رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

نمودار هفتگی بازار نشان می‌دهد / احتمال کاهش قیمت ۲.۵ درصدی بیت‌کوین

تحلیلگران قیمت بیت‌کوین اتفاق نظر دارند که یک «الگوی پوشای نزولی» در نمودار بیت‌کوین دیده می‌شود و این هفته، با نزولی شدید به اتمام خواهد رسید؛ با این حال این تحلیلگران معتقدند که این سیر نزولی، به معنای نابود شدن ارزش بیت‌کوین و بازار رمزارزها نیست.

در 23 آوریل، بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح ارزش خود در ده روز اخیر رسید. طبق نمودار ارزش بیت‌کوین، می‌توان دید که چگونه قیمت، پس از یک شکست تقلبی بزرگ در سطح ۲۷۸۰۰، چندین بار آن را آزمایش کرد و یک حرکت صعودی ایجاد کرد. قیمت به افزایش خود ادامه داد و منطقه مقاومت ۳۰۸۰۰-۳۱۰۰۰ را تشکیل داد و از آنجا حرکت نزولی خود را آغاز کرد.

با گذشت زمان، بیت کوین یک کانال نزولی ایجاد کرد و برای مدتی در همین کانال معامله شد. همچنین نمودار نشان می‌دهد که قیمت تست‌شده مجدد در خط مقاومت کانال، شروع به کاهش کرده، از خط حمایت عبور کرده و در نهایت این کانال را ترک کرد. بیت کوین همچنان به حرکت نزولی خود ادامه داد و از سطح حمایت  ۲۷۸۰۰ دلاری عبور کرد و به سطح ۲۷۱۹۰ سقوط کرد.

به گفته کارشناسان، بیت‌کوین می تواند به حرکت نزولی خود ادامه دهد؛ اما در حال حاضر، ممکن است که قیمت اصلاحی صعودی داشته باشد.


احتمال قیمت ۲۶۶۰۰ دلاری برای بیت‌کوین


BTC/USD یا جفت ارزی بیت‌کوین/دلار آمریکا یکی از ابزارهای نوین مالی با نقدینگی بسیار بالا و نوسانات وسیع است. برای بررسی تحرکات نرخی بیت‌کوین غالبا از نمودار نرخی زنده این جفت ارزی، استفاده می‌شود.

در زمان نگارش این گزارش، ارز بیت‌کوین ار در محدوده ۲۷۷۰۰ است. با افزایش حدود ۲.۵ درصدی نسبت به پایین‌ترین قیمت در ۲۳ آوریل، بیت‌کوین به عنوان یک فرصت کوتاه بالقوه برای اتمام هفته در رادار معامله‌گران باقی ماند.

اکانت توییتری کریپتو تونی به عنوان یکی از اصلی‌ترین تحلیلگران حوزه رمزارز در ۲۳ آوریل نوشت «در موقعیت کوتاه کنونی بازار، برای انتهای هفته، هدف و انتظار قیمت ۲۶۶۰۰ دلاری برای بیت‌کوین دارم؛ با این حال ممکن است کمی طول بکشد تا به این نرخ برسیم».

او در ادامه این رشته توییت گفت: «این منطقی‌ترین انتظار است و ما هم اکنون نیز پیشنهادهایی داریم، بنابراین من منتظر واکنش پس از آزمایش هستم».

بیت‌کوین در طول هفته گدشته، ۱۰% کاهش ارزش داشته است و با در نظر گرفتن این هدف، روند نزولی جدیدی آغاز می‌شود که ممکن است عملکرد ماه آوریل بیت‌کوین را به طور کلی منفی کند.

مارک کالن، یکی دیگر از تحلیلگران برجسته بازار رمزرازی، با بررسی پتانسیل جفت ارزی بیتکوین/دلار هدفی مشابه با اکانت کریپتو تونی را ارائه کرده و اضافه کرد: «بسیاری از پیشنهادها در محدوده ۲۶۵۰۰ دلاری قرار دارند، اما هنوز مطمئن نیستیم که مورد استفاده قرار گرفته باشند».

توییت دیگری حاکی از افزایش فروش نقدی بازار در بایننس، به عنوان بزرگترین صرافی است؛ این افزایش لیکوییدیتی به طور بالقوه باعث افزایش فشار نزولی در محیط معاملاتی آخر هفته با نقدینگی کمتر می‌شود.


الگوی پوشا نشان می‌دهد: فشار نزولی شدیدی ظاهر می‌شود


به نظر می‌رسد که فعالان بازار ارز دیجیتال به طور گسترده‌تری در مورد قیمت بیت‌کوین توافق نظر دارند. این مساله نشان می‌دهد که حرکت‌های نزولی کوتاه‌مدت هنوز برای تغییر روند صعودی کلی برای سال ۲۰۲۳ مناسب نیستند.

میشائل ون‌دِپوپ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت تجاری Eight نیز در حساب توییتر خود پست‌های مرتبط با اهداف نزولی را منتشر کرده است. به گفته او نمودار هفتگی همچنان در مسیر کف‌های پایین‌تر (HL) قرار دارد و بنابراین روند صعودی را حفظ خواهد کرد. این فعال حوزه رمزارز معتقد است که چشم‌انداز بیت‌کوین در طولانی‌مدت، نزولی نیست.

او اضافه کرد: «در بازه زمانی هفتگی، ما به دنبال یک HL هستیم، که به نظر می رسد یک مورد احتمالی در حدود ۲۶۵۰۰-۲۷۰۰۰ دلار باشد (شاید هم ۲۵۰۰۰ دلار). بازگشت ارزش بیت‌کوین به بالای ۲۷۸۰۰ دلار احتمالاً یک واکنش صعودی قوی به ۲۹۰۰۰ دلار برای بیت کوین و ادامه روند صعودی است».

اکانت توییتری CryptoBullet، یکی از معامله‌گران محبوب رمزارزی نیز با یادآوری وقایع و نمودارهای نزول و صعود بیت‌کوین در سال ۲۰۱۹ بیان کرد که معتقد است یک کندل هفتگی که پیشرفت یک ماه کامل را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، لزوماً به معنای پایان روند صعودی نیست.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/8yml
منبع کوین‌تلگراف
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.