رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

در گفتگو با بنیان‌گذار شبکه اجتماعی تریدینگ هاوس مطرح شد / نبود فضای اجتماعی تخصصی در حوزه بازارهای مالی منجر به کلاهبرداری از کاربران جدید می‌شود

لزوم وجود شبکه‌های اجتماعی و هدف از تشکیل آن‌ها، زمینه‌ساز طراحی و ایجاد تریدینگ هاوس (Trading House) بوده است. تریدینگ هاوس به عنوان شبکه اجتماعی تخصصی در حوزه ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری و معامله در بازارهای مالی ایجاد شده است. شبکه اجتماعی تریدینگ هاوس، پلتفرمی جامع برای گردهمایی تریدرها و سرمایه‌گذاران در همه بازارهای مالی از جمله سهام ایران و کشورهای مختلف، فارکس، اوراق بهادار، کالا و رمزارز است و به همین منظور، قابلیت‌ها و خدمات مختلفی هم ارائه می‌دهد. در ادامه گفتگوی رسانه رمزارز با مسعود سرپوشانی، ایده‌پرداز و بنیان گذار این کسب‌وکار را در خصوص علت شکل‌گیری شبکه اجتماعی تریدینگ هاوس، ویژگی‌های و چشم‌انداز آن خواهید خواند.


خلاهای موجود در فضای رمزارزی ایران، زمینه‌ساز ایجاد تریدینگ هاوس بود


شبکه اجتماعی تخصصی صرفاً برای یک دانش تخصصی نیست؛ بلکه به معنای این است که یک شبکه، روی گروه مشخص و محدودی از کاربران که علایقی به‌خصوص دارند، تمرکز دارد. این نوع از شبکه‌ها استراتژی واگرایی دارند و به همین خاطر، مخاطبان هر کاربر، افرادی مشخص و دقیق هستند.

از آنجایی که حوزه تریدینگ و سرمایه‌گذاری مستقیماً با پول و سرمایه افراد سروکار دارد و به همین خاطر یکی از حساس‌ترین و پرتنش‌ترین حوزه‌های کاری محسوب می‌شود، وجود یک شبکه اجتماعی که کاربر فقط موضوعات مرتبط با این حوزه تخصصی را ببیند، ضروری تلقی می‌شود. نبود یک فضای جامع برای ارتباط میان فعالان رمزارز را می‌توان علت اولیه شکل‌گیری شبکه اجتماعی تریدینگ هاوس دانست.

مسعود سرپوشانی در خصوص قصه شکل‌گیری این کسب‌وکار مطرح کرد: «تیم ما سه سال پیش بر روی پروژه کپی ترید در حال تحقیق و توسعه بود. همچنین قبل از آن نیز در فضای رمزارز و معامله مشغول به فعالیت بودیم. در آن زمان متوجه کمبود یک شبکه اجتماعی تخصصی فارسی زبان با محوریت ترید شدیم.»

به گفته سرپوشانی، در زمان شکل‌گیری ایده شبکه اجتماعی تریدینگ هاوس، فضا دارای پراکندگی به نظر می‌رسید و کاربران و معامله‌گران حرفه‌ای و همچنین کاربران تازه وارد با سردرگمی در این فضا مواجه بودند. تیم تریدینگ‌هاوس با مشاهده شکاف‌ها و کمبودهای موجود در فضای رمزارزی داخلی، تصمیم گرفت که پروژه توسعه کپی‌تریدینگ را به پروژه سوشال تریدینگ تغییر داده و این دو سرویس را با هم ادغام کند. در حال حاضر یک سال از شروع فعالیت رسمی تریدینگ‌هاوس می‌گذرد.


مهیا نبودن یک فضای اجتماعی برای متخصصان ارز دیجیتال، منجر به کلاهبرداری از کاربران جدید خواهد شد


سرپوشانی در خصوص خلاهای موجود که منجر به شکل‌گیری این مجموعه شد ادامه داد: «هرکسی برای ارتباط با مخاطبان خود، از پلتفرم سوشال ویژه‌ای استفاده می‌کند. ما متوجه شدیم در فضای رمزارزی، افراد از اینستاگرام، تلگرام و توییتر بیشترین استفاده را دارند اما این شبکه‌ها عمومی هستند و پیش بردن موضوعات تخصصی در آن‌ها، با چالش‌هایی مواجه است.»

به گفته بنیان‌گذار تریدینگ هاوس این موضوع فعالیت را برای کاربر تازه وارد به دنیای رمزرارزی، سخت‌تر می‌کند زیرا «کاربر نمی‌داند کدام شبکه را به عنوان مرجع آموزشی خود انتخاب کند تا همه نیازهایش را پاسخ دهد. درواقع در فضای رمزارزها، همه به صورت جزیره‌ای فعالیت می‌کنند و همپوشانی کاملی در خصوص توزیع محتوا و ایجاد ارتباط وجود ندارد.»

