رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

چالش‌های بایننس پس از شکایت SEC / بایننس بیش از 1000 کارمند را اخراج کرد

به گزارش وال استریت ژورنال در روز جمعه، ۱۴ ژوئیه، صرافی رمزارز بایننس در طول یک هفته، ۱۰۰۰ کارمند خود را اخراج کرده است. این خبر بر اساس گزارش یکی از کارمندان این صرافی است که نخواسته هویتش فاش شود، طبق این خبر بایننس ممکن است یک سوم از کارمندان خود را تعدیل کرده باشد.


چالش‌های حقوقی بایننس و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا


بر اساس گزارش‌ها، صرافی رمزارز بایننس در طول یک هفته، ۱۰۰۰ کارمند خود را اخراج کرده است. در هفته گذشته نیز تعدادی از مدیران ارشد صرافی ارز دیجیتال بایننس از جمله پاتریک هیلمن، مدیر ارشد استراتژی آن از استعفای خود خبر دادند.

بایـننس در ماه گذشته با چالش‌های رگولاتوری از سمت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده روبه‌رو بوده است.

در روز ۶ ژوئن، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) شکایتی علیه صرافی رمزارز بایننس و چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل آن ثبت کرده و ۱۳ اتهام علیه بایننس عنوان کرد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا معتقد است که این صرافی، قوانین مربوط به اوراق بهادار را نادیده گرفته و با ارائه توکن‌های بایننJس کوین و BUSD، و همچنین سایر خدمات خود، این قوانین را نقض کرده است.

این کمیسیون معتقد است که بایننس برای ارائه خدمات، باید مجوز کارگزاری و صرافی دریافت کند و به همین دلیل فعالیت‌های این صرافی را فاقد وجاهت قانونی می‌داند.

همچنین در شکایت مطرح‌شده علیه مدیرعامل بایننـس، عنوان شده است که چانگ پنگ ژائو، حجم معاملات را دستکاری کرده و با استفاده از یکی دیگر از شرکت‌های خودش، تجارت شستشو انجام داده است و محل نگهداری دارایی را از کاربران خود مخفی کرده است.

چالش‌های بایننس پس از شکایت sec / بایننس بیش از 1000 کارمند را اخراج کرد
چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس همه اتهامات مبنی بر دستکاری معاملات را رد کرده است

در همین راستا، گری گنسلر از دادگاه درخواست حکمی جهت مسدود کردن دارایی‌های بایننس آمریکا مطرح کرد اما در ۱۳ ژوئن، قاضی منطقه‌ای آمریکا این درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار را رد کرد و حکمی مبنی بر ضبط دارایی‌های شعبه آمریکای این صرافی را صادر نکرد.

پس از مطرح شدن این درخواست از سوی SEC، بایننس درخواست رد شکایت را به دادگاه ارائه کرد و گفت که مسدود و ضبط کردن دارایی‌های این مجموعه، کل کسب‌وکار را نابود خواهد کرد و موجب چالش‌های زیادی برای سرمایه‌گذاران آمریکایی می‌شود. این دادگاه از طرفین دعوا درخواست کرد که با یکدیگر سازش کنند زیرا به گفته او، تعطیلی کامل بایننس نه تنها برای این شرکت، بلکه برای کل بازار رمزارز و دارایی‌های دیجیتال، عواقب نامطلوبی خواهد داشت.


عواقب ناشی از شکایت sec بر منابع انسانی بایننس


باینـنس تا به حال همه اتهامات مطرح‌شده را بی‌اساس دانسته و آن‌ها را رد کرده است. باینـنس در پی خروج سرمایه‌هایی از این صرافی، بارها اعلام کرده است که دارایی کاربران در امنیت است و حالا به نظر می‌رسد با چالش‌های جدیدی در حوزه منابع انسانی روبه‌رو شده است.

بر اساس گزارش منتشرشده از سمت رویترز، کارمندان سابق اعلام کرده‌اند که خدمات پشتیبانی کاربران در این صرافی ارز دیجیتال به شدت تحت تاثیر این کشمکش قانونی قرار گرفته است. این گزارش اضافه کرده است که اخراج‌ها و تعدیل‌های بایننـس تنها محدود به ایالات متحده نیست و در تمام شعبه‌های این مجموعه صورت گرفته سات؛ از جمله در این مدت تعداد زیادی از کارمندان شعبه هند، اخراج شده‌اند.

بایننـس در خصوص این گزارش هنوز اظهار نظری نکرده‌است.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/4bjq
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.