رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

به دنبال رکورد زدن قیمت طلا / بیت‌کوین رکورد قیمتی ۱۹ماهه را شکست

قیمت طلا به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده و از طرفی باعث شده قیمت بیت‌کوین همگام با این فلز گرانبها افزایش یابد. قیمت طلا امروز از سطح ۲ هزار و ۱۰۰ دلار عبور کرد. در همین حال، بیت‌کوین نیز برای اولین‌بار در طول ۱۹ ماه گذشته به بالای کانال ۴۱ هزار دلار رسیده است.

اخیراً بیت‌کوین موفق شد از کانال ۴۰ هزار دلار عبور کند و اکنون به این سطح برسد. قیمت ۴۰ هزار دلار برای این رمزارز از آوریل ۲۰۲۲ مشاهده نشده بود. قیمت بیت‌کوین در طول ۲۴ ساعت، رشد دودرصدی را تجربه کرد و باعث شد به بالاترین سطح خود در ۱۹ ماه گذشته دست یابد. علاوه بر این، بیت‌کوین از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۴۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.


بیت‌کوین ۱۲۵ هزار دلاری


دیدگاه رئیس تحقیقات ماتریکسپورت، مارکوس تیلن، آینده روشن‌تری را نشان می‌دهد. با روندهای تاریخی چرخه‌های صعودی بازار پس از نزول و رویداد هاوینگ بیت‌کوین به‌عنوان پس‌زمینه، پیش‌بینی‌ها بیت‌کوین را تا آوریل سال آینده به بیش از ۶۰ هزار دلار و تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۱۲۵ هزار دلار می‌رساند. چنین پیش‌بینی‌هایی مبتنی بر الگوی تاریخی افزایش قیمت‌ها قبل از رویدادهای هاوینگ، با افزایش بیش از ۲۰۰درصدی است.


در انتظار ای‌تی‌اف اسپات بیت‌کوین


خوش‌بینی به رشد بیشتر قیمت بیت‌کوین با احتمال تأیید صندوق قابل معامله بیت‌کوین (ETF) در ایالات متحده بیشتر تقویت می‌شود. با ۱۳ درخواست‌دهنده، ازجمله غول‌های صنعتی مانند بلک‌راک و گری‌اسکیل، انتظارات برای تصمیم‌گیری توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در حال افزایش است.

تحلیلگران ای‌تی‌اف بلومبرگ احتمال تأیید هم‌زمان همه پیشنهادات معلق را تا ۱۰ ژانویه می‌بینند، که نه‌تنها دوره جدیدی از مشارکت نهادی و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین را نشان می‌دهد، بلکه احتمالاً باعث افزایش قیمت بیت‌کوین نیز می‌شود.

ویلی وو، تحلیلگر بیت‌کوین در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به احتمال زیاد در آستانه تأیید ای‌تی‌اف بیت‌کوین هستیم. اولین ای‌تی‌اف کامودیتی، SPDR Gold Trust بود. این صندوق یک راه ساده برای سرمایه‌گذاران به منظور دسترسی به طلا در پورتفوی خود فراهم کرد.»

وو افزود: «زمانی که این صندوق راه‌اندازی شد، طلا به یک رالی هشت‌ساله ادامه داد و در فاصله سال‌های 2005 تا 2012 هیچ کاهشی را تجربه نکرد.»

بنابراین، آخرین حرکت بیت‌کوین به بالاتر از سطح ۴۰ هزار دلار، نشان‌دهنده احساسات صعودی بازار است که با تأیید احتمالی ای‌تی‌اف بیت‌کوین در ژانویه و چشم‌انداز پیشرفت‌های نظارتی به طور کلی تقویت شده است. در همین حال، انتظار می‌رود رویداد هاوینگ بیت‌کوین تنها طی پنج ماه آینده باعث افزایش قیمت بیت‌کوین شود.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/jk0t
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.