رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

مهران عباسیان در رویداد ۹ ژانویه مطرح کرد / بررسی انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در کاریزما

نگار حاتمی / مهران عباسیان، مدیر توسعه سرویس‌های کاریزما، ضمن شرکت در یکی ازکارگاه‌های رویداد ۹ ژانویه، به معرفی سرویس جدید این شرکت پرداخت. عباسیان در ابتدای کارگاه گفت: «از ابتدای شکل‌گیری بورس تا به امروز، همواره فعالان حوزه اقتصادی و فین‌تک در تلاش بودند که بسترهای نرم‌افزاری را گسترش و بهبود دهند تا نیاز به نیروی انسانی در فرآیند را به حداقل برسانند. ما در کاریزما، همواره سعی کردیم فرآیندها را به سمت توسعه و پیشرفت پیش ببریم و علاوه‌بر انجام معاملات آنلاین، سرویس‌هایی را ایجاد کنیم که بستر سرمایه‌گذاری در تمام پلتفرم‌هایی که پول در آن‌ها در جریان است فراهم شود. این ساختار مورد نظر، اکنون تقریبا شکل گرفته است و بسیاری از مجموعه‌ها برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند. 

عباسیان در ادامه به تشریح سازوکار این سرویس پرداخت و اعلام کرد: «سرویس‌هایی که در حال حاضر کاریزما ارائه می‌کند، دسته‌بندی‌های مختلفی دارند که شامل سرویس‌های مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری در قالب سبدگردانی می‌شوند. در آینده نزدیک نیز شاهد سرویس‌هایی مربوط به اطلاعات بازار سرمایه و کدال و همچنین سرویس‌های مربوط به بلاکچین و توکنایز کردن دارایی، خواهیم بود.»


صندوق‌های سرمایه‌گذاری کاریزما


او در ادامه خاطرنشان کرد: «در بخش خدمات مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌های مختلف کاریزما در دو نوع قابل معامله و صدور و ابطالی موجود هستند و برای هر کدام از این صندوق‌ها نیز سرویس‌های متنوعی وجود دارد. این سرویس‌ها باعث می‌شوند مانده حساب شما در هر پلتفرم همکار کاریزما در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری شوند و نکته قابل توجه این است که پس از ابطال، پول حاصل از سرمایه‌گذاری دوباره به همان پلتفرم برگشت داده خواهد شد که این روش سریع است و نیاز به برداشت پول از کارگزاری ندارد. در بخش معرفی سرویس‌های مختلف صندوق نیز، سرویس‌های مختلف کاریزما معرفی شده است و شما می‌توانید تمام سرویس‌های مورد نظر در پلتفرم‌های مختلف را استفاده کنید.»

عباسیان در ادامه کارگاه به معرفی شرکت‌های همکار کاریزما پرداخت و گفت: «در حال حاضر بلوبانک، مزدکس، بلوط، بانک شهر، ارتباط فردا، دفتر پیشخوان دولت، تپسی و … برای استفاده از سرویس‌های مختلف همکار ما هستند. شرکت‌های مختلف نیز برای شروع همکاری می‌توانند وارد سایت شده و در بخش درخواست مشاوره اطلاعات خود را وارد کنند تا با آن‌ها تماس گرفته شود. مجموعه‌ها با توجه به زمینه فعالیت و استراتژی، نوع متفاوتی از همکاری را با ما دارند؛ مثلا همکاری ما با بانک‌ها به صورتی است که پول موجود در کارت بانک وارد سرمایه‌گذاری شده و دوباره به همان کارت به طور مستقیم بازمی‌گردد.»

انتهای کارگاه به پرسش و پاسخ اختصاص داده شد و مدیر توسعه سرویس‌های کاریزما در پاسخ به سوال زمان بازگشت پول در این سرویس گفت: «ما در این سرویس جدید سعی کردیم تا دسترسی و سرعت مبادلات را افزایش دهیم. این مورد بستگی به مخاطب و سیاست خود مجموعه دارد. زمان بازگشت پول بسته به اینکه مجموعه از کدام سرویس استفاده کرده باشد متفاوت است؛ مثلا اگر بر روی صندوق سهامی صدور و ابطالی سرمایه ‌گذاری کنند معمولا همان روز برگشت داده می‌شود و اگر صندوق سهامی دیگر باشد با ۱ الی ۲ تاخیر، بازگشت داده می‌شود.»

مدیر توسعه سرویس‌های کاریزما در پاسخ به سوال اینکه کدام دارایی‌های بازار می‌توانند تبدیل به توکن شوند و چه ویژگی دارند گفت: «بحث توکنایز کردن دارایی‌های بازار سرمایه، تحت‌نظر سازمان بورس است و ما اجازه توکنایز کردن هر دارایی را فعلا نداریم؛ درحال‌حاضر سه صندوق کهربا، اهرم و کارا مجوز دارند که توکن‌هایشان در دو بستر مزدکس و کاریزما‌ایکس منتشر می‌شوند. سازمان بورس، به عنوان رگولاتور این بخش، یک بستر نظارتی درخواست کرد و ما نیز این بستر را فراهم کردیم. این توکنایز کردن به صورت ۱ به ۱ انجام می‌گیرد و به ازای هر توکن، یک واحد از صندوق etf برداشت می‌شود و این دارایی کاملا با پشتوانه عمل می‌کند. فعلا امکان انتقال این توکن‌ها وجود ندارد اما در تلاش هستیم تا در آینده بر روی شبکه و بین پلتفرم‌ها قابل انتقال باشد. فرآیند خریدوفروش توکن‌ها نیز ۲۴ ساعته انجام می‌شود و در هر ساعتی از شبانه روز امکان‌پذیر است.»

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/sjuf
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.