رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

استیبل‌‌کوین‌ها بلای جان انگلستان / بریتانیا سه نهاد نظارتی برای قوانین رمزارزها انتخاب کرد

دولت بریتانیا قصد دارد طی شش ماه آینده قوانین جدیدی برای استیبل‌‌کوین‌ها و استیکینگ رمزارزها به تصویب قانون‌گذاران برساند. طبق گزارش بلومبرگ، بیم افولامی، معاون اقتصادی خزانه‌داری در رویدادی در روز دوشنبه، بر تعهد دولت به پیشبرد سریع قوانین مربوط به استیبل‌کوین‌ها و استیکینگ تأکید کرد و گفت که آنها «فشار زیادی» وارد می‌کنند. افولامی با تأکید بر فوریت این موضوع، موضع دولت برای پیشبرد مقررات با هدف تصویب آنها در شش ماه آینده را خاطرنشان کرد.


رویکرد بریتانیا نسبت به بازار رمزارزها


بریتانیا با رویکردی دومرحله‌ای به سمت تنظیم بازار رمزارزها حرکت می‌کند. این رویکرد نشان می‌دهد که بریتانیا برای تنظیم بازار ارزهای دیجیتال برنامه‌ای بلندمدت با گام‌های مشخص دارد. مرحله اول به طور خاص بر استیبل‌کوین‌های با پشتوانه فیات تمرکز دارد که ارزش آنها به ارزهای رایج مانند دلار آمریکا یا یورو گره خورده است. به گفته دولت، استفاده از این نوع استیبل‌کوین در پرداخت‌ها می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر بخش مالی سنتی داشته باشد؛ بنابراین نیاز به مقررات مناسب برای حفظ ثبات مالی و حمایت از مصرف‌کنندگان وجود دارد. دولت ابتدا می‌خواهد استیبل‌کوین‌ها را که نگرانی‌های بیشتری به همراه دارند به دقت بررسی کند و سپس سراغ تنظیم گسترده‌تر حوزه ارزهای دیجیتال برود.

بریتانیا برای نظارت بر برخی از استیبل‌کوین‌های با پشتوانه فیات، از سه نهاد نظارتی به طور مشترک استفاده خواهد کرد؛ این نهادها بانک انگلستان، اداره رفتار مالی (FCA) و تنظیم‌کننده سیستم‌های پرداخت هستند.

این پیشنهادات پس از مشورت‌هایی که در ماه فوریه در مورد مقررات آتی خدمات مالی برای دارایی‌های رمزی در بریتانیا برگزار شد، ارائه شده است. این مشورت‌ها با واکنش مثبتی از سوی شرکت‌ها و ذینفعان مختلف همراه بود که بازخوردهای مفیدی ارائه دادند. برخی موافق این رویکرد جدید هستند و آن را با چشم‌انداز ریشی سوناک، وزیر خزانه‌داری در سال 2022 برای تبدیل بریتانیا به قطب ملی ارزهای دیجیتال همسو می‌دانند؛ در حالی که برخی دیگر با احتیاط خوش‌بین هستند. اندرو گریفیث، وزیر خزانه‌داری پیش‌تر حمایت خود را از این چهارچوب نظارتی برای استیبل‌کوین‌ها اعلام کرد و آن را «گامی در مسیر درست» پس از ماه‌ها انتظار عمومی خواند.

با توجه به گزارش بلومبرگ که دیروز منتشر شد و به نگرانی فدرال‌رزرو درباره استیبل‌کوین‌ها پرداخته بود، به نظر می‌رسد نگرانی‌های بسیاری درباره این توکن‌ها وجود دارد و اولین قوانین رمزارزها مربوط به این حوزه باشد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/8nc1
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.