رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

پرکارترین سال کمیسیون بورس و اوراق بهادار در حوزه ارزهای دیجیتال / اقدامات SEC در سال ۲۰۲۳ به بیشترین حد خود رسید

طبق گزارشی که از Cornerstone Research، یک شرکت تحلیلگر اقتصادی منتشر شده، تمرکز اجرای قانون برای دارایی‌های دیجیتال در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در سال گذشته به بیشترین حد خود رسیده است. افزایش اقدامات اجرایی SEC در زمینه ارزهای دیجیتال نشان‌دهنده افزایش توجه این نهاد به این بخش است و احتمالاً بر صنعت ارزهای دیجیتال تأثیر خواهد گذاشت. این گزارش حاکی از آن است که SEC همچنان به نظارت بر بازار ارزهای دیجیتال ادامه خواهد داد و انتظار می‌رود که در سال‌های آینده شاهد افزایش اقدامات اجرایی این نهاد در این زمینه باشیم.


جزئیات پرونده‌های قضایی ارزهای دیجیتال


این شرکت تحقیقاتی اعلام کرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، ۴۶ اقدام اجرایی علیه شرکت‌های مختلف فعال در بازار دارایی‌های دیجیتال انجام داده است. این آمار بالاترین میزان فعالیت اجرایی SEC در حوزه ارزهای دیجیتال از سال ۲۰۱۳ است و ۵۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. از ۴۶ اقدام اجرایی SEC در سال ۲۰۲۳، ۲۶ پرونده قضایی در دادگاه‌های فدرال ایالات متحده بررسی و ۲۰ رسیدگی اداری نیز انجام شد. تعداد رسیدگی‌های اداری بیش از سه‌برابر سال گذشته بوده و تعداد پرونده‌های قضایی اندکی افزایش یافته است. نتیجه این پرونده‌ها نیز پرداخت جریمه ۲۸۱ میلیون دلاری بوده است.

این گزارش نشان می‌دهد که SEC در سال ۲۰۲۳، پرونده‌های قضایی مختلفی در حوزه‌‎های ارزهای دیجیتال حل‌وفصل کرده است؛ از جمله:

بررسی ۱۶ پرونده قضایی علیه شرکت‌هایی که ICOهای (عرضه اولیه سکه) غیرقانونی برگزار کرده بودند.

بررسی ۱۲ پرونده قضایی علیه شرکت‌هایی که ارزهای دیجیتال بدون مجوز ارائه کرده بودند.

بررسی چهار پرونده قضایی علیه شرکت‌هایی که معاملات مشتقه ارزهای دیجیتال را بدون مجوز ارائه کرده بودند.

بررسی هفت پرونده قضایی علیه افراد و شرکت‌هایی که از ارزهای دیجیتال برای کلاهبرداری استفاده کرده بودند.

شایان ذکر است که SEC برای اولین‌بار دو رسیدگی اداری مربوط به توکن‌های غیر قابل تعویض (NFTها) را نیز انجام داده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده همچنین چندین توافقنامه رضایت و شکایت با شرکت‌های رمزارزی امضا کرد. این توافقات اغلب شامل الزاماتی برای شرکت‌ها در جهت ارائه اطلاعات بیشتر به سرمایه‌گذاران، اصلاح شیوه‌های تجاری خود یا بازپرداخت سرمایه‌گذاران بود.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/4euj
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.