رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

وزیر اقتصاد اعلام کرد / استخراج رمزارز به طور رسمی مجاز است

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد که استخراج رمزارز مجاز است و افراد می‌توانند به صورت رسمی، عملیات ماینینگ انجام دهند.

 خاندوزی درباره رمزارزها و نظر دولت در این باره مطرح کرد: «سال گذشته آیین‌نامه استخراج رمزارزها به تصویب رسیده بود و برخی موضوعات در موضوع ذخیره‌سازی و خدمات مالی و تبادل رمزارزها و استفاده از آن در حوزه پرداخت هنوز حل نشده و لایحه‌ای در دست تدوین است که نظرات دستگاه‌های مختلف به‌صورت یکجا آورده شود و امیدواریم این متن هم به تصویب برسد و به مجلس برود.»

خاندوزی ضمن تأکید بر چالش‌های این حوزه ادامه داد: «در اسفند ۱۴۰۰ رئیس دولت دستوری خطاب به معاون اقتصادی صادر کردند که تعیین‌تکلیف مقرراتی، شفافیت، رسمیت بخشیدن و تنظیم‌گری این بخش را در دستور کار قرار دهند.» وزیر امور اقتصادی و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت در ادامه گفت: «اگر فردی قصد استخراج رمزارز داشته باشد می‌تواند طی مراحلی به صورت رسمی استخراج را انجام دهد.»

این اظهار نظر وزیر اقتصاد در حالی صورت می‌گیرد که فعالان صنعت ماینینگ ایران با چالش‌های متعددی روبه‌رو هستند. مراکز استخراج اخیراً با خاموشی‌های گسترده و یکباره و همچنین افزایش تعرفه برق بدون اطلاع قبلی روبه‌رو بوده‌اند. از سوی دیگر این مراکز هنوز امکان بهره‌برداری از رمزارز استخراج‌کرده خود را ندارند زیرا فروش این رمزارزها در داخل کشور ممنوع است و بانک مرکزی نیز هنوز دستورالعمل استفاده از رمزارز استخراج‌شده برای واردات را ابلاغ نکرده است.

خاندوزی با اشاره به این موضوع اضافه کرد: «این‌که رمزارز تولیدشده به چه ترتیبی قرار است مبادله یا ذخیره شود، موضوعی است که جزئیات آن در لایجه بعدی مورد تصویب قرار خواهد گرفت.»

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/y0su
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.