رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

رمزارزها و سهام شرکت‌های رمزارزی صعودی شدند / بیت‌کوین از ۵۶ هزار دلار عبور کرد

قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه ۲۷ فوریه ۲۰۲۴ در جدیدترین رالی خود از مرز ۵۶۰۰۰ دلار عبور کرد. این بالاترین قیمت بیت‌کوین از ماه ژوئن ۲۰۲۳ است. بر اساس داده‌های CoinMarketCap، پس از اینکه شرکت نرم‌افزاری و سرمایه‌گذاری رمزارز MicroStrategy روز دوشنبه خرید حدود ۳۰۰۰ بیت‌کوین به قیمت ۱۵۵ میلیون دلار را فاش کرد، قیمت بیت‌کوین ظرف دو روز بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت.

تحلیلگران این افزایش قیمت را به عوامل مختلفی از جمله افزایش تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران نهادی و کاهش نگرانی‌ها در مورد تورم نسبت می‌دهند که در ادامه به این عوامل پرداخته شده است:

  • افزایش تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران نهادی: سرمایه‌گذاران نهادی مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های بیمه به طور فزاینده‌ای در حال سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین هستند.
  • کاهش نگرانی‌ها در مورد تورم: نگرانی‌ها در مورد تورم در ماه‌های اخیر کاهش یافته است، که می‌تواند به نفع بیت‌کوین باشد، زیرا برخی از سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتال را به عنوان یک ذخیره ارزش در برابر تورم می‌بینند.
  • کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی: تنش‌های ژئوپلیتیکی بین روسیه و اوکراین در ماه‌های اخیر کاهش یافته است، که می‌تواند به افزایش اشتها برای ریسک در بازارهای مالی از جمله بازار ارزهای دیجیتال منجر شود.

به گفته گرتا یوان، رئیس تحقیقات پلتفرم دارایی دیجیتال VDX، بازار با سرمایه‌گذاران بزرگ رمزارزها مانند مایکرواستراتژی و رکورد جدید ورودی بیت‌کوین ETF حمایت شد. مایکرواستراتژی بزرگترین مالک عمومیِ شناخته شده‌ بیت‌کوین است. این شرکت اوایل این ماه اعلام کرد که حدود ۱۹۰,۰۰۰ واحد از این رمزارز را در اختیار دارد که با نرخ امروز، ارزش آن‌ها بیش از ۱۰.۵ میلیارد دلار خواهد بود.

رمزارزهای دیگر نیز نسبت به این افزایش قیمت بیت‌کوین واکنش نشان داده‌ و بیشتر آن‌ها سیر صعودی در پیش گرفته‌اند؛ برای مثال اتریوم دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، به بالاترین سطح چند ماهه خود بالای ۳۲۰۰ دلار رسید.

در پی این اتفاق، سهام شرکت‌های مرتبط با ارز دیجیتال هم در معاملات آمریکا با افزایش روبرو شد. مایکرواستراتژی و کوین‌بیس، صرافی رمزارز مستقر در سان‌فرانسیسکو، هر دو در روز دوشنبه بیش از ۱۶ درصد جهش داشتند.
این دو شرکت در معاملات پس از ساعت بازار نیز به رشد خود ادامه دادند. قیمت سهام این دو شرکت در طول یک سال گذشته ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

تحلیلگران می‌گویند که افزایش قیمت بیت‌کوین می‌تواند نشانه‌ای از شروع یک دوره صعودی جدید برای این رمزارز باشد. با این حال، آنها هشدار می‌دهند که بازار ارزهای دیجیتال همچنان بسیار نوسان است و سرمایه‌گذاران باید قبل از سرمایه‌گذاری در این بازار، احتیاط لازم را انجام دهند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/c63t
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.