سرپوشانی ادامه داد: «این خلا شبکه ارتباطی تخصصی، زمینه‌ساز انواع اسکم‌ها و کلاهبرداری‌ها برای کاربران جدید خواهد شد. همچنین تولیدکنندگان حرفه‌ای محتوا و فعالان این حوزه نیز از نبود مرجعی جامع آسیب می‌بینند؛ چراکه نمی‌توانند محتوای موثر خود را به خوبی به مخاطبان هدف برسانند.»

به گفته سرپوشانی، این موضوعات موجب شد که این تیم به جای ایجاد یک مارکت‌پلیس ان‌اف‌تی، یک پلتفرم تبادل ارز دیجیتال یا فضای متاورس، تصمیم بگیرند فضایی رایگان و تخصصی را ایجاد کنند که تمام علاقمندان و متخصصان بتوانند در آن با هم ارتباط بگیرند و محتوای مورد نظر را منتشر و یا دریافت کنند.


شبکه اجتماعی تریدینگ هاوس، فارسی، تخصصی و جامع


شبکه اجتماعی تریدینگ هاوس، مخاطبان فارسی‌زبان و فعال در حوزه ارز دیجیتال را در نظر گرفته است؛ با این حال با توجه به گسترش آشنایی با زبان‌های خارجی، زبان نمی‌تواند تنها مزیت رقابتی چنین کسب‌وکاری باشد. سرپوشانی در این خصوص مطرح کرد: «تخصصی بودن حوزه فعالیت ما و تمرکز بر محتوای این حوزه، مزیت رقابتی شبکه اجتماعی تریدینگ هاوس است.»

او ادامه داد: «کاربران در طول روز از شبکه‌های اجتماعی مختلفی استفاده می‌کنند و ممکن است میان فعالیت‌های روزمره خود با اخبار و آموزش‌هایی در حوزه رمزارزها نیز مواجه شوند اما تخصصی نبودن این بسترها موجب می‌شود که بی‌تمرکز از کنار این محتواها عبور کنند و یا به دام کلاهبرداران بیفتند». به عقیده او شبکه اجتماعی تریدینگ هاوس با گرد هم آوردن فعالان و مخاطبان تخصصی توانسته است این دغدغه را رفع کند.


نظارت بر محتوای تریدینگ هاوس ترکیبی از مانیتورینگ توسط کسب‌وکار و بازخوردهای کاربران است


بر اساس گفته‌های سرپوشانی، نظارت بر محتوای منتشرشده در شبکه اجتماعی تریدینگ هاوس، به صورت مانیتورینگ دستی توسط این تیم و همچنین بر اساس بازخوردهای کاربران صورت می‌گیرد.

او در این خصوص عنوان کرد: «در اولین قدم، واحد پشتیبانی تریدینگ هاوس، وظیفه مانیتورینگ را به عهده دارند تا محتوایی غیرتخصصی و بی‌ربط به این حوزه در پلتفرم منتشر نشود.»

بنیان‌گذار شبکه اجتماعی تریدینگ هاوس ادامه داد: « همچنین کاربران نیز می‌توانند در خصوص محتواهای مغایر، آن را گزارش بدهند تا توسط تیم تریدینگ هاوس، بررسی شوند. محتواهای صحت‌سنجی‌نشده از سمت ما حذف نمی‌شود، بلکه برچسب اسپم خواهند خورد.»

سرپوشانی در خصوص احراز هویت کاربران در این شبکه اجتماعی عنوان کرد: «ما در شبکه اجتماعی تریدینگ هاوس، احراز هویت را به معنای رایج آن و شبیه به صرافی‌ها انجام نمی‌دهیم. ما فقط می‌خواهیم بدانیم فعالیت مشکوکی در پلتفرم انجام نمی‌شود. اما افراد سرشناس کامیونیتی رمزارزی ایرانی را با تیک آبی در پروفایل تایید می‌کنیم.»

شبکه اجتماعی تریدینگ هاوس

همکاری تریدینگ هاوس با سایر رمزارزی‌ها با هدف رشد کاربران و منابع انسانی


سرپوشانی در خصوص منابع انسانی تریدینگ هاوس مطرح کرد: «ما این کسب‌وکار را به صورت ۳ نفره آغاز کردیم و در حال حاضر ۱۵ نفر به صورت تمام وقت در تریدینگ هاوس مشغول به کار هستندو تا انتهای سال در نظر داریم به تیم ۳۰ نفره برسیم.»

به گفته او، فعالیت افراد در مجموعه تریدینگ‌هاوس کاملا به صورت دورکاری است و این کسب‌وکار با افرادی در خارج از تهران و حتی خارج از کشور نیز همکاری تمام‌وقت دارد.

