رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

کار در منزل یا سرقت هویت؟ / هشدار انجمن بلاکچین در خصوص اجاره هویت با هدف خرید رمزارز

انجمن بلاکچین ایران در اطلاعیه‌ای خبر از اجاره و سرقت هویت افراد ناآشنا با حوزه رمزارز با هدف خرید ارزهای دیجیتال داد و نسبت به روش‌های تبلیغات برای چنین اقداماتی هشدار داد.

بر اساس این هشدار، گزارش‌های متعددی دال بر اجاره (سرقت) هویت افراد به این انجمن مردم‌نهاد گزارش شده است که برخی از آن‌ها به موضوع خرید رمزارزها منتهی می‌شود.

تبلیغاتی برای کار در منزل، اجاره کارت بانکی، کاره پاره‌وقت با درآمد بالا از جمله عنوان‌های جذاب تبلیغاتی است که سودجویان برای فریب کاربران ناآگاه از آن استفاده می‌کنند.

به گفته انجمن بلاکچین ایران، این تبلیغات تنها به این منجر می‌شود که افراد با هویت خود شامل کارت ملی و کارت بانکی در یک پلتفرم تبادل ارز دیجیتال عضو شوند و با پولی که از سمت افراد سودجو به حسابشان واریز شده است، اقدام به خرید رمزارز کنند و سود خود را از این خرید دریافت کنند.

انجمن بلاکچین طی این هشدار و ضمن انتشار تصویری از یک نمونه از این کلاه‌برداری‌ها مطرح کرد: «این سودها اغلب وسوسه‌کننده بوده و فرد قربانی تصوری از مسئولیت کامل مالی این کار ندارد. او تصور می‌کند از آن‌جایی که کارت ملی و کارت بانکی هزینه‌ای برایش ندارد و پولی را از خودش مصرف نمی‌کند، می‌تواند کسب سود کند.»

کار در منزل یا سرقت هویت؟ / هشدار انجمن بلاکچین در خصوص اجاره هویت با هدف خرید رمزارز

بر اساس اطلاعیه انجمن بلاکچین، پول‌های دزدی، باج‌گیریريال قمار، فیشینگ و هک از این طریق تبدیل به یک دارایی شده و فرد سودجو متواری می‌شود و قربانی باید با مسئولیت کامل، پاسخگوی این موضوع به مراجع قضایی باشد.

انجمن بلاکچین در انتهای این هشدار تاکید کرده است که «هرگز هویت (کارت ملی) و حساب بانکی خود را برای دیگران و در اختیار دیگران قرار ندهید».

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/syrs
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.