رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

در پی روند صعودی بازار رمزارزها / بیت‌کوین از کانال ۶۰ هزار دلاری هم عبور کرد

بیت‌کوین در بعدازظهر روز چهارشنبه به بالای کانال ۶۰ هزار دلاری صعود کرد و اکنون به قیمت ۶۰ هزار و ۳۴۰ دلار معامله می‌شود. این رمزارز برای اولین‌بار از سال ۲۰۲۱ به این قیمت دست یافته است. از ابتدای سال، بیت‌کوین در نتیجه علاقه مجدد به این ارز دیجیتال پس از تأیید اولین ETF بیت‌کوین توسط ایالات متحده، بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است. این امر به سرمایه‌گذاران امکان داد تا بدون ریسک سرمایه‌گذاری مستقیم در این ارز که هنوز بحث‌برانگیز است، وارد بازی بیت‌کوین شوند.

در همین حال، یک رویداد فنی به نام «هاوینگ» که استخراج بیت‌کوین‌های جدید را محدود می‌کند، در ماه آوریل نزدیک می‌شود و احتمالاً قیمت بیت‌کوین را افزایش می‌دهد. این ارز دیجیتال اکنون تنها ۹ هزار دلار با شکستن بالاترین قیمت خود یعنی ۶۹ هزار دلار فاصله دارد.


هاوینگ بیت‌کوین


در ماه آوریل، پاداشی که استخراج‌کنندگان برای استخراج بیت‌کوین جدید دریافت می‌کنند از ۶.۲۵ بیت‌کوین به ۳.۱۲۵ نصف می‌شود. این موضوع هر چهار سال یک‌بار اتفاق می‌افتد و تا زمانی که تمام ۲۱ میلیون بیت‌کوین استخراج شود ادامه خواهد داشت.

هاوینگ از ابتدا در کد بیت‌کوین نوشته شد تا از کمبود و محافظت در برابر تورم اطمینان حاصل شود. رویدادهای هاوینگ قبلی هم‌زمان با افزایش شدید قیمت بیت‌کوین بود.


وضعیت سایر دارایی‌های رمزنگاری‌شده


ارزش بازار کل بیت‌کوین در سال جاری از یک تریلیون دلار فراتر رفت و ارزش بازار ارزهای دیجیتال را به دو تریلیون دلار رساند. اتریوم نیز که دومین رمزارز بزرگ بازار به شمار می‌رود، اکنون به قیمت سه هزار و ۳۵۴ دلار معامله می‌شود.

سهام صرافی ارز دیجیتال کوین‌بیس در جریان معاملات پیش از بازار چهارشنبه پنج درصد افزایش یافت. سهام پلتفرم‌های Riot ماینر بیت‌کوین صبح چهارشنبه چهار درصد افزایش یافت.

سهام شرکت نرم‌افزار سازمانی و خدمات ابری MicroStrategy، یکی از بزرگ‌ترین دارندگان عمومی بیت‌کوین، پس از افزایش ۹درصدی در روز سه‌شنبه، در جریان معاملات پیش از بازار چهارشنبه هفت درصد افزایش یافت.

این شرکت روز دوشنبه فاش کرد که در این ماه سه هزار بیت‌کوین به قیمت ۱۵۵.۴ میلیون دلار خریداری کرده است. این شرکت اکنون در مجموع ۱۹۳ هزار بیت‌کوین به ارزش حدود ۱۰ میلیارد دلار دارد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/l229
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.