رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

آیا «مایکرواستراتژی» بعدی دنیای رمزارز در ژاپن ظهور خواهد کرد؟

شرکت ژاپنی متاپلنت اعلام کرد که ۱ میلیارد ین (حدود ۶.۵ میلیون دلار) بیت‌کوین به عنوان بخشی از خزانه‌داری شرکتی خود خریداری می‌کند

متاپلنت، یک شرکت سهامی عام که در بورس اوراق بهادار توکیو با عنوان یک «شرکت متنوع» ذکر شده است، ابتکار خرید بیت‌کوین را در شبکه اجتماعی X فاش کرد. این شرکت انگیزه‌های خود از این خرید را برای پوشش ریسک ناشی از کاهش ارزش ارز و تورم عنوان کرد. این شرکت ژاپنی اعلام کرد که ۱ میلیارد ین (حدود ۶.۵ میلیون دلار) بیت‌کوین به عنوان بخشی از استراتژی خزانه‌داری شرکتی خود خریداری می‌کند، اقدامی که تقلیدی از انباشت قابل توجه بیت‌کوین توسط مایکرواستراتژی است.

با اتخاذ ذخیره خزانه بیت‌کوین مشابه مایکرواستراتژی، متاپلنت قصد دارد ضمن کاهش ریسک، از مزایای صعودی بیت‌کوین بهره‌مند شود. میکرواستراتژی از سال ۲۰۲۰ با خرید بیش از ۶ میلیارد دلار بیت‌کوین، پیشگام استراتژی خزانه بیت‌کوین شرکتی بوده است.

قسمت جالب ماجرا اینجاست که قیمت سهام متاپلنت پس از اعلام خرید بیت‌کوین در روز سه‌شنبه ۸۹.۴۷ درصد افزایش یافت. جیسون فانگ از سورا ونچرز با تکرار تمرکز بر بیت‌کوین، متاپلنت را اولین میکرواستراتژی آسیا نامید.

این حرکت همچنین به سرمایه‌گذاران ژاپنی امکان دسترسی غیرمستقیم به بیت کوین را بدون مالیات‌های بالای سودهای تحقق نیافته می‌دهد که در ژاپن می‌تواند به ۵۵ درصد برسد. وجوه بیت‌کوین متاپلنت در یک ساختار معاف از مالیات که فقط برای شرکت قابل دسترسی است، نگهداری خواهد شد.

با خرید بیت‌کوین، متاپلنت به فهرست شرکت‌های سهامی عام روبه‌رشد می‌پیوندد که از بیت‌کوین برای حداکثر رساندن ارزش سهام‌داران استفاده می‌کنند. برای این شرکت، بیت‌کوین فرصت‌هایی فراتر از سود سرمایه‌گذاری مانند تسریع ابتکارات بیت‌کوین آن ارائه می‌دهد.

این اعلامیه، نشانه‌ای صعودی برای نفوذ بیت‌کوین در آسیا است. متاپلنت مسیر قانونی را برای کسب درآمد بیت‌کوین در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد. در صورت موفقیت، انتظار می‌رود شرکت‌های سهامی عام بیشتری در منطقه از الگوی آن پیروی کنند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/9nus
منبع مجله بیت‌کوین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.