رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

معرفی تریدینگ هاوس / شبکه اجتماعی تخصصی تریدینگ برای فارسی‌زبانان با قابلیت کپی ترید

با توجه به ضرورت برقراری ارتباط و اطلاعات در حوزه تریدینگ و سرمایه‌گذاری، تریدینگ هاوس به عنوان شبکه اجتماعی تخصصی در حوزه ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری و معامله ایجاد شده است.

از دیرباز تاکنون، انسان ضرورت برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات را درک کرده و به همین خاطر انسان‌ها ذاتاً موجوداتی اجتماعی هستند که برای افزایش بهره‌وری و موفقیت خود تمایل زیادی به ارتباط با دیگران و تبادل اطلاعات دارند. به همین دلیل است که شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار پررنگی در زندگی امروز  دارند. نقش کلیدی ارتباط در همه سطوح زندگی فردی و کاری برقرار است و همین مساله، اساس شکل‌گیری شبکه اجتماعی تریدینگ هاوس است.

طبق آمارهای منتشر شده از وبسایت‌های آماری، تا سال ۲۰۲۳ بیشتر از ۴.۹ میلیارد نفر حداقل در یکی از شبکه اجتماعی، حساب کاربری ایجاد کرده‌اند. تنها کافی است که این عدد را با جمعیت کلی ۸ میلیارد نفری کره زمین مقایسه کرد تا به اهمیت فوق‌العاده شبکه‌های اجتماعی در زندگی پی برد. شبکه‌های اجتماعی به خاطر امکانات و مزایای فراوانی که برای انسان‌ها دارند، روی جنبه‌های متفاوتی از زندگی تأثیر گذاشته‌اند.

تریدینگ هاوس

ضرورت وجود شبکه‌های اجتماعی اختصاصی


یکی از مهمترین مزیت‌های شبکه‌های اجتماعی گردش آزاد اطلاعات، امکان یادگیری موضوعات مختلف و همچنین تبادل نظر درباره موضوعی به‌خصوص با کسانی است که نسبت به آن موضوع علاقه یا تخصص دارند. البته شبکه‌های اجتماعی معمولی که کاربران عمومی در آن فعالیت می‌کنند، چندان جای مناسبی برای پیگیری موضوعات تخصصی و ویژه نیست. به همین خاطر است که شبکه‌های اجتماعی تخصصی هم چند سالی است که روی کار آمده‌اند.

شبکه اجتماعی تخصصی صرفاً برای یک دانش تخصصی نیست؛ بلکه به معنای این است که یک شبکه، روی گروه مشخص و محدودی از کاربران که علایقی به‌خصوص دارند، تمرکز دارد. این نوع از شبکه‌ها استراتژی واگرایی دارند و به همین خاطر، مخاطبان هر کاربر، افرادی مشخص و دقیق هستند.

به عنوان مثال، شبکه اجتماعی Goodreads یک پلتفرم اختصاصی برای علاقمندان به کتاب و مطالعه است. پلتفرم Allrecipies هم فقط روی حوزه آشپزی و دستور پخت غذاها و دسرها تمرکز دارد، بنابراین تنها افرادی در این شبکه حضور و فعالیت دارند که به خوردنی‌ها علاقه دارند.

شبکه اجتماعی GitHub هم مخصوص توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویس‌ها بوده و حتی طراحی و قابلیت‌های آن هم صرفاً به همین منظورت توسعه یافته‌اند. کاربران در چنین شبکه‌ای انتظار دیدن یک ویدیو خنده‌دار یا پستی درباره اتفاقات روزمره افراد ندارند و این دقیقاً هدف از ظهور و فعالیت شبکه‌های اجتماعی تخصصی است.


تریدینگ هاوس؛ شبکه اجتماعی تخصصی تریدینگ و معامله‌گری


لزوم وجود شبکه‌های اجتماعی و هدف از تشکیل آن‌ها، زمینه‌ساز خلق تریدینگ هاوس (Trading House) بوده است.

شبکه اجتماعی تریدینگ هاوس، پلتفرمی جامع برای گردهمایی تریدرها و سرمایه‌گذاران در همه بازارهای مالی از جمله سهام ایران و کشورهای مختلف، فارکس، اوراق بهادار، کالا و رمزارز است و به همین منظور، قابلیت‌ها و خدمات مختلفی هم ارائه می‌دهد.

