رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

نامه مؤسسات مالی آمریکا به کمیسیون بورس و اوراق بهادار / بانک‌ها سهمی از ETF بیت‌کوین می‌خواهند

با افزایش تقاضا برای ETF‌های اسپات بیت‌کوین، تعدادی از بانک‌های بزرگ ایالات متحده در حال تلاش برای ورود به این بازار هستند. در نامه‌ای مشترک خطاب به رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، گری جنسلر، چندین انجمن بانکی برجسته، از جمله موسسه سیاست بانک (BPI)، انجمن بانکداران آمریکا (ABA)، انجمن خدمات مالی، و انجمن صنعت اوراق بهادار و بازارهای مالی (SIFMA) خواستار تغییرات در راهنمای SAB 121 شدند. SAB 121 راهنمایی موقت کارکنان کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در مورد حسابرسی و حسابداری دارایی‌های رمزنگاری است. این بولتن در 25 مارس 2022 منتشر شد.

این بانک‌ها و مؤسسات مالی اعلام کرده‌اند که به عنوان نگهبان دارایی‌های ایالت متحده نقشی در صندوق بیت‌‍‌کوین که در حال‌حاضر دارایی پرطرفداری است ندارند. این سند شامل نظرات ABA، انجمن بانکداران آمریکا، در مورد SAB 121 است. ABA از SEC می‌خواهد که در موارد زیر شفاف‌سازی کند:

  • ABA از SEC می‌خواهد تا در مورد الزامات ترازنامه، الزامات افشا و زمان اعمال SAB 121 شفاف‌سازی کند.
  • ABA معتقد است که اگر موسسات بانکی تنظیم‌شده به طور موثر از ارائه خدمات نگهداری دارایی‌های دیجیتال در مقیاس بزرگ منع شوند، سرمایه‌گذاران و مشتریان و در نهایت سیستم مالی متضرر خواهند شد.
  • ABA خواستار ایجاد یک چارچوب نظارتی مناسب برای خدمات نگهداری دارایی‌های رمزنگاری است.

طبق گزارشی که از Coin Bureau (یک کانال یوتیوب که توسط Guy Turner، یک تحلیلگر و معامله‌گر باتجربه رمزارز اداره می‌شود)، منتشر شده بانک‌ها به طور فعال در SEC لابی می‌کنند تا اجازه مشارکت در چشم‌انداز ETF بیت‌کوین را بدهد. این انجمن استدلال می‌کند که تعریف گسترده دارایی‌های رمزنگاری در SAB 121 آنها را از استفاده سازمان‌های بانکی از DLT (دفتر کل توزیع شده) برای ثبت دارایی‌های مالی سنتی منع می‌کند.

این نامه، به اثرات نامطلوب راهنمای SAB 121 اشاره می‌کند و می‌گوید که محرومیت سازمان‌های بانکی از خدمت به عنوان نگهبان دارایی برای ETF‌های Spot Bitcoin که اخیراً تأیید شده به دلیل الزامات نظارتی تحمیل‌شده توسط اساسنامه SAB 121 است.

نامه موسسات بانکی به سازمان بورس اوراق بهادار نشان‌دهنده تغییر قابل توجه در بخش بانکداری سنتی است؛ زیرا مؤسسات مالی به طور فزاینده‌ای، پتانسیل ETF‌های بیت‌کوین را برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد برای محصولات سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال در میان سرمایه‌گذاران خرد و نهادی، تشخیص می‌دهند اما هنوز مشخص نیست که آیا SEC به سازمان‌های بانکداری تحت نظارت، اجازه شرکت در چشم‌انداز در حال پیشرفت دارایی‌های دیجیتال و فناوری دفتر کل توزیع‌شده (DLT) را که با تلاش‌های گسترده‌تر صنعت برای غلبه بر چالش‌های نظارتی و تقویت نوآوری مسئولانه همسو باشد را خواهد داد یا خیر.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/tiwq
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.