رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

مدیرعامل صرافی تبدیل مطرح کرد / تبدیل سهم 10 تا 15درصدی حجم معاملات داخلی را در اختیار دارد

مسعود ملک‌محمدی، مدیرعامل صرافی تبدیل، مهمان آخرین قسمت از فصل اول برنامه «اتاق آبی» بوده‌ است. میثم سلیمانی، میزبان اتاق آبی در این قسمت از ملک‌محمدی پرسیده که آیا سهم بازار برای پلتفرم‌های تبادل رمزارز در ایران مهم است؟ و اگر مهم است، سهم بازار چطور محاسبه می‌شود؟ در این گفت‌وگو مدیرعامل پلتفرم تبدیل از دغدغه بین‌المللی کار کردن می‌گوید. اینکه آنها چطور می‌خواهند در بازار بین‌الملل رقابت کنند و استراتژی تبدیل برای زنده ماندن در بازار جهانی چه خواهد بود، بخش دیگر این قسمت از اتاق آبی است. میثم سلیمانی، میزبان برنامه در بخش انتهایی گفت‌وگو از ملک‌محمدی پرسیده که آیا خالی‌فروشی در صرافی‌های رمزارز ایرانی وجود دارد؟

در ادامه گزارش این قسمت از اتاق آبی را خواهید خواند. برای تماشای نسخه کامل این برنامه به این نشانی مراجعه کنید.


اقدامات تبدیل رقیب‌محور نیست؛ بلکه نگاهش به نیاز کاربر است


به گفته مدیرعامل صرافی تبدیل، چشم‌انداز این کسب‌وکار در خصوص گرفتن سهم‌ بازار، عرضه کیفیت جهانی است. ملک‌محمدی در خصوص راه‌اندازی این صرافی مطرح کرد: «علت اینکه ما تصمیم گرفتیم کسب‌وکاری در حوزه بلاکچین ایجاد کنیم، بی‌مکان بودن و امکان جهانی شدن آن بود. هدف ما رقابت با صرافی‌های جهانی در حوزه کیفیت امکانات و تنوع قابلیت‌های این صرافی بوده است». او تأکید کرد که پیش از این در صرافی‌های داخلی ترید نکرده و همچنان که در بایننس مشغول فعالیت بوده، به ایجاد کسب‌وکاری با ظرفیت رقابت با بایننس فکر می‌کرده است.

ملک‌محمدی ادامه داد: «دلیل رشد سریع تبدیل تا به امروز، رویکرد آن و چشم‌اندازش به آینده بوده است؛ ما برای قهرمانی جهان به میدان آمدیم.» او در خصوص بررسی رقبای داخلی با اشاره به نقل‌قولی از جف بزوس مطرح کرد که این کسب‌وکار به رقبا نگاه می‌کند، اما تمرکزش بر کاربر و سرویس‌های خودش معطوف است. او ادامه داد: «اقدامات ما رقیب‌محور نیست و به فعالیت رقبا، واکنشی نشان نمی‌دهیم بلکه بر اساس ویژن و چشم‌انداز خودمان حرکت کرده و اقدامات‌مان را بر اساس نیاز کاربر تنظیم می‌کنیم.»

مدیرعامل صرافی تبدیل مطرح کرد / تبدیل سهم 10 تا 15درصدی حجم معاملات داخلی رادر اختیار دارد

سهم ۱۰ تا ۱۵درصدی تبدیل از حجم معاملات داخلی


ملک‌محمدی در خصوص سهم بازار صرافی تبدیل در بازار ایران عنوان کرد: «اندازه‌گیری سهم بازار کار دشواری است، اما اگر آن را هم‌معنی با حجم معاملات در نظر بگیریم، بر اساس دیتای ما و در شرایط مختلف، تبدیل سهم ۱۰ تا ۱۵درصدی حجم معاملات داخلی را به خود اختصاص داده است». او مطرح کرد که اندازه‌گیری مارکت‌کپ ایران کار دشواری است اما عقیده دارد که در صرافی‌های P۲P ایرانی روزانه به‌صورت میانگین تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان معامله انجام می‌شود.

