رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

نقش رمزارزها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا / بیت‌کوین وارد احساسات عموم مردم شده است

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴، مشخص است که بیت‌کوین نقش محوری در شکل دادن به گفتمان سیاسی در مورد دارایی‌های دیجیتال، مقررات آنها و ادغام‌شان در اکوسیستم مالی اصلی خواهد داشت. نامزدها و احزاب سیاسی در تلاش خواهند بود از این فناوری نوظهور برای جلب نظر رأی‌دهندگان استفاده کنند و مواضع خود را در مورد سیاست‌های ارزهای‌ رمزنگاری‌شده روشن کنند.


بیت‌کوین؛ نکته کلیدی انتخابات


بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته به یک مسئله جدی و جریان اقتصادی تبدیل شده‌اند و مورد توجه عموم مردم فارغ از هر فاکتوری قرار گرفته‌اند. با افزایش محبوبیت بیت‌کوین، علاقه عمومی به چهارچوب نظارتی و سیاستی حاکم بر دارایی‌های دیجیتال نیز افزایش یافته است. برای اولین‌بار در انتخابات آمریکا بیت‌کوین و دارایی‌های دیجیتال احتمالاً به‌عنوان یک موضوع مهم سیاستی ظاهر می‌شوند؛ موضوعی که نامزدها نمی‌توانند از آن چشم‌پوشی کنند و می‌دانند که باید در مورد این موضوع مواضع روشنی داشته باشند تا آرای رأی‌دهندگان را جلب کنند. وضوح نظارتی و چهارچوب‌های سیاستی قوی برای دارایی‌های دیجیتال به نکات کلیدی در مبارزات انتخاباتی تبدیل خواهد شد.

باید پذیرفت که بیت‌کوین به یک ابزار مالی اصلی در دنیا تبدیل شده و دیگر در حد یک گزینه سرمایه‌گذاری نیست و مفهوم دارایی دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است و وارد احساسات عموم مردم خصوصاً جوانان شده است. نگرانی‌ها و علاقه آنها به سیاست ارز دیجیتال به احتمال زیاد چشم‌انداز سیاسی را در سال ۲۰۲۴ شکل می‌دهد و نامزدها را مجبور می‌کند با طیف گسترده‌تری از مسائل اقتصادی، ازجمله آینده مالی غیرمتمرکز و نقش دارایی‌های دیجیتال در اقتصاد درگیر شوند. نامزدی که در مورد این موضوع اطلاعاتی نداشته باشد یا موضع خود را شفاف نکند احتمالاً با شکست مواجه خواهد شد. دیگر نمی‌توان دارایی‌های دیجیتال را به‌عنوان یک علاقه خاص کنار گذاشت. آنها اکنون جزء مهمی از بحث‌های اقتصادی هستند که می‌توانند نظرات رأی‌دهندگان را تحت تأثیر قرار دهند. کاندیداهایی که ماهرانه این بحث‌ها را هدایت می‌کنند و راه‌حل‌های نوآورانه و در عین حال عملی ارائه می‌دهند، احتمالاً در میان این جمعیت محوری مورد توجه قرار خواهند گرفت.


تأیید ETF بیت‌کوین؛ نشان‌دهنده پذیرش عمومی آن


تأیید ETF بیت‌کوین بیش از یک نقطه عطف برای بازار دارایی دیجیتال است. این تأیید نشان‌دهنده پذیرش جریان اصلی بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال است. این پذیرش باعث ارزیابی مجدد سیاست‌های اقتصادی، چهارچوب‌های نظارتی و حتی ماهیت سیستم‌های مالی می‌شود. تلاقی بیت‌کوین، دارایی‌های دیجیتال، بلاکچین و سیاست نه‌تنها یک روند گذرا، بلکه یک تغییر اساسی در بافت زندگی اقتصادی و سیاسی جامعه است.


پیروز نهایی انتخابات آمریکا


کاندیداهای ریاست‌جمهوری آمریکا نیز از موضوعات مطرح‌شده آگاه هستند و تا به امروز شاهد نظرات مختلفی از کاندیداهای این ریاست‌جمهوری دراین‌باره بوده‌ایم.

مثلاً ایک پنس، معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا از ارزهای دیجیتال حمایت می‌کند. او گفته است که این فناوری‌ها پتانسیل تغییر نحوه انجام معاملات مالی را دارند. یا رون دیسانتیس، نامزد جمهوری‌خواه، از ارزهای‌ دیجیتال به‌عنوان ابزاری برای نوآوری و رشد اقتصادی حمایت می‌کند. او پیشنهاد کرده که دولت فدرال از ارزهای دیجیتال پشتیبانی کند و آنها را به‌عنوان یک روش پرداخت قانونی بپذیرد. در جبهه مقابل، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور درباره ارزهای دیجیتال نگران است. او گفته که این فناوری‌ها می‌توانند برای فرار مالیاتی و سایر فعالیت‌های غیرقانونی استفاده شوند. همچنین جو بایدن نیز گفته که درباره استفاده از ارزهای دیجیتال به‌عنوان ابزاری برای پول‌شویی و سایر فعالیت‌های غیرقانونی نگران است و دولت باید مقرراتی برای محافظت از مصرف‌کنندگان و جلوگیری از سوء‌استفاده از این فناوری‌ها وضع کند.

دونالد ترامپ، یکی از گزینه‌های مهم ریاست‌جمهوری هنوز موضع خود را نسبت به ارزهای دیجیتال مشخص نکرده، اما اعلام کرده که با CBDC یا همان ارزهای دیجیتال بانک مرکزی مخالف است.

به هر حال کاندیداهای ریاست‌جمهوری برای افزایش موفقیت خود به‌ نظر می‌رسد که باید موارد زیر را دارا باشند:

  • بتوانند به طور مؤثر در مورد دارایی‌های دیجیتال صحبت کنند و نگرانی‌های رأی‌دهندگان را در مورد این فناوری‌ها برطرف کنند.
  • بدانند که در مورد دارایی‌های دیجیتال چه می‌خواهند و بتوانند به طور واضح و مختصر آن را بیان کنند.
  • بتوانند نگرانی‌های رأی‌دهندگان در مورد دارایی‌های دیجیتال مانند پول‌شویی، ثبات مالی و آسیب به محیط زیست را برطرف کنند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/y7dl
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.