از آنجایی که حوزه تریدینگ و سرمایه‌گذاری مستقیماً با پول و سرمایه افراد سروکار دارد و به همین خاطر یکی از حساس‌ترین و پرتنش‌ترین حوزه‌های کاری محسوب می‌شود، وجود یک شبکه اجتماعی که کاربر فقط موضوعات مرتبط با این حوزه تخصصی را ببیند، ضروری تلقی می‌شود.

تمامی محتوای منتشرشده در تریدینگ هاوس به حوزه معامله‌گری ارتباط دارد و هر کاربر با پست‌های خود، نظرات یا اطلاعاتی در این خصوص منتشر می‌کند. از این رو، کاربران با فعالیت در این پلتفرم تمرکز خود را از این حوزه دور نکرده و زمانی هم برای موضوعات بی‌ربط و غیرفنی تلف نمی‌کنند.

هر کاربری که در این حوزه فعالیت داشته باشد، حتماً می‌داند که حفظ تمرکز و بودن در فضایی مرتبط با بازارهای مالی تا چه اندازه می‌تواند بازدهی و سودآوری را بهبود دهد.


قابلیت‌های تریدینگ هاوس


شبکه اجتماعی تریدینگ هاوس فقط مخصوص فعالان بازارهای مالی طراحی شده است؛ بنابراین قابلیت‌ها و خدماتی که ارائه می‌کند هم به طور اختصاصی برای این حوزه توسعه یافته است. در ادامه قصد داریم برخی از بخش‌های مختلف این شبکه اجتماعی را معرفی و تشریح کنیم.

  • تایم لاین: این بخش از تریدینگ هاوس، اصلی‌ترین رکن این پلتفرم است. کاربران در این بخش می‌توانند پست‌های خود را بنویسند، ویرایش کنند و همچنین پست‌های دوستان خود را مشاهده کرده و نظرات خود را برای آن‌ها بنویسند. ساختار این بخش شباهت زیادی با توییتر دارد، البته قابلیت استوری اینستاگرام هم در آن گنجانده شده تا افراد بتوانند محتوای موقتی خود را در آن به اشتراک بگذارند.
  • بلاگ: این بخش شامل همه مقالات خبری و آموزشی می‌شود که با دسته‌بندی مشخص به کاربران ارائه می‌شود. اخبار این بخش حوزه‌های رمزارزها و فارکس را پوشش می‌دهد و مقالات آموزشی مختلف هم در آن گنجانده شده است.
  • تحلیل: این بخش که شامل دو زیر مجموعه تحلیل تکنیکال و تحلیل آنچین (فاندامنتال) است، به موضوعات مرتبط با تحلیل بازارها اشاره دارد. کاربران می‌توانند تحلیل تکنیکال دارایی‌های مختلف را به صورت روزانه در این بخش مشاهده کنند تا دیدگاه تحلیلگران حرفه‌ای دنیا را که به زبان فارسی ترجمه شده، بدانند. بخش تحلیل آنچین هم شامل مقالات تحلیل آنچین بیت کوین، اتریوم و تحلیل بازارهای مالی و اقتصاد جهان می‌شود.
  •  پادکست: اگر کاربران به مطالعه مقالات متنی علاقه‌ای نداشته باشند، می‌توانند از بخش پادکست استفاده کنند و از اپیزودهای خبری، تحلیلی یا آموزشی آن استفاده کنند. پادکست‌های تریدینگ هاوس به زبانی ساده و شیوا سعی می‌کند که در هر اپیزود به موضوع به‌خصوصی بپردازد.
  • گروه‌ها: تریدینگ هاوس یک شبکه اجتماعی تخصصی است ولی دلیل نمی‌شود که کاربران نتوانند علایق خود را به صورت دقیق‌تر و اختصاصی‌تر دنبال کنند. گروه‌ها در واقع فضاهای متفاوتی از تایم لاین اصلی است که هر یک به موضوع به خصوصی اشاره دارد.
  • رویداد‌ها: اهمیت رویدادهایی مثل لیست شدن کوین‌ها در صرافی‌ها، ارتقای شبکه‌های بلاکچینی، انتشار داده‌های اقتصادی مهم و همچنین آمارهای مهم روی بازارهای مالی بر کسی پوشیده نیست. کاربران در این بخش می‌توانند رویدادهای مهم بازار فارکس را مشاهده کنند و از زمان و اهمیت آن‌ها نیز باخبر باشند. آن‌ها با این اطلاعات می‌توانند استراتژی یا زمان معامله خود را با آن هماهنگ کنند.
  • بلوترید: بلوترید یکی از بخش‌های بسیار مهم پلتفرم تریدینگ هاوس است. بلوترید در واقع پلی امن و پیشرفته است که تریدرهای حرفه‌ای، تریدرهای مبتدی و سرمایه‌گذاران را به یکدیگر متصل می‌کند. این ربات کپی ترید، کارکردی کاملاً متفاوت با پلتفرم‌های کپی ترید دیگر دارد که در بخشی مجزا به تشریح آن خواهیم پرداخت.
تریدینگ هاوس

