رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

۱۸ ماه زندان در انتظار ژائو / صدور حکم مدیرعامل بایننس به تعویق افتاد

تاریخ صدور حکم برای چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار و مدیرعامل صرافی بایننس، به دلیل جرم پول‌شویی، به ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ موکول شد. این حکم قرار بود در 23 فوریه (حدود 10 روز دیگر) اعلام شود، اما دادگستری آمریکا اعلام کرده که به دلیل پیچیدگی پرونده، نیاز به زمان بیشتری برای بررسی شواهد دارد.

اعلامیه رسیدگی مجدد در تاریخ 12 فوریه در دادگاه فدرال سیاتل ثبت شد. به نظر می‌رسید او به دلیل اتهاماتش با 18 ماه زندان روبه‌رو شود. با این حال، پرونده 24 نوامبر توسط دادستان نشان داد که ممکن است مجازاتی سخت‌تر از آنچه در ابتدا پیش‌بینی می‌شد در انتظار او باشد. با این حال، تیم حقوقی او احتمالاً درخواست عدم حبس یا مجازات جایگزین را خواهد داد و درخواست خواهد کرد که مدت زندان با حبس خانگی و مشروط ترکیب شود.

در نوامبر ۲۰۲۳، ژائو به جرم نقض قانون رازداری بانکی ایالات متحده به‌عنوان بخشی از توافقی با وزارت دادگستری آمریکا، به یک جرم جنایی اعتراف کرد. در حال‌ حاضر او با پرداخت ۱۷۵ میلیون دلار وثیقه، تا زمان صدور حکم، آزاد است و از سفر به خارج از ایالات متحده منع شده است. در این راستا دومین درخواست مدیر اجرایی سابق بایننس برای عزیمت به دبی قبل از محاکمه او توسط دادگاه فدرال ایالات متحده رد شد.

در نامه‌ای که اخیراً به دست قاضی ریچارد جونز رسیده، وکلای ژائو نشان داده‌اند که بنیانگذار بایننس تمام دارایی خود را در Binance.US به‌عنوان وثیقه ارائه کرده، که طبق این نامه، ارزش آن بر اساس دور مالی حدود 4.5 میلیارد دلار بوده است.

در 21 نوامبر، ژائو به ناتوانی در حفظ یک برنامه مؤثر مبارزه با پول‌شویی در بایننس اعتراف کرد و با دولت ایالات متحده به اتهام اجازه دادن به افرادی که در فعالیت‌های غیرقانونی برای انتقال وجوه از طریق صرافی مشغول بودند، به توافقی 4.3 میلیارددلاری دست یافت.

بایننس بزرگ‌ترین صرافی متمرکز رمزارزی جهان به شمار می‌رود و در سال‌های گذشته قدرت بسیاری در بازار رمزارزها داشت تا جایی که حتی روی قیمت‌ها تأثیرگذار بود، اما از زمانی که مدیرعامل آن محکوم شده، از قدرت این صرافی کاسته شده و وضعیت روبه‌افزایش کریپتوکارنسی با وجود اخبار مثبتی چون محکومیت بایننس پیش از پیش ماهیت غیرمتمرکز آن را نشان می‌دهد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/tx0z
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.