رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

تأکید رئیس‌کل بانک مرکزی بر تقویت ریال / رمزارز، دلار و طلا جایگزین ریال شده‌اند

رئیس‌کل بانک مرکزی ایران، محمدرضا فرزین در مراسم اختتامیه دهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی که 30 بهمن‌ماه برگزار شد گفت: «ریال امروز جایگزین پیدا کرده و خبرهایی می‌شنویم که اصناف از دلار، شمش و رمزارز استفاده کرده و با افتخار نیز اعلام می‌کنند.»

فرزین ادامه داد: «نهادهای قضایی باید ورود کنند. حق نداریم از غیر ریال استفاده کنیم؛ چراکه باید ریال تقویت شود و همه از آن استفاده کنند.»

رئیس‌کل بانک مرکزی اظهار داشت: «باید ابزارهای لازم نقل‌وانتقال ارزی را فعال کرده و زیرساخت‌های حکمرانی ارزی را از این بابت مهیا کنیم. در داخل کشور نیز باید مرجعیت ارز به مرکز مبادله تغییر یابد و نباید کانال‌های فضای مجازی مرجع ارز باشند.»

او تأکید کرد:‌ «در بانک مرکزی مرزبان ریال هستیم و کاری به دلار نداریم. دلار که پول ما نیست و باید ریال را تقویت، حکمرانی و حمایت کنیم. اگر ریال آسیب ببیند، کل نظام مالی ما آسیب دیده است.»


استفاده از رمزارزها در مبادلات داخلی


رئیس‌کل بانک مرکزی در صحبت‌های خود به رمزارزها اشاره کرد و گفت: «رمزارزها به راحتی می‌توانند در مبادلات جایگزین پول ملی شوند، اما در کشور ما در قانونگذاری و سیاست‌های داخلی بسیاری از وظایف اجتماعی را به بانک‌ها محول می‌کند و محدودیت‌هایی نیز برای آنها دارد و این موجب می‌شود افرادی که ریال نگهداری می‌کنند به سمت استفاده از ارزهای دیگر بروند.»

فرزین تأکید کرد: «باید به سمتی برویم که تمام تجارت‌های کشور با ریال انجام شود و نباید مبادله با ریال را تضعیف کنیم؛ چراکه حاکمیت بانک مرکزی مختل می‌شود.»

او برای راه‌حل تقویت ریال نیز به ورود مراجع قضایی تأکید کرد و گفت: «جریانی در کشور شکل گرفته که دائم حکمرانی ریال را تضعیف می‌کند و به آن آسیب می‌زند و جریان دیگری وجود دارد که ارز کشورها جایگزین زیادی پیدا کرده‌اند؛ بنابراین باید برای حکمرانی ریال به جلوگیری از این جریان‌ها بپردازیم.»

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/93n3
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.