رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

خالق لونا بالاخره در دادگاه آمریکا به کلاهبرداری متهم شد

دو کوان (Do kwon)، خالق رمزارز لونا و یکی از بنیان‌گذاران ترافورم لبز (Terraform Labs) که قبلاً اتهامات SEC را رد کرده و گفته بود که قصد دارد از خود در برابر این اتهامات دفاع کند در یک دادگاه مدنی کلاهبرداری مجرم شناخته شد

هیئت منصفه منهتن در روز جمعه، Terraform Labs مستقر در سنگاپور و بنیان‌گذار آن Do Kwon را به جرم کلاهبرداری مدنی محکوم کرد. این رای با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) همسو بود که Terraform Labs و دوکوان را متهم به گمراه کردن سرمایه‌گذاران قبل از سقوط استیبل‌کوین آن‌ها در سال ۲۰۲۲ کرد، سقوطی که بازار رمزارز را دچار شوک کرد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) این شرکت و Do Kwon را متهم کرد که در سال ۲۰۲۱ سرمایه‌گذاران را در مورد ثبات TerraUSD، یک استیبل‌کوین طراحی شده برای حفظ ارزش ۱ دلار، گمراه کرده‌اند. این سازمان همچنین آنها را به دروغ ادعا کردن استفاده از بلاکچین Terraform در یک برنامه محبوب پرداخت موبایلی کره‌ای متهم کرد.

در خلال دفاعیات پایانی، لورا مئين، وکیل مدافع کمیسیون بورس و اوراق بهادار، گفت که داستان موفقیت این پلتفرم بر پایه دروغ ساخته شده است. مئين گفت: «اگر ریسک بزرگی می‌کنید و شکست می‌خورید، و به مردم نگویید که در رسیدن به اهدافتان کمبود داشته‌اید، این کلاهبرداری است.»
لوئیس پلگرينو، وکیل Terraform، روز جمعه به هیئت منصفه گفت که پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار بر اساس اظهارات خارج از متن بنا شده است و Terraform و Kwon در مورد محصولاتشان و نحوه عملکرد آن‌ها حتی در صورت شکست، صادق بوده‌اند. او گفت: «Terraform هنوز در تلاش است تا دوباره خود را بازسازی کند و خریداران را به طور کامل جبران کند.»

کمیسیون بورس و اوراق بهادار تخمین می‌زند که با شکسته شدن برابری TerraUSD با دلار در ماه می ۲۰۲۲، سرمایه‌گذاران در مجموع بیش از ۴۰ میلیارد دلار روی این دو توکن ضرر کردند. همچنین گفته است که Kwon و Terraform به طور مخفیانه با یک طرف ثالث برای خرید مقدار زیادی TerraUSD برای حفظ قیمت آن زمانی که استیبل‌کوین در ماه می ۲۰۲۱ (یک سال قبل) از برابری با دلار فاصله گرفت، توافق کردند. طبق گفته این نهاد نظارتی، Kwon به دروغ، بازیابی قیمت را به قابلیت اطمینان الگوریتم‌های TerraUSD نسبت داد.

کوان که در مارس ۲۰۲۳ در مونته‌نگرو دستگیر شد، در دادگاهی که از ۲۵ مارس آغاز شد، حضور نداشت. هم ایالات متحده و هم کره جنوبی، که کوان شهروند آن است، درخواست استرداد او را به اتهامات کیفری کرده‌اند. کوان TerraUSD و لونا را طراحی کرد، لونا توکنی سنتی‌تر بود که ارزش آن نوسان داشت اما ارتباط نزدیکی با TerraUSD داشت.

فروپاشی این دو توکن همچنین ارزش سایر رمزارزها، از جمله بیت‌کوین را پایین کشید و باعث ایجاد هرج‌و‌مرج گسترده در بازار دارایی دیجیتال شد و منجر به اعلام ورشکستگی چندین شرکت در سال ۲۰۲۲ گردید.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/yeum
منبع cnbc
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.