رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

پذیرش دیجیتالی شدن دارایی‌ها / اکسپوبانک اولین مجوز الماس توکنیزه‌شده در روسیه را صادر کرد

طبق گزارش‌ها، اکسپوبانک (Expobank)، یک مؤسسه مالی بزرگ در روسیه، اولین عرضه الماس توکن‌شده در این کشور را منتشر کرده است. به گفته رسانه‌های محلی، اکسپوبانک از پلتفرم بلاکچین چندگانه برای انتشار این توکن‌ها استفاده کرده که هر کدام از آنها ارزشی معادل ۱/۵۰۰۰ الماس دارد و دسترسی سرمایه‌گذاران کوچک به این سرمایه‌گذاری‌ها در سنگ‌های قیمتی را دموکراتیک می‌کند.

اکسپوبانک، یک مؤسسه مالی با بیش از ۵۰ دفتر در روسیه، وارد بازار توکن‌‎سازی سنگ‌های قیمتی شده است. این بانک اخیراً اولین الماس توکن‌شده را در بازار روسیه با استفاده از بلاکچین Multichain منتشر کرد که قصد دارد بازار سنگ‌های قیمتی را دموکراتیک کند و به سرمایه‌گذاران کوچک اجازه ورود به این فرصت‌های سرمایه‌گذاری را بدهد.

این توکن‌ها برای یک الماس سه‌قیراطی به ارزش ۹ میلیون روبل (۹۷۵۰۰ دلار) صادر شد. اکسپوبانک ۵۰۰۰ توکن برای این الماس‌ها منتشر کرد که هر کدام با قیمت ۱/۵۰۰۰ از کل، قیمت هر توکن کمتر از ۲۰ دلار بود.

این توکن‌ها که فقط برای سرمایه‌گذاران مجاز صادر شده‌اند تاریخ بازپرداخت‌شان در نوامبر ۲۰۲۶ است؛ زمانی که قیمت نقدی این توکن با استفاده از یک ماشین حساب اختصاصی در یک وب‌سایت محاسبه می‌شود که الماس‌ها را بر اساس اندازه، خلوص، شکل آنها و غیره رتبه‌بندی می‌کند. اما اگر این گزینه در دسترس نباشد، برای محاسبه قیمت از شاخص قیمت الماس استفاده می‌شود.


پیشرفت توکن‌سازی‌های ملی و بین‌المللی


روسیه از سال ۲۰۲۱ مجوز صدور توکن‌هایی به نام دارایی‌های مالی دیجیتال (DFAs) را صادر کرده؛ زمانی که صدور توکن‌هایی را که نشان‌دهنده دارایی‌های دنیای واقعی و سایر دارایی‌های سنتی است تنظیم می‌کند. با این حال بیشتر این فرصت‌ها به‌تازگی ظاهر شده‌اند.

کومرسانت، یک خبرگزاری محلی گزارش داد که با معرفی ۱۴۰ محصول توکن‌شده، تاکنون ارزش بازار آنها به ۴۵۰ میلیون دلار رسیده است. با این حال، همه این توکن‌ها منتشر نشده‌اند.

سایر گزینه‌های توکنیزاسیون نیز توسط مؤسسات مالی در روسیه در حال بررسی هستند. در ماه اکتبر صرافی مسکو، بزرگ‌ترین صرافی روسیه اعلام کرد که در حال برنامه‌ریزی برای انتشار دارایی‌های دیجیتال مسکن و مستغلات است تا به شرکت‌ها اجازه دهد علاوه بر جریان‌های پولی سنتی از بانک‌ها، از سرمایه‌گذاران تأمین مالی دریافت کنند.

HSBC، یکی از بزرگ‌ترین نهادهای مالی اخیراً یک پلتفرم توکن‌سازی برای شمش طلا راه‌اندازی کرده که بازاری به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار در منطقه لندن بزرگ را هدف قرار داده است. این پلتفرم به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد ذخایر طلای خود را پیگیری و با استفاده از پلتفرم HSBC با آنها مذاکره کنند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/dkt8
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.