ملک‌محمدی ادامه داد: «سهم بازار مهم نیست چون هنوز بازاری شکل نگرفته است.»


تبدیل به دنبال بین‌المللی شدن است


به گفته مدیرعامل صرافی تبدیل، این مجموعه از اولین روز راه‌اندازی به دنبال فعالیت بین‌المللی بوده است. ملک‌محمدی در این خصوص گفت: «می‌دانیم که عرضه بین‌المللی سایت، لزوماً به معنای فعالیت بین‌المللی نیست. از طرفی فعالیت در کشورهای منطقه مثل عراق و ترکیه را فعالیت بین‌المللی نمی‌دانیم؛ به آن فعالیت منطقه‌ای می‌گوییم. ما پیوسته به دنبال این هستیم که بفهمیم با چه سرویس‌ها و فیچرهایی می‌توانیم رقابت بین‌المللی داشته باشیم.» او در ادامه عنوان کرد که هر زمان این کسب‌وکار به کیفیت مطلوب داخلی برسد، زمان راه‌اندازی آن در سطح بین‌المللی است.

ملک‌محمدی در خصوص مفهوم بین‌المللی شدن عنوان کرد: «یک رویکرد می‌تواند ارائه سرویس به همه کاربران جهانی باشد. رویکرد دیگر در خصوص قابل رقابت بودن، کیفیت محصول و سرویس در مقایسه با رقبای جهانی است. این دو رویکرد، دو روی یک سکه هستند.»

مدیرعامل صرافی تبدیل معتقد است که بین‌المللی شدن به این کسب‌وکار اجازه می‌دهد بازی بزرگ‌تری داشته باشد. او در خصوص مفهوم فعالیت جهانی ادامه داد: «یک کسب‌وکار می‌تواند دامین بین‌المللی ثبت کند و برای پرداخت از ارز دیجیتال استفاده کند. اگر این کسب‌وکار بخواهد از فیات برای پرداخت استفاده کند، مسیر پیچیده‌تری دارد و باید زیرساخت‌های پرداخت را مطابق با قوانین و رگولاتوری هر کشور ایجاد کند.»

ملک‌محمدی اضافه کرد: «در حال حاضر تبدیل را یک پلتفرم تبادل ایرانی می‌بینیم اما نگاه‌مان جهانی شدن است؛ نشانه‌اش هم این است که ما روز اول فعالیت صرافی را با 34 بازار تتری و چهار بازار ریالی آغاز کردیم زیرا از ابتدا مایل بودیم که کاربران خود را به فضای تتر و کریپتو عادت دهیم، چون این رفتار بین‌المللی است». او اشاره کرد به علت نیاز کاربر ایرانی، بازارهای ریالی افزایش پیدا کرده و در حال حاضر معادل بازارهای تتری این صرافی است.


خالی‌فروشی در صرافی‌های ایرانی بر کل صنعت داخلی رمزارز تأثیر منفی خواهد گذاشت


مدیرعامل صرافی تبدیل با اشاره به مبحث اثبات ذخایر در این صرافی عنوان کرد که اگر در موقعیتی همه کاربران بخواهند دارایی خود را نقد و برداشت کنند، این امکان برای آنها میسر است. او ادامه داد: «یکی از قانون‌های اولیه ما در حوزه حسابداری از روز صفر این بوده که هرگز به دارایی کاربران دست نمی‌زنیم زیرا مشتریان ابتدایی ما دوستان و آشنایان ما بودند و ما نگران ریسک دارایی کاربران هستیم.»