سرپوشانی در خصوص تعداد کاربران این شبکه اجتماعی گفت: «ما در حال حاضر بالغ بر ۳۵۰۰ نفر کاربر داریم و در نظر داریم تا انتهای سال ۱۴۰۲، با فعالیت‌های بازاریابی کاربران خود را به بیش از ۵۰۰۰۰ نفر برسانیم.»

او در این خصوص اضافه کرد: «یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ما برای جذب مخاطبان جدید و توسعه تیم خود، از طریق تعامل و تعریف همکاری‌های مشترک با سایر کسب‌وکارهای رمزارزی از جمله موسسات آموزشی، رسانه ها و صرافی‌های ارز دیجیتال است.»

سرپوشانی تاکید کرد از آنجا که تریدینگ هاوس یک سوشال نتورک عمومی نیست، این مجموعه به دنبال جذب حداکثری کاربران نیست، بلکه در نظر دارد تنها مخاطبان تخصصی و علاقمندان این حوزه را به صورت ارگانیک جذب کند و به همین دلیل، همکاری با صرافی‌های رمزارزی داخلی می‌تواند مخاطبان هدف را با این شبکه اجتماعی آشنا کند.


بلوترید، محصول مهم تریدینگ‌هاوس


کپی تریدینگ ارز دیجیتال یک روش ترید در بازار است که در آن، تریدرهای مبتدی می‌توانند با کپی کردن معاملات یک مسترتریدر، به کسب سود بپردازند. در این روش، معاملات یک مستر تریدر به صورت اتوماتیک توسط سیستم کپی می‌شود و معامله‌گران مبتدی می‌توانند با کپی کردن این معاملات، در سود آن شریک شوند. این روش معمولا در پلتفرم‌های معاملاتی مختلفی ارائه می‌شود.

بلوترید، پلتفرم امن و حرفه‌ای کپی تریدینگ ایرانی است که توسط تیم تریدینگ هاوس توسعه داده شده و امکانات و قابلیت‌های کاربردی متعددی دارد. این پلتفرم بر خلاف سایر سیستم‌های کپی تریدینگ، خود یک صرافی نیست و با امکان اتصال امن به صرافی‌های مورد اعتماد و تحت قرارداد خود و وجود مسترتریدرهای حرفه‌ای می‌تواند میزبان مناسبی برای تریدرهای مبتدی باشد که بتوانند با انجام کپی تریدینگ به کسب درآمد بپردازند.

سرپوشانی درخصوص بلوترید مطرح کرد: «برخلاف سایر کپی‌تریدینگ‌ها، محصول ما از سود کاربر، کارمزدی دریافت نمی‌کند؛ بلکه مدل درآمدی بلوترید به صورت اشتراک مدت‌دار است.» او تاکید کرد که استفاده از شبکه اجتماعی تریدینگ هاوس کاملا رایگان است و تنها منبع درآمد این مجموعه از اشتراک سرویس کپی‌تریدینگ آن است.


چشم‌انداز شبکه اجتماعی تریدینگ هاوس


مسعود سرپوشانی تاکید کرد که تریدینگ‌هاوس یک سرویس آموزشی نیست، بلکه ارائه‌دهنده بستری است که می‌توان از آن برای انتشار محتوای آموزشی نیز بهره برد.

او با تکید بر اینکه این مجموعه یک «پلتفرم کامیونیتی» است در خصوص چشم‌انداز تریدینگ‌هاوس عنوان کرد: «ما در نظر داریم تریدینگ هاوس به سوپر اپلیکیشن تخصصی در حوزه معامله و رمزارز در کشور تبدیل شود و متخصصان این حوزه را میزبانی کنیم.» او ادامه داد: «همچنین در نظر داریم در سه سال آینده به صورت بین‌المللی نیز فعالیت خود را توسعه دهیم.»

به گفته بنیان‌گذار تریدینگ هاوس، این کسب‌وکار در نظر دارد به زودی امکان کسب درآمد از طریق تولید محتوا و خواندن محتوا را برای کاربران از طریق گیمیفیکیشن ایجاد کند و کاربران بتوانند امتیازهای دریافتی خود را به درآمد تبدیل کنند.

شبکه اجتماعی تریدینگ هاوس در حال حاضر علاوه بر نسخه دسکتاپ، به صورت یک اپلیکیشن موبایلی هم ارائه شده تا کاربران بتوانند در هر مکان و زمانی از تریدینگ هاوس استفاده کنند. اپلیکیشن تریدینگ هاوس برای سیستم‌ عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده و همه قابلیت‌های وبسایت اصلی، حتی پلتفرم کپی ترید بلوترید را در قالب اپلیکیشن ارائه می‌دهد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/3uni
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.