رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

دومینوی سقوط صرافی‌های رمزارزی در آمریکا / بیت‌رکس اعلام ورشکستگی کرد

صرافی بیت‌رکس (Bittrex) مستقر در سیاتل، در روز دوشنبه، ۸ می، درخواست ورشکستگی فصل ۱۱ خود را به دادگاه دلاور در ایالات متحده آمریکا تحویل داد. دارایی‌ها و بدهی‌های این صرافی به ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد دلار می‌رسد و احتمالاً بیشتر از ۱۰۰,۰۰۰ طلبکار در پرونده آن حضور خواهند داشت.

این موضوع در حالی مطرح می‌شود که کمتر از یک ماه پیس، کمیسیون بورس آمریکا از صرافی رمزارزی بیت‌رکس به اتهام اداره یک صرافی و کارگزاری اوراق بهادار ثبت‌نشده شکایت کرده بود. بیت‌رکس هم در گذشته گفته بود که به‌خاطر قوانین و محیط نظارتی آمریکا این کشور را ترک خواهد کرد.

اعلام ورشکستگی پس از آن صورت گرفت که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) این شرکت و یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل سابق آن را به دلیل نقض قوانین اوراق بهادار در ماه آوریل متهم کرد.

در آن زمان  بیت‌رکس علاوه بر اداره صرافی و کارگزاری بورسی ثبت‌نشده، متهم به نقض قانون رازداری بانکی از دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه داری ایالات متحده (OFAC) و شبکه اجرای جرایم مالی (FinCEN) شد و درنهایت با پرداخت حدود ۲۹ میلیون دلار به عنوان جریمه خود موافقت کرد.

حالا به نظر می‌رسد که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه داری ایالات متحده (OFAC) بزرگ‌ترین طلبکار فهرست‌شده در پرونده ورشکستگی صرافی بیت‌رکس است. بزرگ‌ترین طلبکار بعدی آن یک کیف پول رمزارزی با ادعای طلب ۱۴.۵ میلیون دلاری است. شبکه اجرای جرایم مالی (FinCEN) نیز به عنوان یکی از ۵۰ طلبکار برتر با ادعای ۳.۵ میلیون دلاری فهرست شده است.

سال ۲۰۲۳ برای بیت‌رکس در ایالات متحده سال سختی بود. این صرافی همچنین به دلیل نوسانات بازار رمزارزها ۸۳ کارمند خود را تعدیل کرد.

ورشکستگی بیت‌رکس آخرین مورد در خصوص ورشکستگی صرافی‌های ارز دیجیتال در ایالات متحده است. FTX، بلاک‌فای، سلسیوس و Voyager Digital صرافی‌های رمزارزی دیگری هستند که اخیرا اعلام ورشکستگی کرده‌اند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/7t4w
منبع کوین‌تلگراف
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.