رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

سخنگوی اقتصادی دولت خبر داد / از آماده‌سازی سند دارایی دیجیتال تا فروش برق با رمزارز

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت سیزدهم، سه‌شنبه 24 بهمن ماه، در یک نشست خبری با خبرنگاران حوزه اقتصادی به تشریح ابعاد مختلف اقتصاد کشور پرداخت. در این نشست درباره موضوعات مهمی چون نرخ رشد نقدینگی، قیمت مسکن، تغییر ساعت رسمی کشور و… صحبت شد اما نکته قابل توجه این نشست اقتصادی، صحبت از رمزارزها به عنوان یک محور مهم اقتصادی کشور بود. با توجه به اهمیت این حوزه در دنیا و در کشور، به نظر می‌رسد از این پس، بیشتر از قبل شاهد صحبت درباره اکوسیستم رمزارزی در کنار موضوعات مهم اقتصادی در سطح رگولاتوری خواهیم بود.


شفافیت دستورکار قوانین رمزارزی


خاندوزی در پاسخ به زمان قوانین سرمایه‌های دیجیتال از جمله رمزارزها و برنامه‌ دولت برای مدیریت این بخش از اقتصاد با توجه به روزهای نچندان مطلوب بازار بورس ایران و توجه سرمایه‌های حقیقی و حقوقی به سمت بازار رمزارزها، گفت: «سرفصل جهت‌گیری‌های دولت نسبت به این موضوع تاکید بر شفافیت و مشاهده‌پذیری این بخش از سرمایه است. دولت تلاش کرده تا قوانینی را در این حوزه حاکم کند که هم از حقوق مردم حفاظت شود و هم از برخی کلاهبرداری‌ها که اتفاقا به دلیل عدم شفافیت این حوزه وجود داشتند جلوگیری شود. در کشورهای دیگر نیز ابزارهای مختلفی برای مشاهده‌پذیری و ایجاد شفافیت به کار برده می‌شود؛ زیرا ذات این صنعت، نسبت به رویه‌های متعارفی که وجود دارد، تمایل به سمت مشاهده‌ناپذیری است. بنابراین، اگر بخواهیم در رابطه با تدابیر میان‌مدت و بلندمدت سرمایه‌های دیجیتال پاسخ دقیقی داشته باشیم، نیاز است سند روشنی برای مقررات‌گذاری در این حوزه تنظیم کنیم. مطلع هستید در قانون بانک مرکزی که در آذرماه به تایید نهایی رسید و توسط رییس جمهور ابلاغ شد، این وظیفه برعهده بانک مرکزی گذاشته شده است و بانک مرکزی وظیفه دارد برای سیاست‌گذاری رمزارزها سندی را در دستورکار قرار دهد. در حال حاضر پیش نویس این سند توسط بانک مرکزی آماده شده و در مرحله تصویب و تایید نهایی است.»


رمزارزها و انرژی‌های تجدیدپذیر


موضوع توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر با ارائه چندین راهکار اقتصادی از موضوعات مطرح شده در این نشست بود که اسم رمزارزها در این موضوع نیز شنیده شد. سخنگوی دولت دراین‌باره اعلام کرد که از اقداماتی که برای بازگشت سرمایه به انررژی‌های تجدیدپذیر مطرح شده ایجاد نیروگاه‌های برق تجدیدپذیر توسط بخش خصوصی با امکان صادرات آن و امکان فروش برق با رمزارز است. همچنین مدل تامین مالی برق تجدیدپذیر برای مراکزی که رمزارز در اختیار دارند فراهم شده است.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/obpi
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.