رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

کلاهبرداری ۳ میلیون دلاری از بازار ان‌اف‌تی در آوریل ۲۰۲۳ / Blur مارکت‌پلیس محبوب سارقان برای فروش دارایی‌های دزدی است

داده‌ها نشان می‌دهد که کلاهبرداران در ماه آوریل تقریباً ۳.۲۳ میلیون دلار از بازار ان‌اف‌تی (توکن‌های غیرقابل تعویض) سرقت کرده‌اند. بر این اساس، میزان سرقت ان‌اف‌تی در ماه آوریل، ۶۸ درصد کاهش را نسبت به ۱۰.۹ میلیون دلار سرقتِ صورت‌گرفته در ماه گذشته نشان می‌دهد.

با توجه محبوبیت کلکسیون‌های دیجیتال مبتنی بر بلاکچین یا ان‌اف‌تی‌ها در سال‌های اخیر، این صنعت به دلیل قیمت‌های گزاف این دارایی‌های دیجیتال به یکی از اهداف اصلی کلاهبرداران تبدیل شده است.

بر اساس گزارش پلتفرم تجزیه و تحلیل بلاکچین  PeckShieldAlert، ماه گذشته ان‌اف‌تی‌هایی به ارزش تقریبی ۳.۲۳ میلیون دلار به سرقت رفته است. اگرچه این مبلغ ممکن است نگران‌کننده به نظر برسد، اما نشان دهنده کاهش ۶۸ درصدی نسبت به ۱۰.۹ میلیون دلار ان‌اف‌تی‌های سرقت شده در مارس ۲۰۲۳ است. بیشترین مقدار ان‌اف‌تی به سرقت‌رفته در ماه فوریه و به ارزش تقریبی ۱۶.۲ میلیون دلار بوده است.

طبق این گزارش، مارکت‌پلیس ان‌اف‌تی blur، محبوب‌ترین گزینه برای فروش ان‌اف‌تی‌های دزدی توسط کلاهبرداران است زیرا حدود ۷۰% از ان‌اف‌تی‌های دزدی در کمتر از ۲ ساعت پس از سرقت، در این مارکت‌پلیس دوباره به فروش رسیده است. همچنین حدود ۲۷.۹۴ درصد از این ان‌اف‌تی‌های سرقت‌شده، بعدا در مارکت‌پلیس opensea به فروش رفته است.

کلاهبرداران اغلب از روش‌های مختلفی برای سرقت کلکسیون‌های ان‌اف‌تی استفاده می‌کنند، از جمله مهم‌ترین ترفندهای آنان حملات فیشینگ و هک است.

برای مثال در ژانویه گذشته، هکرها کنترل حساب توییتر پروژه Azuki را در اختیار گرفتند و بیش از ۷۵۰ هزار دلار ان‌اف‌تی به سرقت بردند. در ماه فوریه، ان‌اف‌تی میمون کسل، یکی از معروف‌ترین کلکسیون‌های ان‌اف‌تی، به ارزش ۸۹.۹ اتر (حدود ۱۴۷۸۰۰ دلار) از طریق یک حمله فیشینگ به سرقت رفت.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/kr5z
منبع crypto.news
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.