رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

ارز آربیتروم در نوبیتکس لیست شد / پشتیبانی از شبکه آربیتروم برای کاهش کارمزدها

ارز دیجیتال آربیتروم (ARB) در دو بازار ریالی و تتری صرافی رمزارز نوبیتکس لیست شد و کاربران می‌توانند علاوه بر خرید و فروش این رمزارز، برای انتقال آربیتروم، تتر، اتریوم و USDC، از شبکه انتقال سریع‌تر و ارزان‌تر آربیتـروم استفاده کنند.


راهکار لایه دوم برای بهبود سرعت و هزینه انتقال


آربیتروم یک راهکار لایه دوم برای بهبود سرعت، کاهش هزینه‌های انتقال و افزایش مقیاس‌پذیری بلاکچین اتریوم است که شرکت آف-چین لبز (Off-Chain Labs) آن را توسعه داده است. راهکارهای لایه دوم روش‌هایی برای مقیاس‌پذیری هستند که روی لایه اول بلاکچین پیاده‌سازی می‌شوند تا سرعت تراکنش‌ها را افزایش و کارمزد آن‌ها را کاهش دهند.

ارز آربیتـروم یک پلتفرم قابل‌اعتماد، ارزان و بسیار سریع است و ظرفیت پردازش ۴۰ هزار تراکنش در ثانیه را دارد؛ این در حالیست که شبکه اصلی اتریوم در هر ثانیه تنها ۱۴ تراکنش را پردازش می‌کند. علاوه بر این، ارز آربـیتروم با ماشین مجازی اتریوم (EVM) هم سازگار است. این موضوع کار توسعه‌دهندگان را برای فعالیت در اکوسیستم آربیتروم، آسان‌تر می‌کند.

در واقع آربیتروم از امنیت و سازگاری اتریوم سود می‌برد اما در راهکار لایه دومی که بر بستر اتریوم ارائه می‌دهد، علاوه بر امنیت شبکه اتریوم، سرعت لایه دوم را با خود دارد.

به‌دلیل افزایش تقاضا و موارد استفاده اتریوم در سال‌های اخیر، کارمزد تراکنش‌های این شبکه به شدت بالا رفته است و گاهی تا چند ده دلار هم می‌رسد.

کاربرد رول-آپ‌های اتریومی مانند آربیتروم، سرعت بخشیدن به تراکنش‌ها و کاهش چشمگیر کارمزد تراکنش‌هاست. با استفاده از آربیتروم، کارمزد تراکنش‌ها تا چند سنت کاهش می‌یابد.

آربیـتروم تراکنش‌های اتریوم را از طریق رول-آپ‌های آپتیمیستیک (Optimistic Roll-ups) پردازش می‌کند. رول-آپ‌ها در حال حاضر مهم‌ترین و پیشروترین راهکارها برای مقیاس‌پذیرکردن شبکه اتریوم هستند که چندین تراکنش را یک‌جا تجمیع کرده و به‌عنوان یک تراکنش وارد زنجیره اصلی می‌کنند. به این ترتیب ترافیک شبکه کاهش و سرعت پردازش تراکنش‌ها افزایش می‌یابد.


تاریخچه عرضه ارز آربیتروم


ارز آربیـتروم بیست و سوم مارس ۲۰۲۳ با ایردراپ بین کاربران آن توزیع شد و قیمت اولین معاملات آن در صرافی‌های ارز دیجیتال، حدود ۱.۲ دلار بود. اوج قیمتی ثبت‌شده برای این ارز دیجیتال حدود ۱.۸ دلار بوده است که کمتر از یک ماه بعد از ایردراپ آن به ثبت رسید. در حال حاضر این رمزارز در محدوده قیمتی یک دلار خرید و فروش می‌شود.

عرضه کلی ارز آربیتروم ۱۰ میلیارد واحد است که تاکنون ۱ میلیارد و ۲۷۵ میلیون واحد از این توکن‌ها، معادل ۱۲.۷ درصد وارد بازار شده است.

روند بهبود مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم در سال‌های گذشته و با به‌روزرسانی‌های متوالی، رو به پیشرفت بوده است. یکی از قدم‌های مهم برای تکمیل این فرآیند، راه‌اندازی شاردینگ یا زنجیره‌های موازی است.

در سال‌های گذشته شاردینگ به‌عنوان محور اصلی بهبود مقیاس‌پذیری اتریوم شناخته می‌شد، اما اخیرا دیدگاه توسعه‌دهندگان اتریوم به این موضوع تغییر کرده و راهکارهای رول-آپی بیشترِ تمرکز توسعه‌دهندگان را به خود اختصاص داده است. بر همین اساس، آربیتـروم که از پروژه‌های پیشرو در زمینه رول-آپ‌ها است، می‌تواند بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و قیمت آن تحت تاثیر این اتفاق‌ها افزایش بیاید.

آربیتروم

پشتیبانی نوبیتکس از آربیتروم


در حال حاضر امکان خرید و فروش ارز دیجیتال آربیتروم در دو بازار ریالی و تتری نوبیتکس فراهم شده است.

همچنین با پشتیبانی از شبکه آربیتـروم در نوبیتکس، امکان انتقال آربیتروم، تتر، اتریوم و USDC بر بستر شبکه آربیتروم فراهم شده است که کارمزد انتقال کمتری دارد؛ به‌عنوان مثال درحالی‌که انتقال تتر بر بستر شبکه ترون یک دلار کارمزد انتقال دارد، کارمزد انتقال تتر در شبکه آربیتروم معادل 0.5 دلار است.

با توجه به تعداد بالای کاربران نوبیتکس، شاخص نقدشوندگی این صرافی ارز دیجیتال بسیار بالاست، بنابراین عمده خریدوفروش‌های رمزارزها در این صرافی در زمان بسیار کوتاهی انجام می‌شود.

ارز آربیـتروم در بیشتر کیف پول‌های چندارزی پشتیبانی می‌شود. همچنین اکثر کیف پول‌های سخت‌افزاری مثل لجر، ترزور و کیپ‌کی از آربیتروم پشتیبانی می‌کنند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/xjus
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.