رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

رضا جمیلی، مدیر توسعه کسب‌وکار راه‌کار از محورهای رویداد نهم ژانویه می‌گوید / اضافه شدن بخش نمایشگاه و کارگاه به رویداد

رویداد نهم ژانویه قرار است برای سومین‌بار توسط کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار برگزار شود. این رویداد از سال ۱۴۰۰، به مناسبت سالگرد روزی که بیت‌کوین برای اولین‌بار در دسترس عموم قرار گرفت، با هدف گردهم‌آمدن کسب‌وکارها و فعالان حوزه رمزارز، بلاکچین و دارایی دیجیتال برگزار شده تا به صورت تخصصی در این حوزه‌ها مباحث لازم مطرح شود و متخصصان به تعامل با یکدیگر بپردازند.

رویداد نهم ژانویه رویدادی است که در سال‌های گذشته به یکی از مهم‌ترین دورهمی‌ها و برنامه‌های اکوسیستم نوظهور رمزارز و دارایی دیجیتال ایران تبدیل شده و فرصتی است برای اینکه مهم‌ترین مسائل این فضا در آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد. کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار در نظر دارد سومین دوره رویداد ۹ ژانویه را ۱۹ و ۲۰ دی‌ماه امسال با حضور مدیران و فعالان صنعت رمزارز، بلاکچین و دارایی دیجیتال و دیگر صنایع مرتبط ازجمله سرمایه‌گذاری، مشاوره و بازارهای مالی برگزار کند. رویدادی که قصد دارد با بحث‌های کارشناسی و آینده‌پژوهشی، تصویر روشن‌تری از فرصت‌ها و تهدیدهای بازار رمزارز و فناوری‌ها و نوآوری‌های مبتنی بر بلاکچین، هم برای اکوسیستم کسب‌وکارهای نوآور و هم برای نظام اقتصادی و مالی کشور، ارائه دهد. نمایشگاه، کنفرانس، کارگاه، شبکه‌سازی و کاریابی مهم‌ترین بخش‌های رویداد دوروزه ۹ ژانویه در سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

در اولین دورهمی رویداد نهم ژانویه، رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات؛ مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس؛ فرزین فردیس، نایب‌رئیس وقت کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران و رضا قربانی، عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران سخنرانی کردند.

سال گذشته نیز کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار، رویداد «آینده کسب‌وکارهای بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال» را برای دومین‌بار برگزار کرد و با دعوت از سخنرانانی از بخش خصوصی و حاکمیتی، فرصتی برای تعامل در این اکوسیستم فراهم کرد. همچنین در این رویداد مخاطبان و فعالان حوزه رمزارز حضور داشتند و رویداد با استقبال گرم آنها همراه شد. در حاشیه این رویداد نیز فعالان اکوسیستم بلاکچین با نمایندگانی از بخش دولتی و یکدیگر فرصت دیدار داشتند و به تعامل و گفت‌وگو درباره وضعیت فعلی کسب‌وکارهای بلاکچین، رمزارز و دارایی‌های دیجیتال و آینده آن پرداختند. 


محورهای رویداد نهم ژانویه


رضا جمیلی، مدیر توسعه کسب‌وکار راه‌کار و دبیر رویداد 9 ژانویه در خصوص محورهای اصلی سومین دوره این رویداد گفت: «امسال ما پنج بخش را برای رویداد نهم ژانویه طراحی کرده‌ایم که یک بخش آن کنفرانس یا همایش است که در سال گذشته محور مرکزی رویداد همین موضوع بود. در رویداد دو سال گذشته، تمرکز ما این بود که به فضای این کسب‌وکار رسمیت ببخشیم؛ از این رو ۱۰ صرافی رمزارز ایرانی را انتخاب کردیم که تمرکز همایش رویداد روی این صرافی‌ها بود و در کنار آن سعی کردیم چهره‌های صنفی و مرتبط با رگولاتوری را هم در کنار خود داشته باشیم. همچنین دیگر ذینفعان اکوسیستم که در فضای دارایی دیجیتال و رمزارز و بلاکچین کشور مشارکت داشتند، مانند استارتاپ‌ها، سرمایه‌گذاران خرد، سرمایه‌گذاران سازمانی و سرمایه‌گذاران خطرپذیر در رویداد اول حضور داشتند.»


