رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

بازار داغ کریپتو در ترکیه / صرافی اوکی‌اکس در همسایگی ایران شعبه‌دار شد

صرافی رمزارزی اوکی‌اکس (OKX) که از بزرگترین صرافی‌های دنیا محسوب می‌شود، در 27 فوریه 2024 اعلام کرد که به عنوان بخشی از برنامه توسعه جهانی خود، در ترکیه نیز مستقر خواهد شد. پلتفرم این صرافی در ترکیه با نام OKX.TR فعالیت خواهد کرد و معاملات آن برحسب لیر ترکیه خواهد بود. خدمات اوکی‌اکس در ترکیه شامل معاملات اسپات با بیش از 300 ارز دیجیتال، معاملات مارجین با اهرم تا 5 برابر و خدمات معاملاتی فیوچرز خواهد بود.

جی هائو (Jay Hao)، مدیر عامل OKX در این باره این اقدام گفت: «ما از گسترش فعالیت خود در ترکیه هیجان‌زده هستیم. ترکیه، یک بازار پر جنب‌وجوش برای ارزهای دیجیتال است و ما متعهد به ارائه خدمات با کیفیت بالا به کاربران ترک هستیم.» او همچنین بیان کرد: «ترکیه یک بازار بسیار مهم و ویژه برای ما است. این کشور از نظر پذیرش کریپتو و حجم تراکنش‌های کریپتو در رتبه بالایی قرار دارد.» اوکی‌اکس بزرگترین هدف خود را از این کار، افزایش سهم بازار خود در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) عنوان کرده است.

کریپتو به دلیل کشمکش‌های اقتصادی این کشور و نرخ تورم دو رقمی فلج‌کننده برای بسیاری در ترکیه به یک راه نجات تبدیل شده است. به گزارش کوین‌دسک (coindesk) دولت ترکیه نسبت به ارزهای دیجیتال نسبتاً سهل‌گیر بوده و در در آستانه چارچوب نظارتی رگولاتوری در این حوزه قرار دارد همچنین بانک‌های این کشور نیز سعی در همسو شدن با رمزارزها را دارند و دو بانک بزرگ ترکیه، Akbank و Garanti BBVA، ابتکاراتی در اکوسیستم رمزارزی این کشور راه اندازی کرده اند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/925w
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.