رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

فراخوان سازمان نصر تهران / سه کارگروه جدید در کمیسیون فین‌تک نصر تهران تشکیل می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، پیرو درخواست‌های متعدد کسب‌وکارهای فعال در حوزه‌های نوین فناوری‌های مالی، سه کارگروه جدید در کمیسیون فین‌تک شکل می‌گیرد. تاکنون فعالیت‌های مرتبط با حوزه مهم و نوپدید «بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال» از طریق کمیسیون فین‌تک انجام می‌شد. با توجه به نهایی شدن موضوعاتی مانند SRO (خودتنظیم‌گری) و هماهنگی‌های انجام‌‌شده با نهادهای مرتبط و لزوم نقش‌آفرینی بیشتر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در این موضوعات لازم است با حضور حداکثری کسب‌وکارهای فعال در حوزه بلاکچین، کارگروه «بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال» شکل بگیرد.

تاکنون جلسات متعددی از طریق کمیسیون فین‌تک برگزار شده و طی فراخوانی کسب‌وکارهای فعال در حوزه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال می‌توانند عضو این کارگروه شوند. لازم به ذکر است دستور کار این کارگروه علاوه بر موضوع SRO نقش‌آفرینی فعال‌تر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در سندباکس وزارت اقتصاد و سندباکس‌های بخشی مانند سندباکس بورس و بانک مرکزی است.

در زمینه «اینشورتک و بیمه دیجیتال» نیز با توجه به درخواست‌های کسب‌وکارها و موضوعاتی مانند سندباکس بخشی در بیمه مرکزی لزوم نقش‌آفرینی جدی صنفی در این حوزه نیز احساس می‌شود. تاکنون فعالیت‌های مرتبط با حوزه‌های فناورانه بیمه از طریق کمیسیون فین‌تک انجام می‌شد که لازم است از طریق تشکیل کارگروه «اینشورتک و بیمه دیجیتال» این موضوع با حضور حداکثری کسب‌وکارهای فعال انجام شود.

سومین کارگروه که حاصل تعامل کمیسیون فین‌تک و رسته خدمات فناوری اطلاعات است کارگروهی با حضور شرکت‌های CP (پلتفرم‌های ارسال پیامک انبوه و اطلاع‌رسانی) است. این کسب‌وکارها مهم‌ترین تأمین‌کننده‌های خدمات پیامکی برای کسب‌وکارهای حوزه‌های مالی هستند. تاکنون تنظیم‌گری این کسب‌وکارها از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شد. با توجه به موضوعاتی مانند تعرفه خدمات، لزوم تعامل با نهادهای دیگر مانند سازمان تنظیم‌ مقررات و ارتباطات رادیویی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات احساس می‌شود. تاکنون جلسه‌های متعددی با فعالان این حوزه انجام شده و پیرو درخواست‌های این کسب‌وکارها این کارگروه تشکیل می‌شود.

لازم به ذکر است که کسب‌وکارهای مرتبط می‌توانند از طریق تکمیل فرم درخواست عضویت علاقه‌مندی خود را برای حضور در این کارگروه‌ها اعلام کنند. اولین جلسه رسمی این کارگروه‌ها بعد از بررسی درخواست‌ها تشکیل و دستور کارهای آنها اعلام و پیگیری از طریق کارگروه‌ها آغاز می‌شود.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/zr2c
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.