رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

مدیرعامل آبان تتر در الکامپ 26 مطرح کرد / وام‌دهی رمزارزی برای همه کاربران این صرافی ممکن می‌شود

صرافی رمزارز آبان تتر در بیست‌وششمین دوره از نمایشگاه الکامپ اعلام کرد که در نظر دارد وام‌دهی رمزارزی از طریق وثیقه‌گذاری ارزهای دیجیتال را در اختیار همه کاربران خود قرار دهد.

به همین بهانه در رسانه رمزارز با فرهاد فلاح، مدیرعامل آبان تتر در خصوص علت حضور این مجموعه در نمایشگاه الکامپ و بازخوردهای آن گفتگو کردیم.

وام‌دهی رمزارزی آبان تتر

حضور رمزارزی‌ها در الکامپ ۲۶ به معنای رسمیت نیست اما حاکمیت را متوجه این حوزه می‌کند


آبان تتر یک صرافی آنلاین رمزارز است که بیش از ۴۰۰ ارز را به صورت بیست‌وچهارساعته در هفت روز هفته، پشتیبانی می‌کند. آبان تتر همچنین خدمات خرید و فروش ارز دیجیتال را به صورت حضوری نیز ارائه می‌دهد.

فرهاد فلاح، در خصوص اولین حضور جدی رمزارزها در الکامپ و پذیرش این کسب‌وکارهای رمزارزی گفت: «رشد کسب‌وکارهای رمزارزی از جمله صرافی‌ها در طول دوره کرونا سرعت گرفت و در آن دوره، نمایشگاه الکامپ برگزار نشد. گمان می‌کنم اگر در سال‌های پیش هم این نمایشگاه برگزار می‌شد، می‌توانستیم شاهد حضور رمزارزی‌ها باشیم».

فلاح ادامه داد: «سوال این است که آیا حضور جدی رمزارزها در الکامپ، به معنای رسمیت بخشیدن به آن است؟» به گفته فلاح، فناوری‌های جدید غالبا با نوعی بدبینی عمومی همراه است؛ اما تکنولوژی به تدریج مسیر خود را باز کرده و در زندگی عموم افراد جا می‌افتد، مثل همان اتفاقی که برای اینترنت افتاد. او ادامه داد: «حوزه رمزارز و بلاکچین، نوپا و جدید است و پروژه‌های کلاهبرداری مختلفی در آن‌ها ایجاد می‌شود اما این به معنای اشتباه و بد بودن کل صنعت بلاکچین نیست».

مدیرعامل صرافی رمزارز آبان تتر در ادامه اضافه کرد: «زمانی که فناوری و صنعت مالی جدیدی ایجاد می‌شود، با نوعی مخالفت همراه است. بنابراین حضور در الکامپ را به معنای رسمیت به این حوزه نمی‌دانم اما حاکمیت‌ها در نهایت نمی‌توانند با ورود فناوری مخالفت و از آن ممانعت کنند».

او ادامه داد: «دیگران باید در طولانی‌مدت خودشان را با این فناوری نو تطبیق دهد. گرچه حضور کسب‌وکارهای رمزارزی در الکامپ ۲۶ به معنای رسمیت و مشروعیت نیست اما نشان می‌دهد حاکمیت متوجه شده است که نمی‌تواند این حوزه را تماما محدود کند، بلکه می‌تواند با تنظیم‌گری، امکان کلاهبرداری در آن را کم کند».

وام‌دهی رمزارزی آبان تتر

الکامپ، فرصتی برای بیان دغدغه‌های کسب‌وکار با نهادهای دولتی است


مدیرعامل آبان تتر در خصوص استفاده از ظرفیت‌های نمایشگاه برای تعامل با سایر کسب‌وکارها و همچنین بخش‌های دولتی مطرح کرد: «ما در این نمایشگاه با مدیران بانک‌ها، نهادهای دولتی-حاکمیتی و قانون‌گذاری در خصوص چالش‌های کسب‌وکارمان گفتگو داشتیم».

او در خصوص محوریت گفتگوها و تعاملات ایجادشده در نمایشگاه ادامه داد: «ما مالیات فعالیت‌های اقتصادی خود را به دولت پرداخت می‌کنیم، اما درقبال آن انتظار خدمات و حمایت داریم. از آنجایی که تعریف روشنی از رمزارز و دارایی دیجیتال در کشور ما عنوان نشده‌است، رگولاتور نیز نمی‌تواند امور مالیاتی این حوزه را روشن کند و این یکی از مطالبات ما در گفتگو با نهادهای دولتی طی این نمایشگاه بوده است».

