رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

درآمد استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ رکورد زد

درآمد استخراج بیت‌کوین به‌دلیل افزایش کارمزد تراکنش‌ها در روز هاوینگ به 107 میلیون دلار رسید و امروز کارمزدها کمی کاهش یافت

طبق داده‌های «کوین‌تلگراف»، درآمد استخراج بیت‌کوین در ۱۸ آوریل به ۱۰۷.۲ میلیون دلار رسید. این مقدار بیشترین سطحی است که تا به حال ثبت شده و نشان‌دهنده افزایشی چشم‌گیر نسبت به روز قبل است که درآمد استخراج ۸۸.۳ میلیون دلار بود.

هاوینگ بیت‌کوین رویدادی است که در آن پاداش استخراج هر بلاک به نصف کاهش می‌یابد. هاوینگ چهارم بیت‌کوین در ۱۸ آوریل امسال رخ داد و پاداش استخراج هر بلاک از ۶.۲۵ بیت‌کوین به ۳.۱۲۵ بیت‌کوین کاهش یافت. امسال قیمت بیت‌کوین برخلاف انتظاراتی که ‌وجود داشت بعد از هاوینگ کاهش نیافت و بیشتر شد.

طبق صحبت‌های تحلیلگران شرکت تحقیقاتی و کارگزاری «برنشتین»، بیت‌کوین دیگر یک بلاکچین ساده نیست که در آن تنها اتفاقی که می‌افتد، نگهداری بیت‌کوین توسط هولدرها باشد. بیت‌کوین در حال تجربه دوره‌ای شبیه به تابستان دی‌فای اتریوم در سال ۲۰۲۰ است؛ دوره‌ای که در آن برنامه‌های غیرمتمرکز و توکن‌های متعددی روی بلاکچین اتریوم راه‌اندازی شده و منجر به افزایش نقدینگی و کارمزد تراکنش‌ها شد.

استخراج‌کنندگان بیت‌کوین تا پیش از هاوینگ، روزانه در مجموع بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون دلار پاداش استخراج و کارمزد تراکنش دریافت می‌کردند. با این حال، با وجود نصف شدن پاداش استخراج هر بلاک، این رقم طبق داده‌های بلاکچین.کام در روز ۲۰ آوریل به ۱۰۷.۷۵ میلیون دلار افزایش یافت. بر اساس داده‌های گلس‌نود، حدود ۷۵ درصد از این مبلغ (۸۰ میلیون دلار) تنها مربوط به کارمزد تراکنش‌ها بوده که هر دوی این ارقام، رکوردهای جدیدی به شمار می‌روند.

با وجود هیجان اولیه، طبق داده‌های YCharts، متوسط کارمزد تراکنش‌ها از رکورد بالای ۱۲۸.۴۵ دلار در روز هاوینگ به طور قابل توجهی به ۳۴.۸ دلار در ۲۱ آوریل کاهش یافت و درآمد کل روزانه استخراج‌کنندگان به حدود ۵۱ میلیون دلار رسید. با توجه به داده‌های مم‌پول، اکنون میانگین کارمزدها دوباره به حدود ۱۰ دلار کاهش یافته است.

تحلیلگران درباره تأثیر بر آینده استخراج‌کنندگان گفتند: «ما انتظار داریم که ۱۵ درصد از درآمد استخراج‌کنندگان به صورت پایدار از کارمزد تراکنش‌های شبکه باشد. با این حال، شور و شوق گمانه‌زنی روی بلاکچین‌ها می‌تواند بین شش تا ۱۸ ماه به طول انجامد؛ بنابراین اگر در حال حاضر استخراج‌کنندگان همچنان از سودهای غیرعادی بالاتر از حد معمول بهره‌مند شوند، تعجب نمی‌کنیم.»

در پی این اتفاق، سهام شرکت‌های استخراج‌کننده عمومی بیت‌کوین نیز روز جمعه پیش از فعالیت هاوینگ جهش کرد و سهام Riot Platforms و Marathon Digital حدود ۱۰ درصد و CleanSpark رقیب آنها شش درصد در آن روز افزایش یافت.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/79j3
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.