رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

جذابیت استیبل‌کوین‌ها در تراکنش‌ها / چگونه تراکنش‌های تتر را پیگیری کنیم؟

تتر به عنوان یکی از استیبل‌کوین‌های محبوب در دنیای کریپتو، به دلیل موارد استفاده گوناگونی که دارد و همچنین ارتباط یک‌به‌یک قیمت تتر با دلار، توجه سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کرده است. این رمزارز نوسانات بسیار پایینی دارد و همان‌طور که اشاره شد، یک استیبل‌کوین است؛ بنابراین به راحتی می‌توان از آن در هر معامله‌ای استفاده کرد. پیگیری تراکنش‌‌های تتر، برخلاف تراکنش‌های سنتی که در بانک‌ها صورت می‌گیرد، مزیت‌های بسیاری را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

یکی از اصول مهم در تراکنش‌های کریپتو، وجود شفافیت است که همین اصل باعث ایجاد اعتماد و جذابیت آن در میان معامله‌گران شده‌ است. بازار رمزارز این امکان را برای تریدرها فراهم کرده تا بتوانند تراکنش‌های انجام‌شده خودشان را مشاهده کنند و بدانند در چه مرحله‌ای قرار دارد. در این مطلب ابتدا رمزارز تتر را بررسی خواهیم کرد و سپس، علاوه بر برشمردن مزایای پیگیری تراکنش‌ها، یاد خواهیم گرفت که چگونه تراکنش‌های تتر را ردیابی کنیم.


تتر چیست؟


در گام اول و قبل از اینکه بدانیم چگونه تراکنش‌های تتر را پیگیری کنیم، نگاهی مختصر به رمزارز تتر و اینکه چرا گزینه مناسبی برای انجام تراکنش‌ها محسوب می‌شود، خواهیم داشت. یکی از مهمترین ویژگی‌های تتر این است که این استیبل‌کوین به دلار آمریکا متصل است و به صورت کامل توسط ذخایر تتر پشتیبانی می‌شود.

این استیبل‌کوین در ابتدای راه‌اندازی فقط روی بلاکچین بیت‌کوین قرار داشت، اما تغییراتی که در جهت کاهش هزینه‌های مبادلات این رمز ارز صورت گرفت، باعث شد روی بلاکچین‌های دیگری مثل اتریوم، ایاس (EOS)، ترون (TRON) تحت استاندارد TRC20 و الگوراند (Algorand) هم قابل معامله شود. شایان ذکر است که USDT بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار به شمار می‌آید.


روش انجام تراکنش‌های تتر چگونه است؟


تراکنش‌های تتر نیز همچون دیگر ارزهای دیجیتال به فضایی به نام بلاکچین و در دسترس بودن اینترنت نیاز دارد. بلاکچین یک دفتر کل غیرمتمرکز محسوب می‌شود که همه داده‌های رمزارزها ازجمله اطلاعات مربوط به تراکنش‌‌های تتر در آن ثبت می‌شود. از این رو، پیگیری تراکنش‌های تتر نیازمند بررسی اطلاعات موجود در بلاکچین است.

مفهوم تراکنش به زبان ساده این است که معامله‌گر رمزارزهای خود را از کیف پولی به کیف پول دیگر منتقل کند. کاربران به منظور انجام یک تراکنش به دو کلید خصوصی که نباید به کسی ارائه دهند و همچنین یک کلید عمومی که در اختیار دیگران قرار می‌دهند، نیاز دارند زیرا بدون آنها نمی‌توان هیچ تراکنشی را انجام داد.

از طرفی، همه تراکنش‌ها برای تکمیل به سه آیتم نیاز دارند که شامل ورودی، خروجی و مقدار است. ورودی همان ارزی است که تراکنش با آن انجام می‌شود و در این مقاله تتر است. خروجی کلید عمومی تراکنش محسوب می‌شود. مقدار نیز تعداد رمزارزی است که قصد ارسال آن را دارید.


دلیل اهمیت پیگیری تراکنش‌های تتر چیست؟


سرعت انجام تراکنش ارزهای دیجیتال بالاست، اما برخی اوقات احتمال دارد بعد از انجام تراکنش، پیام تأیید و تکمیل تراکنش با تأخیر به دست کاربر برسد. همچنین گاهی بعد از تکمیل تراکنش و کسرشدن دارایی از حساب، فرد مقابل رمزارز ارسالی را دریافت نمی‌کند. در این مواقع می‌توان با پیگیری تراکنش‌های تتر فرایند معاملات را ردیابی کرد.

افزون بر آن، کاربران می‌توانند در بلاکچین تراکنش‌های دیگران را نیز مشاهده کنند. این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا از این طریق می‌توان تراکنش‌های بزرگی که توسط سرمایه‌گذاران بزرگ یا نهنگ‌ها انجام می‌شود را آنالیز و زمان مناسب ورود و خروج از بازار را پیش‌بینی کرد.


پیگیری تراکنش‌های تتر از طریق هش تراکنش یا TXID


شناسه تراکنش یا TXID اولین و مهم‌ترین مسیر برای پیگیری تراکنش تتر است که هر معامله‌گری برای ردیابی تراکنش به آن نیاز دارد. این شناسه مجموعه‌ای از اعداد و حروف را شامل می‌شود که نشانگر تراکنش خاصی در بلاکچین است.

زمانی که یک تراکنش در شبکه امضا می‌شود، این شناسه تراکنش است که باید تأیید و امضا شود. امضای شناسه تراکنش باعث می‌شود اگر بخشی از تراکنش تغییر کرد، شناسه تراکنش هم تغییر کرده و امضا نامعتبر شود.

