رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

ورودی صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین به ۶۷۶ میلیون دلار رسید / جهش قیمت بیت‌کوین همزمان با رکوردشکنی ETF آن

صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین در ایالات متحده در تاریخ ۲۸ فوریه، ۶۷۶.۸ میلیون دلار ورودی روزانه داشتند که بالاترین رقم تاریخ است. این افزایش به دنبال افزایش قیمت بیت‌کوین به بالاترین سطح ۵ ماه گذشته در ۲۴ فوریه رخ داده است.

از ۱۰ صرافی تایید شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، پنج عدد آن به رکورد این ورودی روزانه کمک کردند؛ صندوق iShares Bitcoin Trust، بزرگترین ETF بیت کوین در جهان، با ورودی ۶۱۲ میلیون دلار و صندوق Fidelity Wise Origin Bitcoin با ورودی ۲۴۵ میلیون دلار تأثیرگذارترین بوده‌اند.

با این حال، صندوق Grayscale Bitcoin Trust خروجی معادل ۲۱۶٫۴ میلیون دلار را ثبت کرد که در نتیجه، مجموع ورودی‌ها را از ۸۹۳٫۲ میلیون دلار به ۶۷۶٫۸ میلیون دلار کاهش داد. از ۱۲ فوریه، بازار ETF های بیت کوین در ایالات متحده، ۷٫۴ میلیارد دلار ورودی تجمعی را ثبت کرده است. در مقابل، این بازار به دلیل خروج های عمده از Grayscale، بیش از ۷٫۸ میلیارد دلار ضرر کرده است.

یک نظرسنجی اخیر با ۲۱۰۰ پاسخ‌دهنده نشان می‌دهد که پس از تأیید ETF های اسپات بیت‌کوین در ایالات متحده در ژانویه ۲۰۲۴، علاقه خرده فروشی استرالیا به بیت‌کوین افزایش یافته است.احساسات مثبت نسبت به بیت کوین در استرالیا پس از تأیید ETF های بیت کوین، ۲۵ درصد افزایش یافت، در حالی که نرخ پذیرش نیز در سال ۲۰۲۴ اندکی افزایش یافته است.

این رکوردشکنی همزمان با افزایش قیمت بیت‌کوین به ۶۳ هزار دلار بوده و در حال‌حاضر فاصله کمی با ATH قبلی خود دارد. ورودی‌های ETF اسپات بیت‌کوین نشان‌دهنده افزایش تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین از سوی سرمایه‌گذاران نهادی است. تحلیلگران می‌گویند که ETFهای بیت‌کوین اسپات می‌توانند به افزایش قیمت بیت‌کوین در بلندمدت کمک کنند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/a5c3
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.