رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

در آستانه میلیونی شدن / تعداد کاربران آبان‌تتر از 900 هزار نفر عبور کرد

به گزارش روابط عمومی صرافی رمزارزی آبان‌تتر در خصوص کاربران فعال، تعداد کاربران آبان‌تتر که از لحاظ حجم معاملات یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال برتر در ایران است، در روزهای گذشته از ۹۰۰ هزارنفر عبور کرد. به همین بهانه به مرور مسیر آبان‌تتر و برخی از ویژگی‌های این صرافی می‌پردازیم.


تعداد کاربران آبان‌تتر در مسیر میلیونی شدن


آبان‌تتر فعالیت خود را از سال ۹۷، با یک جامعه کوچک از کاربران رمزارزی در ایران آغاز کرد. بنا بر گزارش روابط عمومی این مجموعه، اکنون با گذشت نزدیک به ۵ سال، تعداد کاربران آبان‌تتر به بیش از ۹۰۰ هزار نفر رسیده است.

در همین راستا فرهاد فلاح، مدیرعامل آبان‌تتر، مطرح کرد: «امیدواریم جامعه کاربران آبان‌تتر تا پایان تابستان ۱۴۰۲، یک میلیونی شود».

تعداد کاربران آبان‌تتر

مسیر آبان‌تتر از آغاز تاکنون


ایده راه‌اندازی صرافی رمزارزی آبان تتر در سال ۲۰۱۸ و در ذهن گروهی پنج نفره از دانشجویان دانشگاه شریف ایجاد شد که بعدها هم‌بنیان‌گذاران این کسب‌وکار شدند. هسته اصلی این ایده، درک فاصله‌ای بود که بازار ایران با بازار رمزارز در سطح جهان داشت.

در سال ۲۰۱۹ میلادی، آبان تتر مثل سایر کسب‌وکارهای دیگر در پاندمی کرونا تحت تاثیر ریزش چشم‌گیر بازارهای مالی سنتی و تزریق سرمایه افراد به بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفت.

در سال ۲۰۲۰ و با افزایش گرایش ایرانیان به بازار نوظهور ارزهای دیجیتال، آبان تتر با چالش پشتیبانی حجم بالایی از کاربران جدید روبه‌رو شد و تلاش کرد تا نیاز کاربران در این بازار مالی نوین را مطابق با استانداردهای جهانی به آن‌ها ارائه دهد.

در سال ۲۰۲۱ میلادی، آبان تتر موفق شد تا طیف وسیع‌تری از توکن‌ها را به کاربران این صرافی ارائه کند.

در سال ۲۰۲۲ میلادی، آبان‌تتر نیز مانند سایر فعالان این حوزه در جهان، تحت تاثیر چالش‌های فراوان قرار گرفت. مشکل اصلی بازار رمزارز در ۲۰۲۲ با سقوط لونا آغاز شد و در نهایت منجر به روندی نزولی برای سایر رمزارزها شد. فعالیت آبان‌تتر با ماجرای گالا و کاهش ارزش شدید این توکن دچار موانع فراوانی شد؛ اما این صرافی رمزارزی اقدام به جبران خسارت کاربران کرد.


تنوع ارزهای دیجیتال در آبان‌تتر


یکی از ویژگی‌هایی است که از آغاز فعالیت آبان‌تتر، مورد توجه بوده است، چابکی این صرافی در لیست کردن ارزهایی‌ست که کاربران صرافی، همراه با ترندشدن در بازارهای جهانی، مایل به معامله آنها هستند. به طور مثال، آبان‌تتر اولین صرافی ایرانی بود که ارز دیجیتال شیبا (SHIB) را به لیست خود اضافه کرد. تنها در اولین روز لیست شدن این ارز، حجم معاملات آن در آبان‌تتر به ۲ میلیون دلار رسید. در حال حاضر نیز آبان‌تتر از بیش از ۳۸۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و تصمیم دارد هر هفته تا پایان تابستان ۱۴۰۲، ۶ ارز جدید را به درخواست کاربران خود، به لیست صرافی آبان‌تتر اضافه کند.


تامین امنیت دارایی کاربران


آبان‌تتر همواره به حفظ امنیت دارایی و اطلاعات کاربران خود متعهد بوده و با استفاده از پروتکل‌های امنیتی متفاوت، به تعهد خود عمل کرده است. به طور مثال، در جریان گالا، تیم صرافی آبان‌تتر قبل از همه صرافی‌های دیگر اعلام کرد که ۳۴۰ هزار دلار ضرر کاربران خود را از محل صندوق بیمه خود پرداخت می‌کند.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن --766x1024-1.jpg است
توییت رضا شوهانی، مدیرعامل آبان‌تتر در واکنش به ماجرای گالا و خبر جبران خسارت کاربران این صرافی

قابلیت برداشت آنی در آبان‌تتر


یکی از ویژگی‌های مهم صرافی ارز دیجیتال آبان‌تتر، امکان تسویه آنی است. زمانی که کاربران اقدام به برداشت ریالی از حساب خود می‌کنند، بلافاصله، فرایند تسویه به صورت آنی صورت می‌گیرد. تعهد آبان‌تتر به حفظ جریان برداشت آنی به این صورت است که حتی در روزهای تعطیل و با وجود چالش‌های نظام بانکی متمرکز در این ایام، تمام تسویه‌ها به صورت آنی انجام می‌شوند.


پشتیبانی بیست‌وچهارساعته


یکی از نقاط قوت آبان‌تتر این است که تیم پشتیبانی آنلاین آبان‌تتر، تمام روزهای هفته و در ۲۴ ساعت شبانه‌روز، پاسخگوی سوالات احتمالی کاربران است. به علاوه، پشتیبانی تلفنی نیز، هر روز از ساعت ۹:۰۰ تا ۰۰:۰۰ برقرار است. یکی دیگر از نکات جالب توجه این است که آبان‌تتر، امکان معامله حضوری را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است. کاربران می‌توانند از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۴:۰۰ به دفتر صرافی آبان‌تتر مراجعه کنند و به کمک کارشناسان این مجموعه، معاملات خود را به انجام برسانند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/bw36
منبع آبان‌تتر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.