رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

رویکرد مثبت کشورها به صندوق‌های قابل معامله رمزارزی / مذاکرات کره جنوبی با SEC برای راه‌اندازی ETF بیت‌کوین

سرویس نظارت مالی کره جنوبی (FSS)، تنظیم‌کننده اصلی نظارت مالی در این کشور، در حال برنامه‌ریزی است تا از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETFs) در کشور خود استفاده کند. FSS تنظیم کننده مالی یکپارچه کره جنوبی است که مؤسسات مالی را تحت نظارت گسترده کمیسیون خدمات مالی بررسی و نظارت می‌کند.

رئیس FSS یک طرح تجاری برای سال 2024 را برای سرویس نظارت مالی در تاریخ ۵ فوریه ارائه کرد. این طرح تجاری شامل بازدید از بازارهای مالی کشورهای پیشرفته مانند نیویورک در سه‌ماهه دوم، برای بحث در مورد جنبه‌های مختلف ازجمله ETF بیت‌کوین است. رئیس FSS فاش کرد که قصد دارد اواخر امسال با رئیس SEC، گری جنسلر ملاقات کند تا در مورد مسائل مالی مختلف با تمرکز بر دارایی‌های مجازی و شناسایی ETF بیت‌کوین در کشورش بحث کند. وی افزود که تأیید اخیر SEC از ETF بیت‌کوین تأثیر عمده‌ای بر سیاست‌های مالی جهان داشته است. نکته قابل توجه اینجاست که هفته دوم ژانویه، زمانی که SEC اولین ETF بیت‌کوین را تأیید کرد، تنظیم‌کننده اوراق بهادار کره‌ای به شرکت‌های محلی در مورد دلالی ETF بیت‌کوین از ایالات متحده هشدار داد، اما در همان زمان اعلام کرد که آنها در حال برنامه‌ریزی برای بررسی و به‌روزرسانی مقررات خود درباره این موضوع هستند.


ETF آتی بیت‌کوین؛ انتخاب اول کره جنوبی


رئیس کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی (FSC) در مصاحبه‌ای با بلومبرگ در ۱۴ نوامبر ۲۰۲۳ گفت که هنوز برای تأیید ETF بیت‌کوین مبتنی بر اسپات در این کشور راه درازی در پیش است و در حال بررسی ETFهای بیت‌کوین مبتنی بر آتی است، اما هنوز در مورد ETFهای مبتنی بر اسپات به جمع‌بندی نرسیده است. او در این‌باره گفت: «ETFهای مبتنی بر آتی، بیت‌کوین واقعی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار نمی‌دهند، اما ETFهای مبتنی بر اسپات این کار را انجام می‌دهند. ما باید در مورد خطرات مرتبط با ETFهای مبتنی بر اسپات، مانند نوسانات بالا و احتمال دستکاری بازار با دقت فکر کنیم. ما به دقت نظرات SEC را در مورد ETFهای بیت‌کوین رصد می‌کنیم و با رگولاتورهای سایر کشورها نیز در حال گفت‌وگو هستیم تا رویکردی هماهنگ برای تنظیم ETFهای بیت‌کوین ایجاد کنیم.»

تفاوت ETFهای بیت‌کوین مبتنی بر اسپات و آتی این است که ETFهای مبتنی بر اسپات مستقیماً بیت‌کوین را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند، اما ETFهای مبتنی بر آتی، به جای بیت‌کوین، قراردادهای آتی بیت‌کوین را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند.

کره جنوبی یکی از رگولاتورهای پیشرو در بازار رمزارزها در منطقه آسیا و اقیانوسیه است. این کشور اغلب از ایالات متحده در مورد مقررات کریپتو مانند ممنوعیت استفاده از کارت‌های اعتباری برای خرید کریپتو یا غیرقانونی بودن خدمات اختلاط کریپتو پیروی کرده است.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/oml0
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.