رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

کدام دولت‌ها بیشترین میزان دارایی رمزارزی را دارند؟

دولت ایالات متحده در کنار سایر کشورها از جمله بریتانیا و آلمان، جزو بزرگ‌ترین دارندگان رمزارز در جهان هستند

بر اساس آمار ارائه شده توسط Arkham، دولت ایالات متحده دارای ۲۱۲ هزار و ۸۴۷ بیت‌کوین است، درحالی‌که وزارت دارایی بریتانیا و آلمان، به ترتیب ۶۱ هزار و ۲۴۵، و ۴۹ هزار و ۸۵۸ بیت‌کوین در اختیار دارند.

بر اساس این داده‌ها، ایالات متحده بزرگ‌ترین نهنگ بیت‌کوین در جهان است که بر اساس قیمت‌های فعلی، به ارزش حدود ۱۵ میلیارد دلار از این رمزارز در اختیار دارد. علاوه بر بیت‌کوین، دولت ایالات متحده همچنین حدود ۲۰۰ میلیون دلار از سایر رمزارزها مانند اتریوم و همچنین استیبل‌کوین‌هایی مانند USDC و تتر در اختیار دارد.

دولت بریتانیا که در این زمینه در رتبه دوم قرار دارد، به ارزش حدود ۴.۵ میلیارد دلار بیت‌کوین در اختیار دارد. ارزش این دارایی برای دولت آلمان نیز در زمان نوشتن این گزارش، ۳.۵ میلیارد دلار است.

جالب ‌توجه است که السالوادور اولین کشوری بود که در سال ۲۰۲۱، بیت‌کوین را به‌عنوان ارز قانونی پذیرفت، اما در حال حاضر بیت‌کوین‌های بسیار کمتری نسبت به کشورهای ذکر شده در اختیار دارد. در حال حاضر، دولت السالوادور دارای ۵ هزار و ۷۱۷ بیت‌کوین به ارزش حدود ۴۰۵ میلیون دلار است.


شفافیت دارایی‌های دیجیتال در جهان


انتشار چنین گزارش‌هایی باعث می‌شود که شفافیت در مورد میزان دارایی دیجیتالی کشورهای سراسر جهان افزایش پیدا کند. در این گزارش همچنین به این مورد اشاره شده که دولت ایالات متحده در چند سال گذشته به ذخیره بیت‌کوین ادامه داده است. از اوایل سال ۲۰۲۳، دولت آمریکا حداقل ۵ هزار بیت‌کوین به دارایی‌های خود اضافه کرده است.

لازم است اشاره شود که بخش قابل‌توجهی از دارایی بیت‌کوین دولت ایالات متحده مربوط به مصادره از دارک‌وب جاده ابریشم، هکر آن جیمی ژونگ، و همچنین هکرهای صرافی رمزارز Bitfinex است.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/d5au
منبع کوین‌تلگراف
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.