رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

گفتگو با مدیرعامل یوبیتکس در خصوص حضور این صرافی در الکامپ / اگر اکوسیستم رمزارزی ایران هم‌صدا شود، حاکمیت صدای آن را بهتر خواهد شنید

بیست و ششمین دوره از نمایشگاه الکامپ پس از چهار سال وقفه، از چهارم تا هشتم تیرماه در حال برگزاری است. الکامپ در این دوره میزبان صرافی‌های مختلفی از اکوسیستم رمزارزی ایران است. در همین راستا در رسانه رمزارز با محمد یعقوبی، مدیرعامل صرافی یوبیتکس گفتگو کردیم و از علت حضور این مجموعه در الکامپ و تاثیر این نمایشگاه بر اکوسیستم رمزارزی ایران پرسیدیم.

یوبیتکس

یوبیتکس به دنبال بی‌نیاز کردن کاربران ایرانی از صرافی‌های خارجی است


مجموعه یوبیتکس از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز کرده و در سال ۱۳۹۹ از اولین محصول خود، پلتفرم مبادله رمزارز رونمایی کرد. این مجموعه در حال حاضر بالغ بر صدهزار کاربر دارد و به گفته محمد یعقوبی، مدیر این مجموعه، تلاش می‌کند تا پلتفرمی شایسته ارائه دهد تا کاربران ایرانی از صرافی‌های خارجی بی‌نیاز شوند.

یعقوبی در خصوص مزیت رقابتی این صرافی رمزارزی مطرح کرد: «از ابتدای ورود به بازار یوبیتکس تلاش کرده است تا با شناسایی نیازها، در جهت مرتفع کردن آن‌ها حرکت کند. در زمانی که یوبیتکس فعالیت خود را آغاز کرد، مهم‌ترین نیاز بازار، وجود توکن‌های بیشتر بود؛ در همین راستا یوبیتکس در همان زمان تلاش کرد با تعداد توکن بالاتری به بازار رمزارزها وارد شود».

به گفته مدیر یوبیتکس، این مجموعه در حال حاضر بیش از ۱۵۰ توکن‌ را در ۳۲ شبکه در تالار معاملاتی خود پشتیبانی می‌کند.

یعقوبی تاکید کرد: «ما در یوبیتکس به دنبال ارائه طیف گسترده‌ای از فیچرها هستیم؛ برای مثال یکی از اولین صرافی‌های رمزارز هستیم که استاپ لیمیت را ارئه دادیم و به دنبال توسعه خدمات خود هستیم. برای مثال در ماه‌های اخیر قابلیت معامله روی توکن‌های اهرم‌دار را ایجاد کردیم تا قابلیت معامله در بازارهای دوطرفه را به کاربر ارائه دهیم».

یوبیتکس

همزمان با الکامپ، آکادمی یوبیتکس برای همه کاربران این مجموعه در دسترس قرار گرفت


یعقوبی در خصوص جدیدترین خدمات این مجموعه مطرح کرد: «اخیرا آکادمی یوبیتکس را راه‌اندازی کردیم. نگاه ما در آکادمی این است که حداقل دانش را به کاربر منتقل کنیم تا کاربر طی یک نقشه راه مشخص، حداقل نیازهای آگاهی خود برای معامله در بازار رمزارزها و فعالیت در حوزه بلاکچین را پاسخ دهد».

به گفته مدیر یوبیتکس، نیاز به آموزش هدفمند در بازار و مشتریان رمزارزی وجود داشته است و این مجموعه با رونمایی از آکادمی، علاوه بر کاهش بار واحد پشتیبانی خود، در تلاش است تا به توسعه و ترویج دانش بلاکچین نیز کمک کند.

یعقوبی ادامه داد: «آکادمی یوبیتکس در ابتدا برای مشتریان وی‌آی‌پی در دسترس قرار گرفت، کاربرانی که بیش از ده میلیارد تومان در ماه تراکنش داشتند. اما یوبیتکس به تازگی این بخش را در اختیار همه کاربران احراز هویت شده  پلتفرم خود قرار داده است».

آکادمی یوبیتکس شامل دوره‌های آموزشی، محتوای متنی و پادکست در حوزه آموزش مبادله رمزارزها است و طی نمایشگاه الکامپ امسال، در اختیار همه کاربران این پلتفرم قرار گرفته است.

یعقوبی در خصوص برنامه بخش آکادمی اظهار امیدواری کرد که یوبیتکس در آینده بتواند ظرفیت خود در این بخش را افزایش دهد تا با برگزاری دوره‌های آنلاین و حضوری، به طیف بیشتری از کاربران رمزارزی ایران، خدمات آموزشی ارائه دهد.

یوبیتکس

نمایشگاه فضایی بی‌واسطه برای شناسایی نقاط ضعف و قوت کسب‌وکار است


مدیرعامل یوبیتکس در خصوص حضور این مجموعه در نمایشگاه الکامپ مطرح کرد: «ما حضور در فرصت‌های نمایشگاهی را برای ارتباط مستقیم با کاربران مغتنم می‌دانیم. ما در نمایشگاه‌ها فرصت گفتگوی بی‌واسطه با مشتریان خود را داریم و از همین طریق بهتر نسبت به نقاط قوت و ضعف خود آگاه می‌شویم».

