رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

بعد از دو سال اتفاق افتاد / صعود بیت‌کوین به بالای کانال ۵۰ هزار دلاری

بیت‌کوین به دلیل انتظارات کاهش نرخ بهره در اواخر سال جاری و تأیید ETF اسپات بیت‌کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، برای اولین‌بار در بیش از دو سال گذشته، به بالای کانال 50 هزار دلاری صعود کرد. این رمزارز امسال تاکنون 16.3 درصد افزایش قیمت داشته که روز دوشنبه به بالاترین حد خود از 27 دسامبر 2021 رسید.

امشب بیت‌کوین با 4.96 درصد افزایش قیمت روزانه به 49.899 دلار رسید و در اطراف سطح 50.000 دلار نوسان داشت. آنتونی ترنچف، هم‌بنیان‌گذار پلتفرم وام‌دهی کریپتوی Nexo می‌گوید: «50 هزار دلار نقطه عطف مهمی برای بیت‌کوین پس از راه‌اندازی ETF‌های اسپات در ماه گذشته است که نه‌تنها نتوانست حرکتی بالاتر از این سطح کلیدی روان‌شناختی ایجاد کند، بلکه منجر به فروش عمده 20درصدی شد.»

قیمت اتریوم، دومین رمزارز بازار، با 4.12 درصد افزایش به 2607.57 دلار رسید.


بهاری تازه برای بازار کریپتو


شاخص‌های سهام جهانی نیز در روز دوشنبه افزایش یافتند، زیرا معامله‌گران به دنبال نشانه‌هایی برای شروع کاهش نرخ‌های بهره توسط فدرال‌رزرو آمریکا بودند. تحلیلگران و انتظارات بازار مالی هر دو به ماه می به‌عنوان شروعی بالقوه برای کاهش نرخ بهره در سال جاری اشاره می‌کنند.

متئو گرکو، تحلیلگر تحقیقاتی در شرکت سرمایه‌گذاری فین‌تک بین‌المللی Fineqia در یادداشتی تحقیقاتی گفت: «محرک اصلی افزایش اخیر قیمت بیت‌کوین را می‌توان به افزایش جریان ورودی به ETF‌های اسپات بیت‌کوین نسبت داد.»

لازم است اشاره شود که بالاترین قیمت بیت‌کوین در نوامبر 2021 زمانی که از سطح 65000 دلار فراتر رفت، به ثبت رسید. برخی از تحلیلگران نیز گمانه‌زنی می‌کنند که افزایش اخیر قیمت بیت‌کوین، به نزدیک شدن به زمان هاوینگ نیز مربوط می‌شود. بیت‌کوین در سه هاوینگ قبلی نیز شاهد رشد بوده است.

بن لایدلر، استراتژیست بازارهای جهانی در eToro می‌گوید: «با هاوینگ چهارم بیت‌کوین، اولین کاهش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو و تأیید احتمالی ETF اسپات اتریوم، زمینه برای رشد بازار فراهم شده است.»

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/dxps
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.