رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

احمد جنتی‌فر، رئیس گروه آموزش انجمن بلاکچین ایران در الکامپ 26 مطرح کرد / بلاکچین آمده که همه چیز را به هم بزند

در بیست و ششمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، نشستی تخصصی در زمینه مفاهیم بلاکچین برگزار با حضور احمد جنتی‌فر، رئیس گروه آموزش انجمن بلاکچین ایران برگزار شد. او در این نشست به گفتگو در خصوص بلاکچین و ویژگی‌های این فناوری جدید پرداخت.


بلاکچین فناوری برهم‌زننده است


احمد جنتی‌فر، رئیس گروه آموزش انجمن بلاکچین ایران در الکامپ گفت: «در میان ۱۰ ترند سال ۲۰۲۳ به گزینه بلاکچین میرسیم و در پنج سال متوالی این ترند تکرار می‌شود. بلاکچین فناوری ذخیره‌سازی داده است که سه ویژگی مهم دارد.»

او درباره ویژگی‌های بلاکچین گفت:‌ «بلاکچین برهم‌زننده است. بلاکچین آمده همه چیز را آن‌طور که هست به هم بزند. در واقع فناوری برهم زننده است. ویژگی بعدی این‌که انقلاب است و در واقع سومین نسل از انقلاب دیجیتال است».

احمد جنتی‌فر ادامه داد: «ما سه نسل انقلاب صنعتی، دیجیتال و نسل سوم تحول دیجیتال را داریم که بلاکچین در نسل سوم تحول دیجیتال جای دارد. نوع نگاه بلاکچین به دنیا متفاوت و برهمزننده است. سومین ویژگی بلاکچین غیرمتمرکز بودن آن است؛ بلاکچین نقطه مقابل تمرکزگرایی است.»

احمد جنتی‌فر اضافه کرد: «گوگل از لایه اول فناوری بلاکچین عبور کرده و به خوبی مفهوم دیسنترالایز را اجرا کرده و اگر یک گام دیگر بردارد و مالکیتها را دست کاربر دهد، راه بلاکچین را رفته و تمرکززدایی کرده است.»

 احمد جنتی‌فر

بلاکچین در بیت‌کوین و ارز دیجیتال خلاصه نمی‌شود


از نظر احمد جنتی‌فر، بلاکچین بیت‌کوین نیست و بیت‌کوین بخشی از بلاکچین است و در حال تغییر دادن همه نگرش‌ها نسبت به آن است. بلاکچین زنجیره‌ای از بلوک‌هاست که قرار است نگرشی را به ما منعکس کند و آن دیسنترالایز بودن، دیسراپتیو بودن و برهم‌زنندگی است.»

او گفت: «خود بلاکچین زیرمجموعه یک فناوری مادر است که DLT نام دارد و رمزارز یکی از کاربردهای بلاکچین بوده و بیتکوین نیز یکی از رمزارزهاست.»

رئیس گروه آموزش انجمن بلاکچین ایران در پایان گفت: «در انجمن بلاکچین تصمیم گرفتیم در یک فضای غیرانتفاعی و غیردولتی چراغی روشن کنیم که نفع آن به همه کسب‌وکارهای رمزارزی و همه ما برمی‌گردد، اما تا زمانی که تصمیم‌گیرنده‌های ما ندانند بلاکچین چیست، برای تصمیم‌گیری ترس دارند و می‌شود چهار سال بلاتکلیفی که بالأخره برای صرافی‌های رمزارزی‌ اینماد تولید کردند.»

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/abga
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.