رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

حرکت در راستای رشد با قرار گرفتن در مسیر دنیای دیجیتال / چگونه کسب‌وکار وب ۲ خود را با بلاکچین بهبود ببخشید؟

اگرچه بلاکچین چندین سال است که به یک موضوع اصلی در دنیای مالی و تجارت تبدیل شده، قطعاً برای پیوستن به این موج نوآوری دیر نیست.

در حال حاضر، اکثر بخش‌های خصوصی شاید به صورت سطحی از فناوری بلاکچین استفاده می‌کنند. کسب‌وکارهای سنتی باید شروع به تطبیق با وب ۳ کنند؛ در غیر این صورت در خطر عقب ماندن هستند.


اینترنت جدید از راه رسیده است


وب ۳ فقط یک واژه روز نیست، یک الگوی جدید است که در آن افراد نه‌تنها می‌توانند دنیای دیجیتال را تجربه کرده و به آن کمک کنند، بلکه می‌توانند به طور مستقیم و ایمن، بخشی از آن را نیز در اختیار داشته باشند.

فراتر از استارتاپ‌های بومی وب ۳، این فناوری طیف وسیعی از مزایا را به شرکت‌های وب ۲ ارائه می‌‌دهد که می‌تواند به اطمینان از ارتباط مداوم آنها کمک کند.

در حالی که بسیاری از شرکت‌های بزرگ وب ۲ در حال کاوش هستند که چگونه می‌توانند به بهترین شکل بلاکچین را ادغام کنند، اما این روزهای اولیه برای پذیرش وب ۳ در بخش خصوصی باقی مانده است. با تبلیغات کمتر و ساخت‌وساز جدی‌تر، بازار نزولی زمان مناسبی برای شرکت‌ها برای پیاده‌سازی ویژگی‌های وب ۳ است که روابط مشتری، امنیت و اعتماد بین ذینفعان را ارتقا می‌دهد.


همه چیز را ساده نگه دارید


شرکت‌های وب ۲ باید به دنبال راه‌حل‌های تخصصی بلاکچین باشند که بتواند کسب‌وکارشان را به روش‌های ملموس بهبود بخشد. در طول این فرآیند، تمرکز بر دسترسی و اجتناب از هرگونه پیچیدگی غیرضروری برای کاربران نهایی مهم است. فناوری وب ۳ می‌تواند بخش ارزشمندی از پشته فناوری شما باشد؛ بدون اینکه لزوماً برای مشتریان شما قابل مشاهده باشد یا نیاز به تجربه بلاکچین داشته باشد.

برای ساده کردن فرآیند نصب برای محصولات مبتنی بر وب ۳، مشاغل سنتی باید مفهوم انتزاع حساب را نیز درک کنند. با سفارشی‌سازی نحوه تعامل افراد با بلاکچین، انتزاع حساب به این معنی است که شرکت‌ها می‌توانند تجربه بهتری برای مشتری ارائه دهند. یکی از موارد استفاده بالقوه، پرداخت هزینه تراکنش از طرف کاربران است تا بتوانند به سرعت و بدون مشکل شروع به انجام اقدامات در زنجیره کنند.


یک عملیات کارآمد را اجرا کنید


علاوه بر این، هنگام انتقال به وب ۳، مهم است که فرآیندهای داخلی کسب‌وکار خود را ساده و در دسترس نگه دارید. داشتن متخصصان داخلی بلاکچین می‌تواند ارزشمند باشد، اما باید پیمانکاران تخصصی وب ۳ یا ارائه‌دهندگان خدمات برچسب سفید را نیز در نظر بگیرید تا به اهداف خود کمک کنند. این به شما انعطاف‌پذیری بیشتری می‌دهد و می‌تواند به ابتکارات بلاکچین شما کمک کند تا کمتر از بودجه و طبق برنامه باقی بمانند.

در پایان روز، رهبران کسب‌وکار باید به دنبال راه‌های خلاقانه‌ای باشند که وب ۳ بتواند مشتریان خود را خوشحال کند – در حالی که سادگی و کارایی را برای همه ذینفعان در اولویت قرار می‌دهند.


با جامعه خود ارتباط برقرار کنید


برای هر کسب‌وکاری، جذب مشتری و حفظ آن بسیار مهم است. شرکت‌ها به طور معمول مقادیر زیادی از منابع را برای حضور مشتریان جدید صرف می‌کنند و مطمئن می‌شوند که مشتریان به آنها پایبند هستند. در عصر بلاکچین، راه‌های جدید زیادی برای ایجاد تجربیات شخصی مشتری، پاداش دادن به وفاداری و ایجاد پیوندهای پایدار با مشتریان وجود دارد.

بسیاری از استراتژی‌های حفظ مشتری بر این تمرکز دارند که هر مشتری احساس خاص بودن کند. همان‌طور که وب ۳ بالغ‌تر می‌شود، دیگر کافی نیست یک کسب‌وکار موجود در وب ۲ را بپذیریم و عناصر سطحی بلاکچین را کنترل کنیم. چالش واقعی یافتن راه‌هایی برای ارائه ارزش واقعی و جذب مشتریان به شیوه‌ای پایدار است.