البته شناسه تراکنش یا TXID، تنها اصطلاح رایج در زمان پیگیری تراکنش‌های تتر نیست. به همین دلیل، معامله‌گران باید با دیگر اصطلاحات این عرصه نیز به خوبی آشنا شوند. در ادامه به برخی از این موارد خواهیم پرداخت.

تراکنش یا Transection چیست؟

همان‌طور که اشاره شد، همه تراکنش‌ها در معاملات کریپتو در بلاک‌هایی که در فضای بلاکچین وجود دارند، به ثبت می‌رسند. این عمل اصطلاحاً تراکنش نام دارد؛ بنابراین هر تراکنش یک شناسه مربوط به انتقال رمزارز دارد که می‌توان آن را روی بلاکچین پیگیری کرد.

شناسه SHA-256 در تراکنش های تتر

شناسه SHA-256 به مجموعه‌ای از توابع هش رمزنگاری‌شده اطلاق می‌شود. این توابع هش تخصصی و منحصر به فرد را آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) طراحی کرده است. شناسه یادشده، قابلیت تولید یک ورودی دریافت و یک خروجی تصادفی، قطعی و غیرقابل پیش‌بینی را برای پیگیری تراکنش تتر دارد.

جست‌وجوگر بلاکچین چیست؟

همان‌طور که اشاره شد، یکی از مهم‌ترین سؤالات معامله‌گران ارزهای دیجیتال این است که چگونه تراکنش‌های تتر را پیگیری کنیم. یکی از روش‌ها استفاده از بلاک اکسپلورر یا جست‌وجوگر بلاکچین است. بلاک اکسپلورر یک ابزار نرم‌افزاری آنلاین محسوب می‌شود که امکان دسترسی کاربران را به اطلاعات بلاکچین و بررسی تراکنش‌ها می‌دهد. به این ترتیب، سرمایه‌گذاران اطلاعات لحظه‌ای و همچنین تاریخچه تراکنش‌ها را به صورت شفاف در اختیار دارند و می‌توانند اطلاعاتی مانند داده‌های مربوط به بلاک‌ها، تراکنش‌ها و آدرس‌ها را مورد بررسی جامع قرار دهند.

بررسی Sigash Flag در پیگیری تراکنش‌های تتر

در واقع Sigash Flag بخش کوچکی از هر تراکنش است که مشخص می‌کند بعد از امضای تراکنش، کدام بخش از معامله باید غیر قابل تغییر شود.


نحوه پیگیری تراکنش‌های تتر در بلاکچین


بعد از آشنایی با موارد یادشده در بالا، حالا نوبت پاسخ‌دادن به این پرسش است که چگونه تراکنش‌های تتر را پیگیری کنیم؟ در جواب باید گفت کاربران برای پیگیری تراکنش‌های خود نیازمند یک موتور جست‌وجوگر هستند. البته تصور نکنید که منظور از موتور جست‌وجوگر مواردی همچون کروم یا سافاری است. موتورهای جست‌وجوگر معمول کمکی به پیگیری تراکنش‌های ارز دیجیتال نمی‌کنند.

برای پیگیری تراکنش‌های ارز دیجیتال و استیبل‌کوین‌هایی همچون تتر باید از موتورهای جست‌وجوی غیرمتمرکز متنوعی که روانه بازار شده‌اند، کمک گرفت. این موتورهای جست‌وجوی بلاکچین عملکردی مشابه گوگل دارند، فقط به جای آدرس سایت باید شناسه تراکنش را وارد کنید.

برای پیگیری تراکنش تتر TRC-20 یا ERC-20، موتورهای جست‌وجوگر بلاکچین بسیاری وجود دارد که با یک سرچ ساده می‌توانید آنها را مشاهده کنید. در ادامه به معرفی چند نمونه از این موتورها می‌پردازیم.

موتور جست‌وجوگر لجر این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا اطلاعات مرتبط با تراکنش‌های تتر (USDT)، آدرس کوین‌ها و محتویات بلاک را بررسی کنند. این داده‌ها می‌توانند از طریق یک اکسپلورر بلاک تتر (USDT) قابل دسترسی و خواندن باشند. روش‌های متعددی برای پیگیری تراکنش‌های تتر وجود دارد که اکسپلورر بلاک تتر (USDT) یکی از مهم‌ترین‌هاست.

علاوه بر این، Tether (USDT) block explorer یک برنامه آنلاین است که می‌توان اطلاعات ذخیره‌شده در دفتر کل عمومی را به راحتی در آن پیدا کرد. همچنین این ابزار به راحتی تراکنش‌های قبلی و فعلی USDT، موجودی آدرس‌های کیف پول‌های تتر، خلاصه‌های مربوط به هر بلاک و موارد دیگر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

از طرف دیگر می‌توانید تراکنش تتر خود را در یکی از جست‌وجوگرهای بلاک همچون اتر اسکن یا Ethplorer واکاوی کنید. به این منظور، فقط کافی است شناسه تراکنش یا آدرس کیف پول خود را در نوار جست‌وجو وارد کنید تا تراکنش خود را پیدا کنید.


مزایای استفاده از Block Explorer برای پیگیری تراکنش‌های تتر


با استفاده از بلاک اکسپلورر می‌توانید دقت بیشتری در پیگیری تراکنش‌های تتر داشته باشید. به‌عنوان مثال، زمانی که مطمئن نیستید، می‌توانید پیگیری کنید که آیا تتر (USDT) با موفقیت ارسال‌ شده و به کیف پول دیگر رسیده یا خیر. هنگام خرید تتر نیز می‌توانید بلاکچین را جست‌وجو کنید تا مطمئن شوید که تتر (USDT) به حساب شما منتقل شده باشد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/7qyy
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.