رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

ورود توکن‌های غیرمثلی به دنیای موسیقی / 3 مورد از قابلیت‌های ان‌اف‌تی‌های موسیقی

صنعت موسیقی در سال‌های اخیر تغییرات زیادی به خود دیده است؛ از نحوه ضبط صدا گرفته تا نحوه توزیع آن بین طرفداران و همین‌طور نحوه کسب درآمد هنرمندان. غول‌های بزرگی مانند اسپاتیفای، اپل و آمازون برای مدت طولانی در خط مقدم صنعت پخش موسیقی بودند و توانستند میلیون‌ها مشتری را به خود جذب کنند. اما مشکلاتی نیز وجود داشت. هنرمندان همیشه با این پلتفرم‌ها درگیر بودند. به همین دلیل بسیاری از نوازندگان و خوانندگان به وب ۳.۰ روی آورده‌اند و با طرفداران خود به شکل جدیدی تعامل می‌کنند. در این شکل جدید از تعامل در بستر وب ۳.۰، طرفداران می‌توانند با خرید یک ان‌اف‌تی‌های موسیقی به چیزی شبیه یک سرمایه‌گذار در پروژه تبدیل شوند.

در ادامه با سه مورد از قابلیت‌های ان‌اف‌تی‌های موسیقی آشنا خواهید شد. این مطلب پیش این در رمزارز چهل‌وسوم منتشر شده است.


کارت موسیقی مسترکارت


غول پرداخت مسترکارت یک «ان‌اف‌تی موزیک پس» در برنامه «آرتیست اکسلریتور» راه‌اندازی کرده که دارندگان ان‌اف‌تی مزایای خاصی دریافت می‌کنند. مسترکارت در این اقدام با پلی‌گان شریک شده تا کاربران بتوانند ان‌اف‌تی‌های موسیقی خود را راحت‌تر ضرب کنند.


آدیوس دروازه ان‌اف‌تی را باز می‌کند


انجمن موسیقی غیرمتمرکز آدیوس اخیراً ان‌اف‌تی-گیتینگ را به پلتفرم خود اضافه کرده است. این ویژگی هنرمندان را قادر می‌سازد تا بتوانند فقط به افراد خاصی امکان دسترسی به آهنگ‌ها و میکس‌های خاص را بدهند. کاربران باید یک کیف پول شخص ثالث مانند متاماسک یا فانتوم را به کیف پول آدیوس خود پیوند دهند تا ان‌اف‌تی-گیتینگ را فعال کند.

ان‌اف‌تی‌های موسیقی

تبدیل ان‌اف‌تی‌های موسیقی به فایل‌های صوتی


اسپین‌امپ یک پلتفرم جمع‌آوری ان‌اف‌تی‌های موسیقی است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن ان‌اف‌تی‌های موسیقی خود را به فایل‌های صوتی تبدیل کنند. اسپین‌امپ تمام ان‌اف‌تی‌های موسیقی‌ای را که کاربران در کیف پول‌های کریپتویی خود دارند، نمایش ‌می‌دهد.


نمایش موسیقی در ان‌اف‌تی


مجموعه وب۳ تانینگ این ان‌اف‌تیز که در ژانویه راه‌اندازی شد، امیدوار است از هنرمندان آینده و مستقل پشتیبانی کند. سامانتا اشتاین، بنیان‌گذار این مجموعه می‌گوید: «من با این هنرمندان در ارتباط بوده‌ام و می‌دانم چقدر زحمت می‌کشند. آنها بر خلق موسیقی تمرکز دارند اما مجبورند برای فروش و بازاریابی هم وقت بگذارند. این مجموعه را راه‌اندازی کردم تا هنرمندان بتوانند آثار خود را در آن نمایش دهند و با طرفداران خود ارتباط برقرار کنند.» این یکی دیگر از کاربردهای ان‌اف‌تی در صنعت پول‌ساز موسیقی است.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/hp9j
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.