رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

اقدامات غول مدیریت دارایی در زمینه توکن‌سازی / بلک‌راک اولین صندوق توکن‌شده خود را راه‌اندازی کرد

غول مدیریت دارایی، بلک‌راک، وارد عرصه توکنیزه کردن دارایی‌ها با صندوق جدید مبتنی بر اتریوم شد. این شرکت رسما از صندوق دارایی توکنیزه شده خود در شبکه اتریوم در روز چهارشنبه رونمایی کرد.

صندوق توکن‌شده BlackRock USD Institutional Digital Liquidity Fund نام دارد و توکن‌ بومی آن BUIDL است. توکن BUIDL با دارایی‌های واقعی مانند وجوه نقد و اوراق بهادار پشتیبانی می‌شود. این شرکت اعلام کرده است که نحوه پرداخت سود به صورت روزانه و از طریق بلاکچین به دارندگان توکن اهدا خواهد شد.

شرکت Securitize به عنوان انتقال دهنده و پلتفرم توکنیزه‌سازی، شرکت BNY Mellon به عنوان حافظ دارایی‌های صندوق و شرکت‌های Anchorage Digital Bank NA، BitGo، Coinbase و Fireblocks به عنوان شریک در اکوسیستم صندوق با بلک‌راک در این کار همکاری داشتند؛ همکاری با شرکت‌های پیشرو در حوزه بلاکچین نشان‌دهنده جدیت بلک‌‌راک در این حوزه است.

پیش از اعلام رسمی، یک پرونده تنظیمی نشان‌دهنده همکاری بلک‌راک و Securitize در راه‌اندازی یک صندوق توکنیزه شده بود و تراکنش‌های بلاکچینی برای تامین مالی این صندوق، گمانه‌زنی‌ها در مورد ماهیت توکنیزه شده آن را تقویت کرده بود. رابرت میچنیک، مدیر بخش دارایی‌های دیجیتال بلک‌راک، اعلام کرد که این صندوق جدید بخشی از استراتژی کلی این شرکت در حوزه دارایی‌های دیجیتال است و بلک‌راک بر توسعه راهکارهایی در این حوزه تمرکز دارد که بتواند مشکلات واقعی مشتریان را حل کند. همچنین لری فینک، مدیرعامل بلک‌راک، پیش‌تر در مصاحبه‌ای با CNBC اعلام کرده بود که ETF بیت‌کوین این شرکت، گام بلندی به سمت توکنیزه کردن دارایی به شمار می‌رود.

بلک‌راک علاوه بر راه‌اندازی صندوق، سرمایه‌گذاری استراتژیکی نیز در شرکت توکنایز دارایی Securitize انجام داده که جزئیات این سرمایه‌گذاری اعلام نشده است.

توکنیزه کردن دارایی‌های واقعی مانند اوراق قرضه و صندوق‌ها با استفاده از بلاکچین، به عنوان یکی از کاربردهای رو به رشد این فناوری شناخته می‌شود. این امر باعث پیوند بیشتر بین دارایی‌های دیجیتال و سیستم مالی سنتی (TradFi) می‌گردد. بلک‌راک نیز که جدیدترین غول مالی سنتی به‌شمار می‌رود، بعد از سیتی بانک، فرانکلین تمپلتون و جی‌پی‌مورگان، وارد حوزه توکنیزه کردن دارایی‌ها می‌شود.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/2lce
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.