رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

پیشنهاد رشوه پنج میلیارد دلاری مؤسس اف‌تی‌ایکس به ترامپ / کلاهبردار کریپتویی مشهور در بازی سیاست

به گفته مایکل لوییس، نویسنده کتاب جدیدی که ظهور و سقوط سم‌بنکمن‌ فرید را بررسی می‌کند، بنکمن فرید، مدیرعامل سابق صرافی اف‌تی‌ایکس، زمانی به دنبال پرداخت پول به دونالد ترامپ بوده که او را از نامزد شدن برای ریاست‌جمهوری منصرف کند.

این نویسنده در اول اکتبر ۲۰۲۳ و در مصاحبه‌ای یک‌ساعته راجع به میلیاردر سابق ارزهای دیجیتال و تأسیس صرافی اف‌تی‌ایکس صحبت کرد. یکی از افشاگری‌های این کتاب این است که سم‌بنکمن‌ فرید به دنبال پرداخت پول به دونالد ترامپ برای شرکت نکردن وی در انتخابات ریاست‌جمهوری بوده است. لوییس اضافه کرد: «این موضوع تنها زمانی شما را شوکه می‌کند که سم را نشناسید.»

همچنین لوییس گفته است که مطمئن نیست این رقم پیشنهادی از طرف دونالد ترامپ بوده و اضافه کرد که رقم پیشنهادی ابتدایی از پنج میلیارد دلار شروع شده است.

به گفته لوییس، بنکمن فرید در حال بررسی قانونی بودن آن بود و در ادامه افزود: «آنها در حال انجام این صحبت‌ها بودند که صرافی اف‌تی‌ایکس سقوط کرد.»

او افزود که این اتفاق هیچ وقت نیفتاد؛ چراکه بنکمن فرید دیگر پنج میلیارد دلار در اختیار نداشت.

به گفته لوییس، بنکمن فرید ترامپ را در تلاش برای تضعیف دموکراسی در ایالات متحده می‌دانست و فکر می‌کرد که او در فهرست خطرات موجود قرار دارد.

لوییس بیش از ۷۰ روز را در باهاما و در ده‌ها سفر مختلف گذراند تا در سال ۲۰۲۲ با سم‌بنکمن‌ فرید ملاقات کند و آنها در طول این ملاقات بیشتر به یکدیگر نزدیک شدند. لوییس به وال استریت ژورنال در این باره گفته است: «من در اتاق‌های زیادی اقامت داشتم؛ بنابراین کد دسترسی به همه اتاق‌ها از جمله پنت‌هاوس را داشتم.»

سایت کوین‌تلگراف با نمایندگان قانونی بنکمن فرید و ترامپ تماس گرفت. مارک بوتنیک که ارتباطات پرونده بنکمن فرید را بررسی می‌کند، گفت که هیچ نظری از طرف تیم حقوقی او در این‌باره وجود ندارد.

طبق تقویم برنامه محاکمه‌ای که هفته گذشته منتشر شد، دادگاه خبرساز بنکمن فرید در سوم اکتبر با انتخاب هیئت منصفه و جلسه دادگاه به طور رسمی در ۴ اکتبر آغاز می‌شود.

این محاکمه شامل هفت پرونده کلاهبرداری علیه بنکمن فرید، پنج اتهام برای تبانی و دو اتهام اساسی است که دادستان باید هیئت منصفه را متقاعد کند که بنکمن فرید مرتکب جرم شده است.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/eirv
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.