یکی از نمونه‌ها استارباکس است که برنامه پاداش زنجیره قهوه معروف را برای ارائه مزایای جدید مبتنی بر وب ۳ مانند کلاس‌های آنلاین و رویدادهای انحصاری گسترش می‌دهد. استارباکس هویت برند تثبیت‌شده‌ای را با عناصر اضافی گیمیفیکیشن، شخصی‌سازی و انحصار بیشتر ترویج می‌کند.


امنیت داده‌های خود را بهبود ببخشید


علاوه بر مالکیت بخشی از برند مورد علاقه خود، بلاکچین همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد که مالکیت داده‌های آنلاین و هویت دیجیتال خود را پس بگیرند. دنیای جدید وب ۳ به این معنی است که کاربران می‌توانند به جای اینکه تحت سلطه فناوری‌های بزرگ باشند، مستقیماً اطلاعات خود را کنترل کنند.

مفاهیم جدید مانند هویت خودمختار (SSI) به این معنی است که مشتریان به‌زودی می‌توانند تنها به اشتراک‌گذاری داده‌های خود به‌عنوان بخشی از یک رابطه سودمند متقابل رضایت دهند که وفاداری به برند را بیشتر تقویت می‌کند.

علاوه بر این، این پارادایم داده جدید می‌تواند از طریق تمرکززدایی وب ۳ منجر به افزایش امنیت شود. مجموعه متمرکز داده غول‌های فناوری می‌تواند عواقب فاجعه‌باری داشته باشد؛ مانند زمانی که تنها در سال ۲۰۱۳، سه میلیارد حساب یاهو در معرض خطر قرار گرفت.

از آنجا که وب ۳ از فناوری دفتر کل توزیع‌شده برای ذخیره ایمن داده‌ها استفاده می‌کند، شرکت‌های وب ۲ می‌توانند این راه‌حل‌ها را برای کاهش خطر نشت، سرقت و اطلاعات تکراری اتخاذ کنند. به جای داشتن یک نقطه شکست مانند ذخیره‌سازی سنتی داده‌ها، ذخیره‌سازی وب ۳ نیاز به اجماع دارد که می‌تواند بهره‌برداری از آن را بسیار دشوارتر کند.


اعتماد و شفافیت را افزایش دهید


بخش مهمی از بیت‌کوین و اخلاق گسترده‌تر وب ۳ این است که «تأیید کنید، اعتماد نکنید». این باور به این معنی است که افراد باید قدرت بیشتری برای تأیید مستقل آنچه درست است داشته باشند؛ بنابراین علاوه بر افزایش تعامل مشتری و امن‌تر کردن اطلاعات آنها، وب ۳ می‌تواند به کسب‌وکارها نیز کمک کند تا اعتماد بیشتری کسب کنند. این موضوع به این دلیل است که فناوری بلاکچین به شرکت‌ها اجازه می‌دهد عملیات کلیدی را با دید بسیار بیشتری در زمینه‌هایی مانند مدیریت زنجیره تأمین انجام دهند.

در حالی که لزوماً لازم نیست همه جنبه‌های یک کسب‌وکار در بلاکچین عمومی باشد، این می‌تواند به کاهش مشکلات ناشی از کاهش اعتماد مصرف‌کننده، به‌ویژه در بخش مالی کمک کند.

به عنوان مثال، افزایش سطح شفافیت می‌تواند به جلوگیری از اجراهای بانکی مانند آنچه اخیراً با بانک سیلیکون ولی اتفاق افتاد کمک کند. وب ۳ علاوه بر نظارت‌های رگولاتوری، سطح جدیدی از نظارت را ارائه می‌‌دهد که می‌تواند به اطمینان از منظم بودن ترازنامه‌های سازمانی کمک و به طور بالقوه حتی از موج بعدی فرارهای بانکی جلوگیری کند.


کسب‌وکار شما هنوز در ابتدای راه است


اگرچه بلاکچین چندین سال است که به یک موضوع اصلی در دنیای مالی و تجارت تبدیل شده، قطعاً برای پیوستن به این موج نوآوری دیر نیست. استارتاپ‌های بلاکچین تنها بخشی از معادله در این انقلاب دیجیتالی هستند، زیرا دگرگونی مداوم شرکت‌های سنتی نیز می‌تواند از این موج جدید کارایی، عملکرد و کاهش هزینه‌ها استفاده کند. چه این فناوری برای کاربران نهایی قابل مشاهده باشد یا نه، مصرف‌کنندگان امروزی برندهایی را می‌خواهند که جذاب‌تر، ایمن‌تر و قابل اعتمادتر باشند. در هر یک از این زمینه‌ها، وب ۳ اینجاست تا به شما کمک کند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/orxc
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.