گسترش شبکه‌سازی در سومین رویداد نهم ژانویه


او در ادامه توضیح داد: «در رویداد اول تا حدودی بحث شبکه‌سازی را نیز داشتیم. در رویداد دوم که در کتابخانه ملی برگزار شد، سعی کردیم این بخش را پررنگ‌تر کنیم. به این معنی که احساس کردیم تعامل بخش‌های مختلف این فضا به‌عنوان یک موضوع اصلی این اکوسیستم محسوب می‌شود. هدف ما این بود که از چهره‌های کسب‌وکاری گرفته تا چهره‌های رگولاتوری و سرمایه‌گذاران و نیروی انسانی و همچنین افرادی که به این فضا علاقه دارند و فناوری بلاکچین برای آنها اهمیت دارد، در این رویداد جمع شوند و با یکدیگر ارتباط بگیرند. از دل این ارتباط‌ها، همکاری‌هایی هم ایجاد شد.»

رضا جمیلی در مورد بخش‌های مختلف رویداد نهم ژانویه گفت: «در رویداد سال جاری ما به این نتیجه رسیدیم با توجه به بازخوردهایی که از دو رویداد گذشته گرفتیم، آن را هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی گسترش دهیم و پنج بخش اصلی برای آن تعریف کردیم که یکی از آنها بحث شبکه‌سازی است. بحث دیگر، نمایشگاه رویداد است که با حضور کسب‌وکارهای بیشتر، بسیار بزرگ‌تر برگزار خواهد شد. مورد دیگر همان‌طور که اشاره شد، بخش کنفرانس یا همایش است. علاوه بر این موارد، دو بخش جدید دیگر را نیز اضافه کرده‌ایم که بخش‌های کاریابی و جایزه است. ما امسال، جایزه سال اکوسیستم رمزارز را خواهیم داشت که آن را به یکسری از کسب‌وکارها و چهره‌های برجسته خواهیم داد.»

او در ادامه اضافه کرد: «از طرفی با توجه به مشکلاتی که در حوزه منابع انسانی، جذب نیرو و پیدا کردن نیروهای متخصص وجود دارد، فضایی را فراهم می‌کنیم که نیازمندی‌های مربوط به حوزه کاریابی نیز برای کسب‌وکارهای فعال در این حوزه برطرف شود. تغییر دیگری که در رویداد سال جاری وجود دارد این است که در سال گذشته نمایشگاه را به شکل محدود داشتیم اما در سال جاری، نمایشگاه یک بخش جداست و به صورت مفصل برگزار خواهد شد.»


ورکشاپ‌های رویداد نهم ژانویه


رضا جمیلی با اشاره به اینکه در سال جاری بخش کارگاه‌ها هم اضافه شده است، گفت: «ما در سال گذشته فقط در سالن اصلی کنفرانس، مباحث علمی و آموزشی را بین دیگر محتواها ارائه دادیم، اما امسال ورکشاپ را یک بخش مجزا می‌کنیم و طی دو روز برگزاری نمایشگاه، بیش از ۲۰ کارگاه تعریف کرده‌ایم که هم‌زمان با بخش کنفرانس و نمایشگاه نیز در سالن‌های جانبی برگزار خواهد شد. از چهره‌های علمی و آکادمیک و همچنین یکسری چهره‌های کسب‌وکاری دعوت می‌کنیم که بتوانیم برخی از مباحث آموزشی و انتقال تجربه در زمینه کسب‌وکار را با آنها پیش ببریم.»


استفاده از اکثریت فعالان حوزه برای تولید محتوای جذاب


دبیر برگزاری رویداد نهم ژانویه در مورد حضور تریدرها در این رویداد خاطرنشان کرد: «تلاش ما این است که علاوه بر هسته اصلی اکوسیستم رمزارز و دارایی دیجیتال که کسب‌وکارها، چهره‌های صنفی و فعالان بازار هستند، بخش‌هایی مثل معامله‌گران خرد یا همان تریدرها را نیز بیشتر درگیر کنیم. برای این صنف نیز حوزه‌های محتوایی جذابی را طراحی کرده‌ایم که در کارگاه‌های ما هم حضور خواهند داشت و از پروژه‌های جذاب بازار، فرهنگ‌سازی در حوزه معامله‌گری سالم و انتقال تجربه‌ها صحبت خواهند کرد.»

او با اشاره به اینکه در کنار این چهره‌ها، تلاش ما این است که امسال نیروها و منابع انسانی ارشد خارج از لایه کسب‌وکار را هم داشته باشیم، افزود: «قصد داریم مدیران فنی، مدیران منابع انسانی، مدیران حوزه پشتیبانی، مدیران محصول، مدیران مرتبط با بحث مارکتینگ و تبلیغات را به این رویداد بیاوریم و مسائل آنها را به‌عنوان بخشی از محتوای رویداد مطرح کنیم.»

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/w4q7
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.