رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

دلایل ریزش بازار رمز ارزها / بیت‌کوین از بالاترین سطح خود عقب‌نشینی می‌کند

بیت‌کوین (BTC) پس از رسیدن به بالاترین سطح تاریخ خود در 14 نوامبر، با اصلاح قیمت مواجه شده است. با این حال، زمان قیمتی 69000 دلار کوتاه مدت بود زیرا قیمت BTC یک سقوط ناگهانی را تجربه کرد و برای مدت کوتاهی به زیر 60000 دلار سقوط کرد. برخی از تحلیلگران معتقدند که این اصلاح موقتی است و بیت‌کوین به زودی به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. برخی دیگر معتقدند که بیت‌کوین در حال حاضر بیش از حد ارزش‌گذاری شده است و ممکن است شاهد اصلاح عمیق‌تری باشیم.

عقب‌نشینی اخیر بیت‌کوین می‌تواند به دلیل عوامل متعددی باشد، از جمله:

  • افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو: فدرال رزرو در حال برنامه‌ریزی برای افزایش نرخ بهره در سال 2023 است که می‌تواند به طور کلی برای بازار ارزهای دیجیتال منفی باشد.
  • مقررات دولتی: دولت‌ها در سراسر جهان در حال بررسی مقررات سخت‌گیرانه‌تر برای ارزهای دیجیتال هستند که می‌تواند بر تقاضا برای بیت‌کوین تأثیر بگذارد.
  • نگرانی‌های مربوط به پایداری: برخی از سرمایه‌گذاران به دلیل نگرانی‌های مربوط به پایداری بیت‌کوین، از سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال خودداری می‌کنند.

علاوه بر مواردی که گفته شد، سقوط قیمت به فروش سنگین بیت‌کوین از سوی چندین سرمایه‌دار کلان بوده است. یکی از این سرمایه‌داران کلان (نهنگ) پس از 14 سال، 1000 بیت‌کوین ( معادل 67.1 میلیون دلار) را در قیمت 67116 دلار، در کوین‌بیس واریز کرد. این نهنگ بیت‌کوین را در سال 2010 استخراج کرد، زمانی که قیمت آن زیر 0.28 دلار بود، که نشان می‌دهد فروشش بیش از 60 میلیون دلار سود داشته است. بیت‌کوین همچنین بالاترین حجم فروش را در کوین‌بیس در یک کندل روزانه از زمان سقوط FTX ثبت کرد که نشان‌دهنده فروش سنگین است.

در حالی که نگهدارندگان بیت‌کوین (هودلرها) از سود خود بهره بردند، معامله‌گران اهرمی (leverage traders) کم‌تر خوش‌شانس بودند، به طوری که به دلیل نوسانات قیمت، بیش از ۱ میلیارد دلار از موقعیت‌های اهرمی آن‌ها لیکوئید شد (liquidated) و این بزرگترین روز لیکوئیدی (liquidation day) از زمان اوج چرخه قبلی بود.

با وجود سقوط اخیر فروش همه مایل به فروش نیستند. بر اساس داده‌های CryptoQuant، حدود 45 درصد بیت‌کوین بیش از سه سال است که جابه‌جا نشده و ۱۱ درصد آن بین 5 تا 7 سال دست نخورده باقی مانده است.

آینده بیت‌کوین به عوامل متعددی از جمله سیاست‌های پولی، مقررات دولتی و پذیرش عمومی بستگی دارد.

  • اگر فدرال رزرو نرخ بهره را به طور تهاجمی افزایش دهد، می‌تواند به طور کلی برای بازار ارزهای دیجیتال منفی باشد.
  • مقررات دولتی سخت‌گیرانه‌تر می‌تواند تقاضا برای بیت‌کوین را کاهش دهد.
  • با این حال، اگر پذیرش عمومی بیت‌کوین افزایش یابد، می‌تواند به افزایش قیمت آن کمک کند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/f86y
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.