رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

عملکرد خیره‌کننده آلت‌کوین‌ها / بیت‌کوین در یک‌قدمی بالاترین قیمت تاریخی خود قرار گرفت

قیمت بیت‌کوین در چند ماه گذشته به طور پیوسته در حال افزایش بوده و در حال نزدیک شدن به اوج قبلی خود یعنی حدود ۶۹ هزار دلار است. به نظر می‌رسد که روند صعودی واقعی از ماه گذشته آغاز شده و در ماه فوریه، طولانی‌ترین کندل سبز ماهانه در تاریخ ۱۵ساله خود را رقم زد. تحلیلگران معتقدند که بیت‌کوین می‌تواند به ATH خود برسد و حتی از آن عبور کند.


دلایل صعود قیمت بیت‌کوین


افزایش قیمت بیت‌کوین به دلیل عوامل متعددی ازجمله افزایش تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران نهادی و ETFهای بیت‌کوین است. ETFهای بیت‌کوین به سرمایه‌گذاران نهادی مانند صندوق‌های بازنشستگی و شرکت‌های بیمه راهی برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین بدون نیاز به خرید مستقیم آن ارائه می‌دهند و افزایش تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران نهادی به دلیل عوامل متعددی همچون افزایش تورم و تمایل به تنوع بخشیدن به سبد سرمایه‌گذاری است.

همچنین فعالیت نهنگ‌ها می‌تواند به طور قابل توجهی بر قیمت بیت‌کوین تأثیر بگذارد. داده‌های بلاکچینی نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین نهنگ‌های بیت‌کوین در ‌پنج روز اول مارس ۲۰۲۴، ۱۰۰۰۰ بیت‌کوین (حدود ۶۷۴ میلیون دلار) خریداری کرده‌اند.

در ابتدای ماه مارس، بیت‌کوین برای چند روز در حدود ۶۱ تا ۶۲ هزار دلار تثبیت شد، اما در تاریخ ۴ مارس دوباره روند صعودی خود را آغاز کرد. این رمزارز تا ۶۸۷۰۰ دلار افزایش یافت و سپس کمی بعد به کانال فعلی خود یعنی ۶۶ هزار دلار بازگشت.


رشد چشمگیر آلت‌کوین‌ها


آلت‌کوین‌ها نیز عملکرد خیره‌کننده‌ای داشتند و در کنار بیت‌کوین با افزایش قیمت چشمگیر، بر خوش‌بینی کلی بازار افزودند. اتریوم (ETH) به بالاترین قیمت دو سال گذشته یعنی بیش از 3700 دلار صعود کرد، در حالی که دو میم‌کوین محبوب، دوج‌کوین (DOGE) و شیبااینو (SHIB) به ترتیب ۱۸ و 80 درصد در یک روز افزایش یافتند.

این موج سبز عظیم در صنعت منجر به میلیون‌ها دلار لیکوییدیشن شد. طبق داده‌های کوین‌گلس (CoinGlass)، میزان لیکوییدیشن در ۲۴ ساعت گذشته معادل ۵۵۰ میلیون دلار بوده که ۶۰ درصد آن مربوط به پوزیشن‌های شورت (فروش استقراضی) است. معاملات بیت‌کوین بخش عمده‌ای از این رقم را تشکیل می‌دهد، در حالی که اتریوم با ۹۱ میلیون دلار در رتبه دوم قرار دارد. دوج‌کوین و شیبااینو نیز به طور مشترک حدود ۶۰ میلیون دلار در پوزیشن‌های شورت سهم داشته‌اند.

صعود بیت‌کوین به اوج تاریخی خود، تنها کمی بیش از یک ماه قبل از هاوینگ رخ می‌دهد که طی آن، نرخ استخراج بیت‌کوین‌های جدید کاهش می‌یابد. در نتیجه، ماینرها به ازای تأیید بلاک‌های جدید در بلاکچین، به جای ۶.۲۵ بیت‌کوین، تنها ۳.۱۲۵ بیت‌کوین دریافت خواهند کرد. به طور تاریخی، هاوینگ با یک رالی صعودی برای بیت‌کوین و رونق کلی بازار همراه بوده؛ به این معنی که این رالی ممکن است هنوز به پایان نرسیده باشد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/mrsl
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.