رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

رمزارز در زمین فوتبال / فوتبال؛ یکی از اولین ورزش‌هایی که ارزش بازار رمزارزها را متوجه شد

فوتبال و دنیای رمزارزها

فوتبال برای مارکتینگ یکی از بهترین میدان‌هاست. ورزشی که دنیا را سرگرم می‌کند برای فروش چیزی که کسب‌وکارها به‌خصوص آنها که داعیه جدید بودن و البته هیجان داشتن را دارند یک گزینه مهم برای برنامه‌های تبلیغاتی محسوب می‌شود. البته هرکسی پول آن را هم ندارد! در سال‌های اخیرچند کسب‌وکار بزرگ حوزه رمزارز از ظرفیت‌های فیفا به‌عنوان فرصتی برای هموار کردن راه پذیرش جهانی فناوری‌های وب3 استفاده کرده‌اند.

پروژه‌هایی که هزینه زیادی روی دست مارکت کریپتو گذاشته اما با توجه به تنوع نسلی طرفداران فوتبال و البته مفهوم قدرتمندی در میان آنها به نام وفاداری که در جامعه رمزارز یک مفهوم کلیدی محسوب می‌شود موفقیت‌های زیادی رقم زده است. شکی نیست که راه‌اندازی توکن‌های هواداری باشگاه‌های مطرح دنیا نقش مهمی در همه‌گیری رمزارزها داشته است.


همکاری الگورند با فیفا


در یکی از نمونه‌های موفق همکاری دنیا فوتبال با بازار رمزارزها، فیفا با شرکت فناوری بلاکچین الگورند همکاری کرد تا این کسب‌وکار به پلتفرم رسمی ارز دیجیتال فیفا تبدیل شود. الگورند راه‌حل‌هایی برای کیف پول‌های پشتیبانی‌شده توسط بلاکچین رسمی فیفا ارائه داد و همچنین به فیفا کمک کرد تا پلتفرم ان‌اف‌تی «FIFA+Collect» را راه‌اندازی کند. الگورند تلاشی را آغاز کرد که بعدها بسیاری از کسب‌وکارهای رمزارزی دیگر آن را ادامه دادند؛ یعنی استفاده از برند بزرگ فیفا برای جا انداختن برخی زیرساخت‌ها و خدمات کاربردی حوزه رمزارز.


توکن‌های هواداری


در یک نمونه دیگر پلتفرم‌های چیلیز (NFT. Chiliz) و بیتسی (Bitci) برای باشگاه‌ها و تیم‌های ملی توکن‌های هواداری صادر کردند و چند پلتفرم و صرافی هم به‌طور مشترک فعالیت‌های تجاری را برای تشویق کاربران به مشارکت بیشتر برای خرید این توکن‌ها سازمان‌دهی کردند. توکن‌های هواداری فوتبال حالا بخش جذابی از مارکت رمزارز را به خود اختصاص داده است. بخشی که بیشتر از حجم آن هیاهو و رقابت‌های شکل‌گرفته در آن برای این بازار منفعت‌زا بوده است.


فوتبال در متاورس


پیدایش سالن متاورس برای پخش زنده، تجربه‌ای همه‌جانبه است که در آن آواتارهای کاربران می‌توانند پخش زنده بازی‌های فوتبال را در متاورس تماشا کنند. هم تیم‌های فوتبال شناخته‌شده دنیا و هم برخی بازی‌سازهای بین‌المللی می‌خواهند در همکاری با این باشگاه‌ها برای آینده فوتبال در دنیای متاورس خیلی بیشتر از چیزی که این روزها شاهدیم کار تعریف کنند. شک نکنید به‌زودی شاهد خریدوفروش صندلی‌های اختصاصی هواداران در ورزشگاه‌های متاورسی خواهیم بود

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/2lf7
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.