بلوترید، کپی ترید امن و متفاوت با کارمزد پایین


بلوترید (BlueTrade) یک پلتفرم کپی ترید است، اما تفاوتی که در کارکرد آن وجود دارد، آن را کاملاً از پلتفرم‌های مشابه متمایز کرده است. این تفاوت مهم بلوترید باعث شده تا تناقض منافع بین کاربران، تریدرها و صاحبان پلتفرم به کلی حذف شود و نتیجه نهایی به نفع هر سه باشد.

درواقع بلوترید یک ربات پیشرفته ولی با هدف و کارکردی ساده است. برخلاف پلتفرم‌های کپی ترید دیگر که تنها برای صرافی ارائه‌دهنده ربات کار می‌کنند، بلوترید می‌تواند به هر پلتفرم معاملاتی معتبری متصل شود.

برای کار با بلوترید، کاربر باید دارایی خود را در یکی از صرافی‌های معتبر (فعلاً بایننس و کوکوین) واریز کند و تنها با استفاده از کلیدهای API حساب خود را به بلوترید و تریدرهای حرفه‌ای فعال در آن متصل کند.

اولین و بزرگترین مزیت این کار، حفظ امنیت دارایی‌های کاربران است. دارایی کاربر همواره در خود صرافی باقی می‌ماند و بلوترید یا بلوتریدرهای آن نمی‌توانند آن را برداشت یا جا به جا کنند. ‌این ربات تنها می‌تواند کلیه اقدامات مرتبط با معامله‌گری تریدرهای حرفه‌ای را در حساب کاربر در صرافی کپی کند.

مزیت دوم این است که علاوه بر امنیت، کاربر با بلوترید پول کمتری هم پرداخت می‌کند. همه پلتفرم‌های کپی ترید، خود یک صرافی هستند. بنابراین کاربران برای بهره‌مندی از آن ربات باید دارایی خود را در اختیار آن صرافی رمزارز قرار بدهند که خود ریسک‌های فراوانی به دنبال دارد.

علاوه بر ریسک فروپاشی، سرقت یا حتی حذف دسترسی به دارایی‌های کاربر، این صرافی‌ها کارمزد به مراتب بالاتری را برای کپی تریدها دریافت می‌کنند. این یعنی هر چه تعداد تریدها و سیگنال‌های تریدرهای این پلتفرم‌ها بیشتر باشد، صرف‌نظر از سودآور یا ضررده بودن آن تریدها، کاربر باید کارمزد تراکنش بیشتری بپردازد و این باعث ایجاد یک تناقض منافع بین طرفین می‌شود که قطعاً به ضرر کاربر نهایی خواهد بود.

بلوترید اما یک پل ارتباطی بی طرف است. به همین خاطر اطلاعات مرتبط با تریدرهای این پلتفرم به صورتی کاملاً شفاف برای کاربر نمایش داده می‌شود. حتی سابقه تریدهای این افراد هم منتشر می‌شود تا سرمایه‌گذار بتواند به صورت کامل عملکرد بلوتریدر مورد نظر خود را ارزیابی کند. همین امر باعث می‌شود که کارمزد پرداختی کاربر معقول و عادی باشد و تناقض منافع فوق الذکر هم حذف شود.

تریدینگ هاوس

نسخه اندروید و iOS تریدینگ هاوس


 شبکه اجتماعی تریدینگ هاوس در قلب یک اپلیکیشن موبایلی هم ارائه شده تا کاربران بتوانند در هر مکان و زمانی از تریدینگ هاوس استفاده کنند. اپلیکیشن تریدینگ هاوس برای سیستم‌ عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده و همه قابلیت‌های وبسایت اصلی، حتی پلتفرم کپی ترید بلوترید را در قالب اپلیکیشن ارائه می‌دهد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/ohgt
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.