رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

فرصت‌طلبی دو پلتفرم ورشکست‌شده از بیت‌کوین 57 هزار دلاری / صرافی اف‌تی‌ایکس 8 میلیون دلار دارایی خود را جابه‌جا کرد

بر اساس گزارش شرکت تحلیل بلاکچین اسپات‌آن‌چین (SpotOnChain)، کیف پول‌های مرتبط با صرافی ورشکسته اف‌تی‌ایکس (FTX) و شرکت همتای آن آلامدا ریسرچ (Alameda Research) طی 24 ساعت گذشته در تاریخ 27 فوریه، بیش از هشت میلیون دلار دارایی دیجیتال جابه‌جا کرده‌اند. این جابجایی شامل انتقال 2000 واحد اتریوم به ارزش تقریبی 6.36 میلیون دلار به صرافی کوین‌بیس (Coinbase) و 163727 توکن پروم (PROM) به ارزش تقریبی 2.04 میلیون دلار به صرافی بایننس بوده است.

این جابجایی همزمان با افزایش قابل توجه قیمت ارزهای دیجیتال در بازار رخ داده است. قیمت بیت‌کوین برای اولین بار از نوامبر 2021، از مرز 57 هزار دلار عبور کرد و سایر ارزهای دیجیتال اصلی مانند اتریوم، سولانا، کاردانو و غیره را نیز در این دوره به سود قابل توجهی رساند.

برخی از تحلیلگران گمان می‌کنند که این تراکنش‌ها ممکن است تلاش این شرکت در حال بحران برای کسب سود از افزایش قیمت این توکن‌ها باشد. SpotOnChain گزارش داده است که FTX و Alameda در ماه گذشته 10447 واحد اتریوم به ارزش 27.6 میلیون دلار را به صرافی‌های متمرکز منتقل کرده‌اند که با افزایش 42 درصدی قیمت اتریوم همزمان بوده است. با وجود این انتقالات، این شرکت‌ها همچنان حدود 901 میلیون دلار دارایی دیجیتال در اختیار دارند. بر اساس داده‌های SpotOnChain، FTX در 18 آدرس کیف پول 530 میلیون دلار و Alameda 371.39 میلیون دلار دارایی در اختیار دارند.

این تحولات در حالی رخ می‌دهد که FTX به عنوان بخشی از تلاش‌های بازسازی خود، به طور فعال در حال فروش دارایی‌های مختلف، از جمله دارایی‌های رمزنگاری و سهام در شرکت‌های متعدد است. هفته گذشته، این صرافی با تأیید دادگاه برای فروش سهام 8 درصدی خود در آنتروپیک (Anthropic)، یک استارت‌آپ هوش مصنوعی، موافقت گرفت. FTX در سال 2022 حدود 530 میلیون دلار در Anthropic سرمایه‌گذاری کرد. با ارزش‌گذاری 15 میلیارد دلاری کنونی Anthropic، سرمایه‌گذاری FTX بیش از دو برابر شده و از یک میلیارد دلار فراتر رفته است.

علاوه بر این، FTX پس از تبدیل شدن صندوق بیت‌کوین Grayscale (GBTC) به یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF)، بخش قابل توجهی از سهام خود را در این صندوق فروخته است. هدف از فروش این دارایی‌ها، کمک به تسویه بدهی‌های FTX پس از کنار گذاشتن برنامه‌های راه‌اندازی مجدد در ژانویه است.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/kqy7
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.