رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

سفر فیدلیتی به سمت نوآوری / فیدلیتی بنا به درخواست مشتریان بخش جدیدی را در حوزه دارایی‌های دیجیتال راه‌اندازی خواهد کرد

کریپتو در سال‌های گذشته زمستان سختی را پشت سر گذاشته است. این زمستان گاه با اتفاقات ناگوار سخت‌تر و سردتر شده است. شرایط نامطلوب اقتصادی، فروپاشی صرافی اف‌تی‌ایکس، نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال و ورشکستگی شرکت جنسیس زمستان کریپتو را استخوان‌سوز کردند. در این شرایط پیچیده جلب اعتماد کاربران بسیار دشوار و چالشی بزرگ برای شرکت‌های کریپتویی است.

لوک فروهلیچ، رئیس جهانی راه‌حل‌های دارایی‌های دیجیتال در فیدلیتی اینترنشنال، از معدود افرادی است که تلاش کرد بر این چالش‌ها فائق آید. فروهلیچ از اولین کسانی بود که بیت‌کوین را با آغوش باز پذیرفت و از سال ۲۰۱۵ سرمایه‌گذاری بر این کوین را آغاز کرد.

فروهلیچ علاوه بر یک سرمایه‌گذار پیشکسوت، یک تحلیلگر و معامله‌گر باتجربه نیز هست که تجربه کار در شرکت‌های بزرگی چون شرکت خدمات مالی «کردیت» سوئیس و شرکت مدیریت دارایی «منولایف» را دارد. یک یا دو سال پس از اینکه فروهلیچ به دنیای کریپتو علاقه‌مند شد، عرضه اولیه کوین آغاز شد.

به دنبال این اتفاق فروهلیچ در سال ۲۰۱۶ به شرکت خدمات مالی فیدلیتی پیوست. فروهلیچ عقاید جالبی در مورد دنیای کریپتو و بالا و پایین‌های آن دارد. او معتقد است روزهای سخت کریپتو را به بلوغ رسانده است. در ابتدا کسانی که جذب بیت‌کوین می‌شدند، گیک‌ها بودند اما اخیراً فعالان حوزه‌های سنتی مالی هم جذب این فضا شده‌اند.

فروهلیچ می‌گوید: «فضای کنونی کریپتو پخته‌تر شده است و فعالان مالی صنایع سنتی‌تر وارد آن شده‌اند. این فضا اکنون در حال گام برداشتن به سمت کاربردی‌تر شدن است. در حال حاضر فعالان و علاقه‌مندان به این حوزه دارند فکر می‌کنند که چگونه می‌توان از فناوری بلاکچین در زندگی روزمره بهره برد؟ این طرز فکر و نگاه باعث می‌شود که دیگر بلاکچین به‌عنوان یک ترند و مد دیده نشود.»


فرهنگ نوآوری در فیدلیتی


بخشی از کسب‌وکار فیدلیتی که توسط فروهلیچ اداره می‌شود، بر دارایی‌های دیجیتال متمرکز است. این بخش از ابتدای سال ۲۰۲۲ شروع به کار کرد و آغاز یک سفر طولانی‌مدت به سمت دارایی‌های غیرمتمرکز در فیدلیتی بود. فیدلیتی در این سفر نه‌تنها به دنبال ورود به فضای دارایی‌های دیجیتال است، بلکه تلاش می‌کند زمینه ورود به فضای اوراق بهادار توکن‌شده و ارزهای دیجیتال بانک مرکز (CBDC) را نیز فراهم کند و از این طریق آینده خود را حفظ کند.

فروهلیچ در مورد راه‌اندازی این بخش توضیح می‌دهد: «ما با بررسی توکنیزاسیون برخی از طبقات سهامی که فیدلیتی ارائه می‌داد و شناسایی تقاضا در بازار تصمیم گرفتیم این بخش را راه‌اندازی کنیم.» او ادامه می‌دهد: «حتی سرمایه‌گذارانی که عمدتاً روی دارایی‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند هم به دنبال راهی برای ادغام دارایی‌های سنتی در پورتفولیو یا کیف پول دیجیتال خود هستند. توکنایز کردن دارایی‌های سنتی مستلزم ایجاد تغییر و ارتقا در زیرساخت‌های فیدلیتی است.»


فیدلیتی و دارایی‌های دیجیتال


فیدلیتی اینترنشنال بخشی از سفر خود را با همکاری با کیث بیر، شریک الکسیر و عضو انجمن فناوری ارز دیجیتال بانک مرکزی انگلستان و گروه کاری مشاوره اسما کامل کرده است. بیر در این‌باره توضیح می‌دهد: «با اینکه داریم زمستان کریپتو را سپری می‌کنیم اما از علاقه سازمان‌ها به این فضا کاسته نشده است. این علاقه با افزایش ۲۰درصدی قیمت بیت‌کوین در هفته‌های گذشته بیشتر هم شده است.»

بیر باور دارد که شکست نهادهایی چون اف‌تی‌ایکس سبب حرکت شرکت‌ها به سمت تقویت زیرساخت‌ها و ارائه خدمات باکیفیت شده است. او می‌گوید: «این دقیقاً همان راهی است که فیدلیتی در پیش گرفته است.»

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/s11c
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.