب تبدیل کرده و کاربران را مایل به بازدید روزانه کند.

آکادمی بیت‌پین

وام آنی، خدمت جدید صرافی بیت‌پین


سرویس دریافت وام با وثیقه‌گذاری دارایی ارز دیجیتال خدمت جدیدی است که به تازگی در بیت‌پین لانچ شده و هم از منوی اصلی و هم از پنل کاربری، در دسترس است.

بیت لون، سرویس وام‌‌دهی «بیت‌پین» با همکاری «ونسی» است که با وثیقه گذاشتن دارایی‌های دیجیتال مثل بیت کوین و اتریوم، امکان دریافت وام را تا سقف ۴۰ میلیون به صورت آنلاین فراهم می‌کند.

طراحی صفحه درخواست وام کریپتویی، کارآمد و ساده است و کاربر به راحتی می‌تواند نقشه راه برای دریافت وام را به صورت کامل و پیش از ثبت درخواست، مشاهده کند. همچنین بخشی برای محاسبه میزان وام و وثیقه و بازپرداخت آن و همچنین سوالات متداول در این بخش وجود دارد که می‌تواند عمده چالش و سوالات کاربر را در همین صفحه، پوشش دهد.

وام آنی، خدمت جدید صرافی بیت‌پین

بیت‌پین با هدف ارائه تجربه‌ای نوین و بهبود در بازار رمزارزها، اقدام به بازآفرینی تصویر برند خود نموده است. این تغییرات در بیت‌پین، بخشی از تلاش این برند برای بهینه‌سازی خدمات خود به کاربران است. بهبود تجربه کاربری باعث می‌شود که کاربران به راحتی و با سرعت بیشتری بتوانند از امکانات پلتفرم استفاده کنند.

افزایش سرعت محصول بیت‌پین نشان‌دهنده تلاش این برند برای پاسخگویی به نیازهای فوری کاربران است. با افزایش تعداد کوین‌های قابل‌معامله، کاربران ارزهای دیجیتال اکنون دسترسی به یک بازار گسترده‌تر از رمزارزها دارند و می‌توانند استراتژی‌های سرمایه‌گذاری خود را بر اساس آن تنظیم کنند.

علی‌رغم وجود برخی ضعف‌ها در تجربه کاربری و طراحی، صرافی بیت‌پین در تلاش است تا با ارائه این تغییرات، تجربه بهتری را برای کاربران خود فراهم کند و این تلاش همچنان ادامه دارد. این برند اعتقاد دارد که با بهبود خدمات خود، می‌تواند به کاربران خود کمک کند تا بتوانند بهتر از فرصت‌های بازار رمزارزها استفاده کنند و در این بازار رشد کنند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/pk19
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.