مدیرعامل صرافی تبدیل در خصوص خالی‌فروشی در فضای رمزارزی ایران عنوان کرد: «نمی‌دانم دقیقاً به چه صورت است اما زمانی که در این صنعت عمیق می‌شویم و مسیر آن را تجربه می‌کنیم، متوجه هزینه‌های دستیابی به اهداف آن می‌شویم و اگر کسی ادعا کند که این مسیر را در زمانی بسیار کوتاه پیموده، مشکوک به نظر می‌رسد.» به گفته مدیرعامل صرافی تبدیل، موضوع خالی‌فروشی برای کل صنعت رمزارز ایران یک ریسک بزرگ است و اگر توسط صرافی‌ها انجام و افشا شود می‌تواند بر همه کسب‌وکارهای رمزارزی داخلی تأثیر بگذارد.


الگوریتم‌تریدینگ و کپی‌رایتینگ مسیر مؤثر، اما پرریسکی برای معامله است


نقطه آغاز صرافی ارز دیجیتال تبدیل، در زمستان ۱۳۹۸ و با توسعه پروژه الگوریتم‌تریدینگ و کپی‌تریدینگ بود زیرا این پروژه برپایه فناوری بالایی بود و هزینه اولیه چندانی نیاز نداشت. مدیرعامل صرافی تبدیل در خصوص اینکه آیا کپی‌تریدینگ می‌تواند توهم یک‌شبه پولدار شدن را برای کاربران ایجاد کند، گفت: «در دنیای معامله‌گری، باورهای اشتباهی در همه بازارها وجود دارد و آن هم وجود یک فرمول مشخص برای پولسازی است. هیچ فرمولی به تنهایی نمی‌تواند موفق باشد و همیشه باید رصد و به‌روزرسانی شود.»

مدیرعامل صرافی تبدیل در خصوص داستان شکل‌گیری این کسب‌وکار مطرح کرد: «همه چیز از یک سؤال پرتکرار آغاز شد؛ اطرافیان از من می‌پرسیدند که «با پولم چه کار کنم؟» و من متوجه شدم افراد، جواب باکیفیت و قدرتمندی برای این سؤال ندارند.» او ادامه داد: «نیت ابتدایی ما برای آغاز این کسب‌وکار، به نوعی پاسخ به این پرسش و رفع دغدغه حفظ قدرت خرید و سرمایه‌گذاری افراد بود.»

مدیرعامل صرافی تبدیل ادامه داد: «برای شروع این کسب‌وکار، ما افراد را به دو دسته متخصص و غیرمتخصص تقسیم کردیم و تصمیم گرفتیم به افراد متخصص، زیرساخت ارائه دهیم و صرافی ارز دیجیتال، پاسخی به نیاز این دسته از کاربران بود.»

او ادامه داد: «در آغاز کار، تصمیم گرفتیم به افراد غیرمتخصص خدماتی از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری بر پایه الگوریتم‌تریدینگ ارائه دهیم. پورتفولیوشرینگ و کپی‌تریدینگ نیز از جمله خدمات درنظرگرفته‌شده برای افراد غیرمتخصص بود تا بتوانند سودی بیشتر از سود بانکی دریافت کنند.»

مدیرعامل صرافی تبدیل مطرح کرد / تبدیل سهم 10 تا 15درصدی حجم معاملات داخلی رادر اختیار دارد

مدیرعامل صرافی تبدیل اضافه کرد: «چنین روش‌هایی از جمله کپی‌تریدینگ می‌تواند مسیر اثربخشی باشد اما باز هم ریسک‌هایی دارد که ما آنها را به کاربران گوشزد می‌کنیم و ابزارهایی برای مدیریت این ریسک‌ها طراحی و ارائه می‌کنیم.»

مدیرعامل صرافی تبدیل در انتها در خصوص اینکه یک سال آینده تبدیل را در کجا می‌بیند، در این برنامه عنوان کرد: «در حقیقت من جایگاه نسبی را نسبت به رقبا نمی‌دانم اما می‌توانم بگویم نسبت به محصول امروزمان بهتر خواهیم بود و طیف متنوعی از سرویس‌ها را به کاربران ارائه خواهیم داد.»

«اتاق آبی» یکی از تولیدات استودیو راه‌کار است که هر دوشنبه از آپارات، یوتیوب و سایر کانال‌های ارتباطی این مجموعه پخش می‌شود.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/d7mf
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.