یعقوبی در خصوص بازخورد مستقیم از کاربران در نمایشگاه به مساله امنیت دارایی در این پلتفرم مبادله اشاره کرد و گفت: «پرتکرارترین سوالات بازدیدکنندگان الکامپ از ما در حوزه امنیت بوده است. از آنجایی که در فضای رمزارزی مجوزی مطرح نیست، این دغدغه برای کاربران ایرانی بسیار پررنگ است».

او اضافه کرد: «برخوردهای بی‌واسطه در فضاهای نمایشگاهی، اعتماد بیشتری به کاربران می‌دهد و شبهه اینکه کاربران با یک کسب‌وکار زیرمینی مواجه هستند را از بین می‌برد. ما در این فرصت به صورت رودررو با کاربران گفتگو می‌کنیم و اطمینان پررنگ‌تر می‌شود و معتقدم برگزارزی نمایشگاه‌ها اتفاق خوبی است».


الکامپ بیست‌وششم، هم‌صدایی اکوسیستم رمزارزی ایران را ممکن کرد


مدیرعامل یوبیتکس در ادامه با تاکید بر ظرفیت نمایشگاه برای ارتباط با سایر کسب‌وکارها و بازیگران اکوسیستم مطرح کرد: «ما در این نمایشگاه پنل‌های تخصصی مختلفی با حضور فعالان اکوسیستم رمزارز و سایر پلتفرم‌های تبادل در فضای خود برگزار کردیم. این نمایشگاه فرصتی برای ما ایجاد کرد تا بتوانیم همبستگی بیشتری با مجموعه‌های همکار خود و سایر صرافی‌ها داشته باشیم و با برگزاری نشست‌های مختلف، قدمی در راستای افزایش آگاهی کاربران برداریم».

یعقوبی در خصوص رسمیت یافتن اکوسیستم رمزارزی ایران در نمایشگاه‌ها مطرح کرد: «خوشبختانه حاکمیت در مسیر پذیرش حوزه رمزارزهاست؛ هرچند این پذیرش را در شرایط اجبار انجام می‌دهد زیرا بلاکچین و وب‌۳ در مسیر پیشرفت خود هستند. اگر این فضا در داخل کشور ایجاد شود، هم حاکمیت و هم کاربران از آن منتفع خواهند شد و کاربران می‌توانند معاملات امن‌تری داشته باشند».

یعقوبی ادامه داد: «الکامپ امسال فرصتی به ما داد تا بتوانیم با انجمن‌های مختلف و رقبای خود نشست‌ها و جلسات مختلفی داشته باشیم، در خصوص مشکلات اکوسیستم و کسب‌وکارهایمان گفتگو و هم‌اندیشی کنیم تا اکوسیستمی هم‌صدا داشته باشیم».

به عقیده یعقوبی، هم‌صدایی اکوسیستم رمزارزی ایران به حل چالش‌های رگولاتوری کمک خواهد کرد. او در این خصوص مطرح کرد: «اگر اکوسیستم رمزارزی ایران هم‌صدا شود، حاکمیت صدای آن را بهتر خواهد شنید و دیگر تصمیمات در پشت درهای بسته و بدون نمایندگان کسب‌وکارها صورت نخواهد گرفت».

مدیر یوبیتکس اضافه کرد: «ما در الکامپ امسال تلاش کردیم نقشی در هم‌صدایی اکوسیستم خود داشته باشیم تا با برگزاری دورهمی‌ها و هم‌اندیشی‌های مختلف، اکوسیستم قوی‌تری در کنار رگولاتور شکل دهیم».

یوبیتکس

حضور کسب‌وکارهای رمزارزی در کنار یکدیگر در الکامپ امسال، سازنده بود


یعقوبی تاکید کرد: «در گذشته معاملات بیشتری به صورت زیرزمینی و در صرافی‌های خارجی صورت می‌گرفت. هرچند در حال حاضر هم متاسفانه به علت محدودیت‌های داخلی، بسیاری از کاربران ایرانی، در صرافی‌های گمنام خارجی فعالیت می‌کنند. با این حال خوشبختانه در مسیر توسعه و پیشرفت کسب‌وکارهای رمزارزی داخلی هستیم».

او اضافه کرد: «ما تلاش کردیم بخش دولتی را هم در این نمایشگاه با خود همراه کنیم و با آن‌ها گفتگو داشته باشیم اما متاسفانه استقبال چندانی نشد. به گمان من علت این مساله، این است که اکوسیستم ما هنوز به اندازه کافی بزرگ نشده است».

به گفته یعقوبی، کنار هم قرار گرفتن کسب‌وکارهای رمزارزی در نمایشگاه الکامپ، جدا از رقابت برای فعالان این حوزه سازنده بوده است. او در انتها اضافه کرد: «این اکوسیستم آن‌قدر بزرگ است که جا برای همه داشته باشد و ظرفیت این کار را هم این نمایشگاه در اختیار ما قرار داد».

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/xb2c
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.