او با اشاره به خروج سرمایه کاربران رمزارزی ایران به صرافی‌های خارجی مطرح کرد: «صحبت‌ها و تصمیمات اشتباه، موجب کوچ کاربران از پلتفرم‌های داخلی می‌شود و ریسک فعالیت کاربران در حوزه رمزارز را بالا می‌برد. عنوان شدن اخباری از جمله مالیات بر عایدی سرمایه شامل رمزارزها، یکی از مثال‌های اخیر در این خصوص است».

فلاح معتقد است یکی از وظایف اکوسیستم رمزارزی و صرافی‌های ارز دیجیتال در حال حاضر، آگاه کردن حاکمیت و رگولاتور از مفهوم و کارکردهای بلاکچین و همچنین خطرات ناشی از اعمال محدودیت برای پلتفرم‌های داخلی است و فرصت‌هایی چون الکامپ می‌تواند به وحدت رویه این اکوسیستم کمک کند.

وام‌دهی رمزارزی آبان تتر

مهم‌ترین هدف آبان تتر برای حضور در الکامپ، تقویت ارتباطات B2B بوده است


فرهاد فلاح در خصوص علت حضور آبان تتر در بیست و ششمین دوره از الکامپ مطرح کرد: «مهم‌ترین علت ما برای حضور در این رویداد، تقویت ارتباطات B2B بوده است». او ادامه داد: «با توجه به وقفه ایجادشده در برگزاری این نمایشگاه و زمان آن، عمده حاضران این نمایشگاه همان کسب‌وکارها هستند و هدف ما نیز از حضور در الکامپ، آشنایی و تعامل بیشتر با این مجموعه‌ها و شناسایی فرصت‌های همکاری است».

فرهاد فلاح در ادامه اشاره کرد که آبان تتر بازخوردهای مثبتی از تعاملات با کسب‌وکارهای حاضر در الکامپ داشته است و طبق صحبت‌های اولیه‌ در خصوص قراردادهای همکاری، به توافق رسمی نزدیک شده است.

وام‌دهی رمزارزی آبان تتر

وام‌دهی رمزارزی در اختیار همه کاربران قرار می‌گیرد


او در خصوص مهم‌ترین سرویس آبان تتر در نمایشگاه الکامپ مطرح کرد: «علت رشد آبان تتر و مطرح شدن آن به عنوان یکی از اصلی‌ترین صرافی‌های رمزارزی، رفع نیاز کاربرانش به تنوع کوین‌های مختلف بوده است».

او در خصوص سایر محصولات آبان تتر عنوان کرد: «محصول وام‌دهی رمزارزی، یکی از خدمات مهم آبان تتر است که در الکامپ به طور ویژه آن را پروموت کرده‌ایم».

فلاح در خصوص وام‌دهی رمزارزی توضیح داد: «محصول وام‌دهی رمزارزی تا پیش از این تنها منحصر به کاربران وی‌آی‌پی ما بوده است اما پس از نمایشگاه، این خدمت عمومی می‌شود و همه کاربران می‌توانند با وثیقه گذاشتن رمزارز خود، وام خرید کالا به صورت ریالی دریافت کنند».

او در خصوص زیرساخت‌ها و الزامات قانونی سرویس وام‌دهی رمزارزی آبان تتر گفت: «وام‌دهی باید مطابق با قوانین کشور و با پشتوانه بانک‌ها باشد؛ بنابراین کاربران آبان‌تتر با استفاده از وام‌دهی رمزارزی نمی‌توانند این پول را به صورت ریال دریافت و از سیستم خارج کنند؛ بلکه می‌توانند از فروشگاه‌های مختلف و طیف گسترده‌ای از پذیرندگان برای خرید ریالی کالا استفاده کنند».

وام‌دهی رمزارزی آبان تتر

الکامپ می‌تواند بروز همبستگی در اکوسیستم رمزارز باشد


فلاح در انتها تاکید کرد: «صرافی‌های رمزارزی ایرانی چه از خارج و چه از سمت حاکمیت داخل، تحت فشار هستند و اتحاد این اکوسیستم می‌تواند به رفع چالش‌ها کمک کند».

فلاح ادامه داد: «این اتحاد در گذشته وجود نداشت اما در حال حاضر به تدریج در حال شکل‌گیری است و نمایشگاه تنها یکی از نمودهای این فضای هم‌بستگی است».

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/ad8b
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.