رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

مدیرعامل انجمن بلاکچین مطرح کرد / 4 الزام غیررسمی صرافی‌های رمزارز برای دریافت نماد

عباس آشتیانی، مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران در اولین دوره از رویداد بلاک‌دی این انجمن که در ۲۱ خرداد برگزار شد، در جمع اعضا به توضیح الزامات صرافی‌های رمزارز برای دریافت نماد پرداخت.

مدیرعامل انجمن بلاکچین

آشتیانی در خصوص هم‌راستا شدن انجمن بلاکچین، انجمن فین‌تک و نصر به عنوان سه تشکل خصوصی خودتنظیم‌گری در این حوزه مطرح کرد: «در ابتدا این سه تشکل باید به یک مکانیسم اجرایی واحد برسند که هنوز نرسیده‌اند».

به گفته آشتیانی انجمن بلاکچین در تلاش است تا پیشتاز تدوین این مکانیسم باشد تا بتوان شاهد پیاده‌سازی اصولی خودتنظیم‌گری (SRO) برای اولین بار در کشور بود.

مدیرعامل انجمن بلاکچین در ادامه با اشاره به گفتگوهای غیررسمی، به شرح اولین سری الزامات بررسی‌شده برای دریافت نماد بی‌ستاره و غیرقابل پرداخت و تاکید کرد که این الزامات هنوز به طور رسمی ابلاغ نشده است.

به گفته آشتیانی، الزامات برای صرافی‌های رمزارز به این شرح است:

  • گواهی عدم سوءپیشینه کادر مدیریت شرکت، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره
  • اجرای الزامات پایه کسب‌وکارهای فضای مجازی به شماره FATA_200_01
  • بستر قرارداد برای گذراندن تست استاندارد اَفتا برای امنیت نرم‌افزار کسب‌وکار مربوطه
  • وجود احراز هویت برای کسب‌وکار

آشتیانی ادامه داد: «گرچه این موارد هنوز نهایی و رسمی نشده‌است اما به نظر الزاماتی اجراپذیر است».

او تاکید کرد اگر کسب‌وکاری در انجام یکی از این الزامات رگولاتوری دچار اشکال است، مسدود کردن درگاه پرداختش صحیح نیست؛ بلکه باید بازه زمانی برای اصلاح به او داده شود.

مدیرعامل انجمن بلاکچین اضافه کرد: «ما در انجمن بلاکچین در نظر داریم پیشرو این مشارکت باشیم و با همکاری انجمن فین‌تک و نصر به عنوان دو ضلع دیگر خودتنظیم‌گری، الزامات را خودمان تدوین کنیم و بر اجرای آن نظرات داشته باشیم؛ زیرا این الزامات باید برآمده از دل کسب‌وکارهای تبادل رمزارزی باشد تا اجراپذیری آن تضمین شود».

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/m1t8
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.